hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Aggódnak a fuvarozók, tűréshatárt kérnek a tengelysúlymérő rendszerben

  • MTI/lapszemle

Finomítani kell a nemzeti tengelysúlymérő rendszerre vonatkozó szabályozáson a fuvarozói érdekképviseletek szerint – írja a Magyar Idők.

A rendszer mostantól a hazai közutak 89 pontján folyamatosan méri a járműveket. A túlsúlyos teherautók és buszok üzemeltetői egyelőre csak figyelmeztetést kapnak, januártól azonban már büntetést kell fizetniük.

Figyelmeztetés fuvarozóknak: először csak levél jön a túlsúlyról, utána bírság

Minden becsületes fuvarozónak érdeke, hogy a hatóságok kiszűrjék az utakról a túlterhelt járművekkel dolgozó vállalkozásokat, azonban a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (TSM) megbízható, kiszámítható viselkedése érdekében finomítani kell a szabályozáson – mondta a lap kérdésére a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára. Somogyi Gábor emlékeztetett, hogy teszteket szerveztek az általuk képviselt vállalkozások, a közlekedési hatóság és a Magyar Közút szakembereinek részvételével a TSM rendszer egyes mérőpontjain, és bebizonyosodott, hogy a folyékony árut szállító kamionok más tengelynyomást produkáltak álló helyzetben a hagyományos fix mérlegen, mint haladás, különösen pedig fékezés, illetve gyorsítás közben a burkolatba épített érzékelőkön.

Az is fontos kérdés, hogy az objektív felelősség alapján automatikusan kiszabott bírságok esetében lesz-e lehetőség bizonyos tűréshatárok érvényesítésére, hiszen nem mindegy, hogy az adott teherautón a rakomány tömege egy kilóval vagy két tonnával haladja meg a megengedett mértéket. Az MKFE főtitkára elmondta: bízik benne, hogy megtalálják a megoldást. Az egyesület szakértői és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) jogszabályalkotói között rendszeresen zajlanak egyeztetések annak érdekében, hogy a várhatóan még idén megjelenő miniszteri rendeletben, amely a végrehajtási szabályokat tartalmazza részletesen, megnyugtatóan rendezzék a felmerülő kérdéséket.

A szaktárca szerint a túlsúlyos tehergépkocsik fokozott baleseti kockázatot jelentenek, felgyorsítják a közutak amortizációját, valamint a szabályszegő fuvarozók jogtalan versenyelőnyre tesznek szert a jogkövető vállalkozásokkal szemben.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink