adozona.hu
20 milliós bírság a UPC-nek
//test-adozona.hu/altalanos/20_millios_birsag_az_UPCnek_N8OR2D
20 milliós bírság a UPC-nek
Helyben hagyta a Kúria a a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által a UPC-re korábban kirótt 20 millió forintos bírságot.
A UPC Magyarország Kft. jogszerűtlen összegeket követelt 2017-ben az előfizetőitől a határozott idejű szerződések felmondásakor, emiatt az NMHH 20 millió forintos bírságot szabott ki a szolgáltatóra. A UPC bírósághoz fordult a hatóság döntése miatt, a Kúria azonban helyben hagyta az NMHH határozatát – közölte a hatóság.
A UPC a szabálytalan gyakorlatával sok százezer előfizetőt veszélyeztetett, a konkrét érdeksérelmet szenvedett előfizetők száma pedig több százra tehető. A jogsértés a hírközlési szolgáltatások piacára is számottevő hatást gyakorolt, hiszen a szolgáltató jogszerűtlen piaci eszközökkel kötött magához előfizetőket.
A közlemény szerint az NMHH még 2017-ben megállapította, hogy a UPC bizonyos esetekben garanciális szabályokat sértett azzal, hogy a határozott idejű szerződés felmondásakor nem csupán az igénybe vett kedvezményeket követelte vissza előfizetőitől, hanem a már megszűnt korábbi szerződésben adott kedvezmények egy részét is kiszámlázta előfizetőinek, akiknek így jóval magasabb kötbért kellett fizetniük.
Az NMHH szerint azzal is jogsértést követett el a szolgáltató, hogy a jogszabályokban rögzítettnél magasabb összegben számította a kedvezményeket azokban az esetekben, amikor egy előfizető egyszerre több szolgáltatást vett igénybe. Ugyanis ilyenkor a UPC nem az akciós határozatlan idejű szolgáltatás árából, hanem a szolgáltatás listaárából számította a kedvezmény mértékét, ráadásul a szolgáltató jogszerűtlen gyakorlatát az általános szerződési feltételeiben is rögzítette.
A hírközlési hatóság a bírság megfizetése mellett arra is kötelezte a UPC-t, hogy módosítsa a cég általános szerződési feltételeinek jogsértő részeit, illetve, hogy a jövőben kizárólag a megszűnt szerződésből eredő, annak határozott idejéből adódó kedvezmények megtérítését követelje előfizetőitől.
A UPC Magyarország a Kúria döntésére reagálva közölte: a társaság minden esetben a vonatkozó jogszabályokat tiszteletben tartva, és azoknak megfelelően folytatja üzleti tevékenységét. A határozattal kapcsolatos Kúria-döntést tudomásul veszi, és a határozatnak megfelelően jár el. A társaság célja, hogy ügyfelei számára minden esetben a legelőnyösebb, igényeik és elvárásaik szerint a legjobb minőségű szolgáltatást biztosítsa a hosszú távú ügyfélélmény és megelégedettség érdekében – ecseteli a közlemény.
A szóban forgó, 2017-es ügyben a UPC Magyarország valós ügyféligény alapján arra a gyakorlati problémára kívánt megoldást találni, hogy a határozott idejű szerződéssel rendelkező ügyfelek a legelőnyösebb módon tudjanak szerződést módosítani, amellett, hogy a szolgáltatóval szembeni csalás lehetőségét minimalizálja – érvel a szolgáltató.
Hozzászólások (0)