hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Állati melléktermékek: változtak a bevallási előírások

  • adozona.hu

Megkezdődött a 45/2012. (V. 8.) VM rendelet által előírt állati melléktermék bevallási időszak az elmúlt évre. A 2018. évre vonatkozó bevallási időszak 2019. január 1-jétől 2019. március 1-éig tart – emlékeztet portálján a Nébih.

A korábbi évekhez képest a Nébih által biztosított elektronikus bevallási felületen változás történt.

Az eddigi „szigetszerűen” működő MEBER rendszert a Nébih többi rendszeréhez integrált MR felület váltja, mely a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén keresztül érhető el az Ügyintézés menüponton keresztül az Ügykatalógusban az „Állat” – „Állati Melléktermék” úton az „Állati eredetű melléktermék éves vagy időszakos jelentés benyújtása”  ügytípust (ügyazonosító F0001-S0021-U0001) kiválasztva: https://allatimellektermek.nebih.gov.hu

A fenti linkre kattintva is először a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén keresztül be kell jelentkezni az elektronikus ügyintézéshez: https://upr.nebih.gov.hu/login

(A korábbi MEBER rendszerhez vezető elérhetőség megszűnik: https://meber.nebih.gov.hu/meber/portal/)

A Nébih arra is felhívja a figyelmet, hogy az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény (Éltv.) Magyar Közlöny 205. számában megjelent legutóbbi módosítása értelmében:

Az Éltv. 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az állati eredetű melléktermék – így különösen az elhullott állat tetemének – tulajdonosa saját költségén köteles annak elszállításáról, ártalmatlanná tételéről az e törvény végrehajtására kiadott jogszabályban, valamint az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusaiban előírt módon gondoskodni. Az  állati eredetű melléktermék tulajdonosa, illetve annak szállítását, kezelését, tárolását, feldolgozását, felhasználását vagy ártalmatlanítását végző minden üzemeltető az  élelmiszerlánc-felügyeleti szerv felé az  e  törvény végrehajtására kiadott jogszabály szerinti éves jelentési kötelezettséget elektronikus úton köteles teljesíteni.”

Ennek értelmében a papíralapon történő éves jelentés leadás jogszabályi lehetősége a Járási Hivatalokban megszűnik.

Kérdés esetén ügyfélszolgálatos munkatársaink az alábbi e-mail címeken érhetőek el. 

Nébih Ügyfélprofil Rendszerével, meghatalmazásokkal, általános jellegű kérdésekkel kapcsolatosan: ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu ;

Állati melléktermékekkel, az MR szakrendszer használatával kapcsolatos szakmai kérdésekkel az alábbi telefonszámon érdeklődhet: 06-1336-9024 (hétköznap 8:00 – 11:00 óra között), vagy e-mailben: allatimellektermek@nebih.gov.hu  

Az MR felület felhasználói kézikönyve letölthető INNEN.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink