adozona.hu
400 új munkahelyet hoz létre a Lidl Magyarországon
//test-adozona.hu/altalanos/400_uj_magyarorszagi_munkahely_lesz_a_Lidln_PK4ICJ
400 új munkahelyet hoz létre a Lidl Magyarországon
Új logisztikai központot épít a Lidl Magyarországon, az élelmiszerlánc 35 milliárd forintos beruházásához a kormány 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő beruházás-ösztönzési támogatást nyújt – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A logisztikai központtal 400 új munkahelyet teremt a vállalat.
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke ismertette, hogy negyedik magyarországi logisztikai központját építi meg a társaság a Pest megyei Ecseren, a már működő három raktárbázisnál jóval nagyobb, 62 ezer négyzetméteres létesítmény a tervek szerint 2021 novemberére készül el.
Szijjártó Péter felidézte, hogy a versenyképesség-növelő támogatási programnak köszönhetően 377 milliárd forintnyi beruházás valósul meg Magyarországon. A Lidl 35 milliárd forintos fejlesztését hozzáadva a következő hónapokban 400 milliárd forintot meghaladó beruházás jelenik meg a magyar gazdaságban – jegyezte meg.
A külügyminiszter kiemelte azt is, hogy a Lidl kapacitásának, forgalmának további növelése újabb piaci lehetőségeket nyit a magyarországi mezőgazdasági vállalkozók, gazdálkodók, élelmiszertermelők előtt.
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke ismertette: az élelmiszerlánc 2004-ben jelent meg Magyarországon, 16 év elteltével 183 áruházat és három logisztikai központot működtetnek, az éves árbevételt tekintve pedig már a második legnagyobb kiskereskedelmi lánc az országban. Több mint 7 ezer munkavállalót foglalkoztatnak, ezzel a vállalat a 12. legtöbb magyar munkavállalót foglalkoztató cég Magyarországon.
Grósz Jenő kiemelte a magyar beszállítókért 2013-ban elindított programot. Mint mondta, ezzel a Lidl célja a magyar termelők, valamint a magyar gazdaság fejlődésének, nemzetközi versenyképességének támogatása. Jelenleg 490 hazai beszállítóval dolgoznak együtt, és csaknem 60 százalékos a magyar termékek aránya a Lidl magyarországi áruházaiban. A magyar termékek kiviteléről szólva jelezte, hogy a teljes magyar palackos borexport csaknem 30 százalékát a Lidl értékesíti, így a vállalat a legnagyobb hazai borexportőr.
A Lidl 26 országban csaknem 11 ezer áruházat működtet, és a tavalyi üzleti évben forgalma több mint 80 milliárd euró volt. A Lidl Magyarország Bt. tájékoztatása szerint a 2019 márciusától 2020 februárjáig tartó üzleti évben 685 milliárd forint volt a cég magyarországi bruttó bevétele.
Hozzászólások (0)