adozona.hu
A Lidlt vizsgálja a versenyhivatal megalapozatlan elsőséget hirdető reklám miatt
//test-adozona.hu/altalanos/A_Lidlt_vizsgalja_a_versenyhivatal_megteves_SY687T
A Lidlt vizsgálja a versenyhivatal megalapozatlan elsőséget hirdető reklám miatt
Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal a Lidl Magyarországgal Kereskedelmi Bt.-vel szemben, mert a vállalkozás vélhetően megalapozatlan piacelsőségi állítással téveszthette meg a fogyasztókat – közölte a hatóság.
Az áruházlánc a tavaly novembertől alkalmazott kereskedelmi kommunikációjában a "Lidl: az alacsony árak bajnoka" állítást tette közzé, ami valószínűsíthetően azt az üzenetet sugallta a fogyasztóknak, hogy termékkínálata általánosságban, minden egyes magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb.
A versenyhatóság hangsúlyozta: a piacelsőségi állítások az áruk és szolgáltatások árának, minőségi és megbízhatósági szintjének lényeges mutatójaként szolgálnak a fogyasztók számára. Ezért ilyet a GVH Versenytanácsának álláspontja és a bírósági gyakorlat értelmében csak abban az esetben lehet jogszerűen állítani, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív, az adott állítást teljeskörűen megalapozó adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják. A vállalkozásoknak ezért különös körültekintéssel kell eljárniuk például az árakkal kapcsolatos piacelsőségi állítások alkalmazása során.
A GVH által 2023. július 1-je óta működtetett online Árfigyelő rendszer egyik elsődleges célja, hogy 78 termékkategóriában a napi árak objektív összehasonlíthatóságával segítse a fogyasztók döntéseit, hozzájárulva ahhoz, hogy a vásárlók pénzt és időt spórolhassanak. Az Árfigyelőben napi szinten nyomon követhető fogyasztói árak önkényes, nem megalapozott, kiragadott felhasználása a kereskedelmi kommunikációban félrevezetheti a vásárlókat, illetve hátrányosan befolyásolhatja döntéseiket. Ezért a nemzeti versenyhatóság kiemelt figyelmet fordít az Árfigyelőt felhasználó kereskedelemi kommunikációs kampányokra – hívta fel a figyelmet a GVH.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul – jelezte a GVH.
Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, ami indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A Lidl Magyarország állásfoglalása
A társaság a következő állásfoglalást juttatta el az Adózónához is a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban.
A Lidl Magyarország együttműködik a hatósággal a vizsgálat lefolytatása során. A társaság álláspontja szerint jogszerűen járt el: kampányát a GVH által üzemeltetett, mindenki számára elérhető adatbázis adataira építette, az összehasonlítás szempontjai tisztességesek, objektívek és megismerhetők voltak. Az árfigyelő célja az, hogy a fogyasztók a kiskereskedők árait összehasonlíthassák. Ezt a célt szolgálta a Lidl kampánya is. A Lidl elsődleges célja továbbra is az, hogy kiváló ár-érték arányú termékekkel és magas szintű kiszolgálással álljon a vásárlók, a magyar családok rendelkezésére minden nap.
Ön már az előfizetőnk?
exit_to_app Lépjen be a cikk elolvasásáhozÖn még nem rendelkezik előfizetéssel?
Tovább az előfizetéshezVálassza az Ön számára legkedvezőbb előfizetési csomagajánlatunkat!
start |
max |
prémium kredit |
|
---|---|---|---|
Adózóna 365 napos előfizetés |
|||
Különszámok | A különszámok digitálisan is elérhetők! |
A különszámok digitálisan is elérhetők! |
|
HVG Adó 2025 | |||
HVG TB 2025 | |||
HVG Munkajog 2024 | |||
Éves garantált kreditpontok (minimum 16+16+2) Éves garantált kreditpontok (minimum 16+16+2)Az Adózóna Prémium Kredit vagy Extra csomagok megrendelésével egy tetszőleges személy garantált minimum 16+16+2 kreditpont megszerzésére jogosult a System Media Kft-nél. X
|
|||
Az előfizetési időszakban megrendezett Adózóna webináriumok
Az előfizetési időszakban megrendezett Adózóna webináriumok
Az Adózóna Extra csomag tartalmazza az Adózóna által szervezett valamennyi webináriumot, amely az előfizetés időszakában kerül meghirdetésre. Példaként 2023 rendezvényei: X
|
|||
Ár (nettó + 27% Áfa) * Az előfizetés éves díja egyösszegben fizetendő! |
3 500 Ft + áfa / hó* éves díj 41 990 Ft + áfa* (bruttó: 53 327 Ft) |
4 333 Ft + áfa / hó* éves díj 51 990 Ft + áfa* (bruttó: 66 027 Ft) |
5 583 Ft + áfa / hó* éves díj 66 990 Ft + áfa* (bruttó: 85 077 Ft) |
Megrendelem
Részletek
A START előfizetéshez az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk
X
|
Megrendelem
Részletek
A MAX előfizetéshez az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk
X
|
Megrendelem
Részletek
A PRÉMIUM KREDIT előfizetéshez az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk
X
|
|
14 napig ingyen | Kipróbálom | Kipróbálom | Kipróbálom |
Az ajánlat a 2024. szeptember 3-ától 30-áig megrendelt és október 7-éig befizetett előfizetésekre vonatkozik.Részletek »
Kreditpont: Ha ön az Adózóna Prémium Kredit vagy Adózóna Extra csomagok valamelyikére fizet elő, akkor egy tetszőleges személy 16+16+2 kreditpont megszerzésére jogosult. Részletek »
Hozzászólások (0)