adozona.hu
A NAV-os turista sem kapott számlát
//test-adozona.hu/altalanos/A_NAVos_turista_sem_kapott_szamlat_YMROET
A NAV-os turista sem kapott számlát
Tegnap a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ellenőrei az idegenforgalmi szempontból kiemelt fővárosi helyszíneket, a foghíjtelkeken kialakított parkolókat, a nyári szezonhoz köthető turistaszolgáltatásokat vizsgálták. A folyamatos ellenőrzések dacára még mindig magas a mulasztások aránya. A revizorok a számlaadási fegyelem betartása mellett azt vizsgálták, hogy a vállalkozások bejelentették-e alkalmazottaikat, illetve a kereskedők a forgalmazott termékek eredetéről számot tudtak-e adni.
A NAV munkatársai csaknem 200 ellenőrzést végeztek. A nyugta- és számlaadási kötelezettséget az érintettek 37 százaléka mulasztotta el, az esetek 43 százalékában pedig késedelmesen vagy egyáltalán nem jelentették be az alkalmazottakat. A forgalmazott áruk eredetét érintő vizsgálatok még nem zárultak le. A legtöbb szabálytalanságot a foghíjtelkeken parkolási szolgáltatást nyújtóknál észlelték a revizorok. A vizsgált esetek felében nem kaptak számlát, és az alkalmazottak sem voltak bejelentve, három helyszínen pedig telephely-engedély nélkül kínálták a szolgáltatást. A szuvenírárusok is csaknem minden második esetben mulasztottak, sőt két kontárt is találtak a revizorok.
Többször adathiányos vagy hibás adatokat tartalmazó nyugtát adtak át számukra, illetve hat esetben nem egyezett a pénztárgépben regisztrált napi bevétel és a pénztárgépben ténylegesen található készpénz mennyisége.
Összességében elmondható, hogy a mulasztások aránya még mindig magas, ezért érdemes felkészülni a további ellenőrzésekre. A szigorú és egyre gyakoribb ellenőrzések célja a költségvetési bevételek növelése mellett a megelőzés. Minél nagyobb valószínűséggel számíthatnak az érintettek a NAV ellenőrzésére, annál kevésbé vállalják az adóelkerülés kockázatát. Ennek hatására csökkennek az adózatlan jövedelmek, és nő a jogkövető vállalkozások száma és a gazdaság versenyképessége.
A NAV-os turista sem kapott számlátTegnap a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ellenőrei az idegenforgalmi szempontból kiemelt fővárosi helyszíneket, a foghíjtelkeken kialakított parkolókat, a nyári szezonhoz köthető turistaszolgáltatásokat vizsgálták. A folyamatos ellenőrzések dacára még mindig magas a mulasztások aránya.A revizorok a számlaadási fegyelem betartása mellett azt vizsgálták, hogy a vállalkozások bejelentették-e alkalmazottaikat, illetve a kereskedők a forgalmazott termékek eredetéről számot tudtak-e adni. A NAV munkatársai csaknem 200 ellenőrzést végeztek. A nyugta- és számlaadási kötelezettséget az érintettek 37%-a mulasztotta el, az esetek 43%-ában pedig késedelmesen vagy egyáltalán nem jelentették be az alkalmazottakat. A forgalmazott áruk eredetét érintő vizsgálatok még nem zárultak le. A legtöbb szabálytalanságot a foghíjtelkeken parkolási szolgáltatást nyújtóknál észlelték a revizorok. A vizsgált esetek felében nem kaptak számlát, és az alkalmazottak sem voltak bejelentve, három helyszínen pedig telephely-engedély nélkül kínálták a szolgáltatást. A szuvenírárusok is csaknem minden második esetben mulasztottak, sőt két kontárt is találtak a revizorok. Többször adathiányos vagy hibás adatokat tartalmazó nyugtát adtak át számukra, illetve hat esetben nem egyezett a pénztárgépben regisztrált napi bevétel és a pénztárgépben ténylegesen található készpénz mennyisége. Összességében elmondható, hogy a mulasztások aránya még mindig magas, ezért érdemes felkészülni a további ellenőrzésekre. A szigorú és egyre gyakoribb ellenőrzések célja a költségvetési bevételek növelése mellett a megelőzés. Minél nagyobb valószínűséggel számíthatnak az érintettek a NAV ellenőrzésére, annál kevésbé vállalják az adóelkerülés kockázatát. Ennek hatására csökkennek az adózatlan jövedelmek, és nő a jogkövető vállalkozások száma és a gazdaság versenyképessége.
Hozzászólások (0)