adozona.hu
A Wizz Air gépei indultak a legnagyobb késésekkel tavaly Nagy-Britanniában
//test-adozona.hu/altalanos/A_Wizz_Air_gepei_indultak_a_legnagyobb_kese_6ZE9EG
A Wizz Air gépei indultak a legnagyobb késésekkel tavaly Nagy-Britanniában
A brit polgári repülésügyi hatóság (CAA) adatai alapján készített felmérés szerint a Wizz Air légitársaság járatai indultak a leghosszabb késésekkel tavaly Nagy-Britanniából. A törölt járatok nem szerepelnek a felmérésben.
A BBC brit közszolgálati médiatársaság által ismertetett PA-adatok alapján az összes indulásra kiszámolt átlagos késés 23 perc volt. A Wizz Air Nagy-Britanniából induló járatainak átlagos késése ennek a kétszerese, 46 perc és 6 másodperc volt tavaly.
A késési lista második helyén a Tui utazási konglomerátum légitársasága áll 40 perc 18 másodperccel, utána a Qatar Airways (31 perc 48 másodperc), a Turkish Airlines (29 perc 30 másodperc) és az ugyancsak törökországi központú Pegasus Airlines (27 perc 18 másodperc) következik.
A Wizz Air a londoni Luton és Gatwick, valamint Birmingham, Edinburgh, Aberdeen, Liverpool és Bristol repülőtereiről közlekedtet nemzetközi járatokat.
Paul Smith, a CAA fogyasztói kapcsolatokért felelős igazgatója a BBC-nek nyilatkozva hangsúlyozta, hogy a hatóság "már felvetette a Wizz Airrel kapcsolatos aggályait", és szorosan együttműködik a légitársasággal az eredmények javítása végett.
Smith hozzátette: a CAA rendszeresen kéri a fogyasztói jogok érvényesítését célzó hatásköreinek erősítését, beleértve a légitársaságok megbírságolásának lehetőségét is. Az illetékes igazgató szerint a CAA elvárja, hogy a légitársaságok előremutató módon tájékoztassák az utasokat jogaikról járatfennakadások esetére. Smith hozzátette: a hatóság elvárja azt is, hogy ilyen esetekben a légitársaságok időben nyújtsanak támogatást és segítséget az érintett utasoknak.
A Wizz Air közleményében azt írta, mindent megtesznek azért, hogy az utasokat időben juttassák el kiválasztott úti céljaikra, tavaly azonban számos kihívás – főként a földi kiszolgáló személyzet és a légiirányítás területén tapasztalható munkaerőhiányból fakadóan – érte a teljes nemzetközi iparágat, melyek következtében a légitársaság "2022-ben sajnos kevésbé volt pontos".
Hozzátették, hogy folyamatosan felülvizsgálják és javítják munkafolyamataikat, és idén már jelentős javulás tapasztalható a járatok pontos üzemeltetésében, "amelyet remélhetőleg az utasok is érzékelnek". A légitársaság Egyesült Királyságból közlekedő járatainak késéseit idén már több mint 40 százalékkal csökkentették a 2022-es szinthez képest – állítja a légitársaság.
Hozzászólások (0)