adozona.hu
Letölthetők lesznek a pénztárgépek adatai a NAV online számlarendszeréből
//test-adozona.hu/afa/Letolthetok_lesznek_a_penztargepek_adatai_JQK5MJ
Letölthetők lesznek a pénztárgépek adatai a NAV online számlarendszeréből
A tesztidőszak után 2023. február 6-án éles környezetben is elindul a NAV új szolgáltatása, amivel gép–gép kapcsolaton keresztül letölthetők az online pénztárgépekből érkező adatok.
A szolgáltatás specifikációjának aktuális verziója a NAV GitHub oldalán érhető el:
Online Pénztárgépnapló-lekérdező SOAP API interfészleírás és fejlesztői dokumentáció
A specifikáció tartalmazza a szolgáltatás ügyféloldali megvalósításához szükséges információkat, így többek között a lekérdező programokkal szembeni követelményeket, a lekérdező interfész működésének ismertetését, valamint a felhasználó- és jogosultságkezelési szabályokat.
A lekérdező interfész használatával kapcsolatos fontosabb tudnivalók:
Minden adózó csak az általa üzemeltetett pénztárgépek naplóállományaihoz férhet hozzá.
Csak gépi úton, az adózó által használt szoftverrel, például könyvelőprogrammal kérdezhetők le adatok. A lekérdező interfészt bármely program igénybe veheti, amely képes a specifikációban meghatározott kommunikációra. Az ehhez szükséges feltételeket az adózónak kell biztosítani.
Az interfész használatához az online pénztárgépet üzemeltető adózónak technikai felhasználóval kell rendelkeznie az Online Számla rendszerben, a megfelelő jogosultsági beállításokkal. (Az Online Számla rendszerben létrehozott új, vagy már létező technikai felhasználónak be kell állítani az „OPG-napló-lekérdezés” jogosultságot.)
A naplóállományok a pénztárgép által beküldött P7B-formátumban kerülnek átadásra. Tartalmukat a 48/2013. (XI. 15.) NGM-rendelet és a pénztárgép naplóállomány-ellenőrző sémája szerint kell értelmezni.
A naplóállományok korlátozott ideig érhetők el, a rendszer indulásakor 14 napra visszamenőleg kérdezhetők le, de ez az időszak a későbbiekben változhat.
A webszolgáltatással az adózók további eszközt kapnak adminisztrációs terheik csökkentéséhez, üzleti folyamataik ellenőrzéséhez és ügyvitelük digitalizációjához.
Hozzászólások (0)