adozona.hu
Számlázás másként: így egyszerűsítheti adminisztrációját
//test-adozona.hu/afa/Szamlazas_maskent_igy_egyszerusitheti_admin_VYNA97
Számlázás másként: így egyszerűsítheti adminisztrációját
Könnyíthetők az adminisztrációs terhek, ha a számlakibocsátást a megrendelő, illetve harmadik személy vállalja át. Ismertetjük ezek szabályait és gyakorlatát.
Az áfatörvény 160–162. §-ai rendelkeznek a számlakibocsátási kötelezettség átvállalásáról. A jogszabály szerint minden adóalany köteles termékértékesítéséről, szolgáltatásnyújtásáról a termék beszerzője, szolgáltatás igénybevevője részére (ha az az adóalanytól eltérő más személy vagy szervezet), számla kibocsátásáról gondoskodni.
Ha az adóalany ügyfele állítja ki a számlát az adóalany által teljesített termékértékesítésekről vagy szolgáltatásnyújtásokról (önszámlázás) ezt csak úgy teheti meg, ha erről már előre megállapodást kötöttek, méghozzá oly módon, hogy a megállapodásban szabályozták a számlák elfogadását. A jogszabályok ilyen esetekben különösen erős bizalmi viszonyt feltételeznek a terméket értékesítő/szolgáltatást nyújtó adóalany, valamint a vevő (számlakibocsátó) között, hiszen az önszámlázás esetén egy adóalany nem saját maga, hanem partnere részére statuál adófizetési kötelezettséget, míg önmagát adólevonási joggal ruházza fel.
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, hogy megtudja: mi szükséges az önszámlázáshoz, illetve ahhoz, hogy harmadik személy vegye át ezt a feladatot!
A teljes cikkhez előfizetőink férnek hozzá, ha email-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
Hozzászólások (0)