hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Visszacsúszott az Apple a világ legértékesebb márkáinak rangsorában

  • MTI

Az Amazon lett a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2023-es Global 500 ranglistája alapján.

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 299,3 milliárd dollár, ami 15 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 350,3 milliárd dollárnál.

A két évig listavezető Apple a második helyre csúszott vissza, márkaértéke 16 százalékkal, 297,5 milliárd dollárra csökkent.

A képzeletbeli dobogó harmadik helyén nem történt változás, maradt a Google 281,4 milliárd dolláros márkaértékkel.

A negyedik helyen a Microsoft áll 191,6 milliárd dollárral, az ötödik pedig az Egyesült Államok és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart 113,8 milliárd dollárral. A hatodik a Samsung 99,7 milliárd dolláros márkaértékkel, majd a hetedik a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC) 69,5 milliárd dollárral, a nyolcadik a Verizon 67,4 milliárd dollárral, a kilencedik a Tesla 66,2 milliárd dollárral, a lista tizedik helyezettje pedig a TikTok lett 65,7 milliárd dollár márkaértékkel.

A friss listán 48 technológiai márka szerepel, kettővel kevesebb az egy évvel korábbinál, miután a Snapchat és a Twitter kikerült.

A technológiai márkák nagy vesztesei között szerepelt egyebek között a Samsung Group (a márka értéke 7 százalékkal 99,7 milliárd dollárra csökkent), az Alibaba.com (10 milliárd dollár, –56 százalék), a Facebook (59 milliárd dollár, –42 százalék) és a WeChat (52 milliárd dollár, –19 százalék).

Az ágazaton belüli legnagyobb érkéknövekedést a LinkedIn érte el, 49 százalékkal 15,5 milliárd dollárra, illetve az Instagram 42 százalékkal, 47,4 milliárd dollárra.

A Tesla és a BYD a világ leggyorsabban növekvő márkái közé tartoznak, ami az elektromos járművek iránti kereslet növekedésével függ össze. A BYD kínai elektromosautó-gyártó márkaértéke 57 százalékkal, 10,1 milliárd dollárra emelkedett, az amerikai Tesláé pedig 44 százalékkal, 66,2 milliárd dollárra nőtt.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 September
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Együttműködő partnereink