adozona.hu
Adategyeztetési felhívás az új baromfi állatjóléti támogatáshoz
//test-adozona.hu/altalanos/Adategyeztetesi_felhivas_az_uj_baromfi_alla_Y17LU2
Adategyeztetési felhívás az új baromfi állatjóléti támogatáshoz
Adategyeztetésre kéri a baromfitartókat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azzal a céllal, hogy a nemrég megjelent, új baromfi állatjóléti támogatás minden gazda számára elérhető segítséget jelentsen. Az adategyeztetés elsősorban a TIR-ben korábban rögzített információk ellenőrzését szolgálja, illetve az esetlegesen már elavult adatok frissítésére irányul. Az egyeztetés mielőbbi teljesítése a baromfitartók saját érdeke, hogy a hiányos vagy idejétmúlt adatok ne befolyásolhassák hátrányosan támogatási kérelmeik elbírálását – írja honlapján a Nébih.
A 2022. október 12-én megjelent VP3-14.1.4-22. kódszámú „Baromfi állatjóléti támogatás” felhívással vissza nem térítendő támogatásban részesülnek azon baromfitartók, akik az állatok jólétét szolgáló hatályos tartási és takarmányozási előírásokon túlmutató – a pályázati felhívásban meghatározott – kötelezettségeket vállalnak.
A felhívás egyik kiemelkedő, A) jelzésű célterülete az előírtnál nagyobb férőhely biztosítása az állatok számára. A kifizető ügynökség (Magyar Államkincstár) a fenti feltétel teljesülését a Baromfi Termék Tanács által igazolt maximálisan tartható állatlétszám, a Baromfi Információs Rendszerbe bejelentett szállítási adatok és a Tenyészet Információs Rendszerben (TIR) nyilvántartott tenyészetekhez tartozó kapacitás adatok alapján fogja ellenőrizni.
Annak érdekében, hogy a TIR-ben nyilvántartott, esetlegesen már elavult vagy hiányos kapacitásadatok ne befolyásolják hátrányosan a kérelmek elbírálását, a Nébih arra kéri a baromfitartókat, hogy saját érdekükben előre ellenőrizzék, és szükség esetén frissítsék a TIR-ben szereplő adataikat. Fontos, hogy az adatbejelentést vagy adatmódosítást a támogatási kérelem benyújtását megelőzően kell megtenni, annak érdekében, hogy a benyújtás pillanatában már helyes kapacitásadatokat tartalmazzon a nyilvántartás.
A kapacitás adatok bejelentésével, illetve módosításával kapcsolatban az alábbiakra hívja fel a figyelmet a hivatal:
• Baromfitartó tenyészetek esetén a TIR-ben megadható kapacitásadatok az istálló hasznos m2, a kifutó/karám hasznos m2 és a ketrec hasznos m2.
• A kapacitás adatok a tartási helyekhez kötődnek, vagyis, ha egy tartási helyen több tenyészet van (több állattartó tart állatot), akkor a tartási helyen a rendelkezésre álló teljes kapacitás adatot kell bejelenteni az adott kapacitástípusra, ennek kapcsán tehát célszerű egyeztetni az érintett tartókkal.
• A kapacitás értékek megadásakor kizárólag az állatok tartására ténylegesen rendelkezésre álló – az állatok számára hasznosítható – területet kell figyelembe venni és bejelenteni a TIR-be, az egyéb, kiszolgáló épületek, illetve épületrészek területét nem. Ketreces tartás esetén a ketrecek összfelületét kell megadni [az étkezési tojástermelés esetében 32/1999. FVM rendelet 3. számú mellékletének 10.1. a) pontja szerinti tyúkonkénti legalább 750 négyzetcentiméter ketrecterület figyelembevételével].
• Külön felhívják a madárházas technológiával termelő tartók figyelmét arra, hogy ezen technológia esetén a hasznosítható alapterületnek az egyes szintekkel megnövelt értéket kell megadni.
• A kapacitás adatok módosítása a 2153-as Tartási hely és tartás módosító lapon lehetséges. A nyomtatvány és részletes kitöltési útmutató megtalálható a Nébih ENAR honlapon (https://portal.nebih.gov.hu/enar) a TIR menüpont alatt. A kapacitás adatok módosításakor a nyomtatványon a kapacitás érték mellett kötelező megadni a létesítés/változás dátumát, hogy a kapacitás mikortól változott meg a korábban bejelentett értéktől. A különböző időpontban bejelentett azonos kapacitástípusok nem adódnak össze, mindig az utoljára bejelentett érték kerül az adatbázisba. A nyomtatvány benyújtása (postázása) előtt a területileg illetékes ENAR koordinátorral/hatósági állatorvossal alá kell íratni, mert a bejelentés csak hatósági ellenjegyzéssel fogadható el.
A bizonylat kitöltésével kapcsolatban segítséget lehet kérni az illetékes megyei ENAR ügyfélszolgálatoktól, vagy a Nébih ENAR Ügyfélszolgálattól a 06-1-336-9050 telefonszámon, míg írásban az enarufsz@nebih.gov.hu e-mail-címen.
Ha az érintettek rendelkeznek elektronikus ügyintézéshez szükséges hozzáféréssel, lehetőségük van a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén (https://upr.nebih.gov.hu/login) keresztül is a tenyészetekben jelenleg nyilvántartott kapacitás adatok lekérdezésére, a felületen elérhető 1350-es Tenyészet Igazoló Lap lekérésével – olvasható a portal.nebih.gov.hu-n.
Hozzászólások (0)