adozona.hu
25 jegy- és bérletautomata készpénzmentes lesz a BKK-nál
//test-adozona.hu/altalanos/25_jegy_es_berletautomata_keszpenzmentes_le_F0BS3Q
25 jegy- és bérletautomata készpénzmentes lesz a BKK-nál
A kényelmesebb és gyorsabb vásárlás érdekében – mivel a tranzakciók 60 százalékát már bankkártyával végzik az ügyfelek – a Budapesti Közlekedési Központ jegy- és bérletautomata-hálózatának egy része decembertől készpénzmentessé válik. A készülékek üzemeltetése ennek köszönhetően még kiszámíthatóbb és üzembiztosabb lesz – közölte honlapján a BKK.
Decembertől a követkető helyszíneken lesznek készpénzmentes automaták:
• Göncz Árpád városközpont metróbejárat;
• Astoria, metróbejárat;
• Blaha Lujza tér, metróbejárat;
• Corvin-negyed;
• Déli pályaudvar, aluljáró;
• Kálvin tér, metróbejárat;
• Kelenföld vasútállomás, őrmezői metróbejárat;
• Kelenföld vasútállomás, vasúti aluljáró, „B” és „C” peron között;
• Keleti pályaudvar, ÜC;
• Lehel tér, aluljáró;
• Liszt Ferenc repülőtér - 2A terminál;
• Liszt Ferenc repülőtér - 2B terminál;
• Mexikói út, metróbejárat;
• Nagyvárad tér, aluljáró;
• Népliget, metróbejárat;
• Nyugati pályaudvar, metróbejárat, Nagykörút;
• Örs vezér tere, metróbejárat;
• Puskás Ferenc Stadion, metróbejárat;
• Széll Kálmán tér, metróbejárat, felszín;
• Újpest-Központ, metróbejárat.
A felsorolt automaták megjelenése minimálisan változik: letakarják a készülékek készpénzt elfogadó és kiadó nyílásait, illetve egy matrica is figyelmezteti majd az ügyfeleket a vásárlási módokra.
A készpénzmentességnek köszönhetően javul az automaták üzembiztonsága, a hálózat üzemeltetése még kiszámíthatóbb lesz, az automaták élettartama is nőhet. Összességében tehát gazdaságosabb lesz az automata hálózat fenntartása.
A 2020-ban kezdődött pandémia óta világszerte növekszik a bankkártyás fizetések száma. Idén Budapesten a BKK automatás vásárlásokon belül a bankkártyás tranzakciók aránya 60 százalék fölé emelkedett – ez 2019-ben még 50 százalék alatt volt. A bankkártyás automatás-vásárlások összértéke is folyamatosan nő, idén az értékesítésen belül ez már 74 százalék felett van.
Az évek óta tapasztalható tendenciában az is szerepet játszik, hogy az ügyfelek körében egyre népszerűbbek a digitális termékek. A közösségi közlekedést használók – 2022. októberében – már minden ötödik BKK havi bérletet digitális formában vásároltak meg.
Folyamatos lépések a digitalizáció területén
A Budapesti Közlekedési Központ kiemelt figyelmet fordít a digitális fejlesztésekre, az elektronikus fizetési lehetőségek népszerűsítésére. A társaság 2022 elején elindította a BudapestGO applikációt, amelyben mára több millió jegyet és bérletet vásároltak a felhasználók. Korábban megújult a MOL Bubi applikációja is, ennek köszönhetően ma már minden közbringával kapcsolatos ügyet pillanatok alatt el lehet intézni az alkalmazásban, nincs szükség személyes ügyintézésre.
Jövő év elején pedig újabb digitális fejlesztés tesztelésébe kezd a BKK, amelyben a fővárosban közlekedők előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével használhatják majd a 100E repülőtéri járatot.
Hozzászólások (0)