hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Üzemanyag-megtakarítás: zöldek és fuvarozók csaptak össze

  • MTI

Az üzemanyag-megtakarítás adó- és járulékmentes kifizethetősége kapcsán a Levegő Munkacsoport "döbbenetes mértékű adócsalásról" beszél, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesület álláspontja szerint ezzel a szervezet túllépett a szakmaiság keretein.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára az MTI-nek kedden elmondta: a zöld szervezet ezzel nyilvánosan bűncselekménnyel vádolt meg egy szakmacsoportot, amellyel végső soron újabb hazai munkahelyek létesítését és a jelenlegiek megtartását is kockáztatja. 
   
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szakmai álláspontját közleményben jutatta el az MTI-hez a Levegő Munkacsoport állításaival kapcsolatban. (A Levegő Munkacsoport levelét itt olvashatja.)
   
Az MKFE közleményében visszautasítja, hogy a munkavállalók 3,5 százalékát, 130 ezer embert foglalkoztató közúti közlekedési szolgáltatói alágazatnak, amely a magyar GDP 6 százalékát teremti elő, és évente az államháztartás bevételének 6 százalékát (500 milliárd forintot) kitevő adót fizet a költségvetésbe,  "koncepciózus és megalapozatlan támadásokat" kell elviselnie.
   
A közleményben az MKFE különösen megdöbbentőnek nevezi, hogy egy önmagát környezetvédőként feltüntető "civil" szervezet egy a környezetszennyezés csökkentését is célzó rendelkezés ellen kardoskodik, ahelyett, hogy üdvözölne minden olyan intézkedést, amely a hazai vállalkozások versenyképességének megmaradását és a környezet védelmét egyidejűleg segíti elő."
   
A 2004-es európai uniós csatlakozás óta Magyarország fuvarozói jelentősen növelték uniós fuvarpiaci részesedésüket, s a tudományos prognózisok szerint legalább 2030-ig e fejlődés lehetősége továbbra is adott. "Ezt az esélyt nem szabad elszalasztani" - hívja fel a figyelmet az MKFE.
   
A szervezet emlékeztet arra, hogy a környezetvédelem szintén közel két évtizede kiemelt szerepet kapott a közúti közlekedésben. Az Európai Unió rendkívül szigorú szabályokat követel meg a járművektől, s ezekhez a normákhoz a magyarországi székhelyű nemzetközi fuvarozó vállalkozások már az uniós csatlakozást megelőzően is felkészültek. Sőt, a hazai szabályozás még az európainál is keményebb volt, például a járművek korát is korlátozta. A járműipar folyamatosan a "zöldülés" irányába végez fejlesztést, amelynek eredményeképpen egyre csökken a károsanyag-kibocsájtás - hangsúlyozza az MKFE közleményében.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink