hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Új feladat holnaptól a Magyar Postának

  • MTI/OTS

A Magyar Posta Zrt.-t jelölte ki a 173/2017-es kormányrendelet az étel- és italautomaták felügyeleti szolgáltatásának ellátására. A Magyar Posta 2017. július elsejétől indítja meg szolgáltatását.

A kormány a Magyar Postát jelölte ki menedékes felügyeleti szolgáltatónak az étel- és italautomaták forgalmának mérésére.

A menedékes felügyeleti szolgáltató feladata, hogy a regisztrált étel- és italautomatákat egy adattovábbításra alkalmas, úgynevezett Automata Felügyeleti Egységgel szerelje fel, azt működtesse (ideértve a szervizelést, karbantartást, felülvizsgálatot), és a rögzített forgalmi adatokat a jogszabály szerint továbbítsa a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (továbbiakban NAV).

Az Automata Felügyeleti Egység egy hatóságilag bevizsgált és engedélyezett műszaki berendezés, amelyet az automaták vezérlőpaneljéhez elválaszthatatlanul kapcsolódva kell beépíteni.

Az országszerte működő, mintegy 30-32 ezer automata további üzemeltetésének feltétele az Automata Felügyeleti Egység beszerelése, amire vonatkozóan a tulajdonosnak vagy az üzemeltetőnek szerződést kell kötnie egy engedéllyel rendelkező felügyeleti szolgáltatóval.

A Magyar Posta Zrt. országosan a 2000 főnél magasabb lélekszámú településeken fogadja az automataüzemeltetők igényeit.

A felügyeleti rendszer célja, hogy az automaták bevételéről pontos információk érkezzenek be a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. A NAV ugyanis az információkat összevetheti az adózótól érkező bevallási adatokkal, biztosítva a jogszabályoknak megfelelő működtetést.

A Magyar Posta által felépített felügyeleti szolgáltatás külső szakértő által auditált módon biztosítja az üzemeltetők forgalmi adatainak védelmét, azt, hogy az adatok – a jogszabályban előírt módon – titkosított adatkommunikációs csatornán jussanak el a NAV-hoz. Az üzemeltetők pedig elektronikus felületen keresztül érik el az automatáik által szolgáltatott – elsősorban forgalmi – információkat.

Az étel- és italautomaták üzemeltetőinek – a jogszabály szerint – most az a feladatuk, hogy 2017. július 31-iég megkössék a szerződést. Az ehhez szükséges elfogadó nyilatkozat a felügyeleti szolgáltató elektronikus felületén, egy ügyfélbarát applikáción keresztül érhető el.

A nyilatkozatot kitöltve és cégszerűen aláírva kell az ügyfélszolgálatra kijelölt posták bármelyikén beadni, a szükséges mellékletekkel együtt.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink