hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Pénztárgép-megrendelés: határidő és visszaélések

  • adozona.hu

A pénztárgéppiacon észlelhető visszaélésekre tekintettel, a megrendelés leadásakor fokozott körültekintést javasol az NGM ma megjelent közleménye. A zökkenőmentes átállás érdekében kilenc forgalmazó, az ECR-Trade Kft., a LA Pénztárgép kft., az Alt Cash Kft., a Laurel Számítástechnikai Kft., a Micra-Metripond Kft., a Montel Informatika Kft., a PRIOR CASH Kft., a Szintézis Informatikai Kft., és a Japan Cash Company Kft. kínál pénztárgépeket.

A jogszabályi előírás alapján szeptember 30-áig valamennyi pénztárgépcserére kötelezett kisvállalkozónak rendelkeznie kell a pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződéssel, illetőleg a pénztárgép forgalmazója által visszaigazolt megrendeléssel.

A piaci folyamatokról Pankucsi Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium adózásért és számvitelért felelős helyettes államtitkára elmondta, hogy: „Sajnos egyre több kereskedőnél látjuk azt, hogy olyan pénztárgépet forgalmaz, amely forgalmazójával valójában nincs szerződéses kapcsolatban, tehát semmi garancia nincsen arra, hogy az általa leszállítani ígért gépeket majd ténylegesen is megkapják a megrendelők. Azért, hogy a fogyasztók megtévesztését megakadályozzuk, felvettük a kapcsolatot az illetékes hatóságokkal, ahol soron kívüli eljárást kezdeményeztünk azért, hogy a piacot megtisztítsuk ezektől a visszaélésektől.”

A fentiekre tekintettel a tárca fokozott figyelemre inti a pénztárgépcserével érintett vállalkozásokat, egyúttal javasolja, hogy a megrendelést megelőzően minden érintett győződjön meg arról, hogy az értékesítő által ajánlott pénztárgép valóban rendelkezik e engedéllyel, illetve a megrendelést felvevő kereskedő jogosult-e a választott forgalmazó termékének értékesítésére.

A pénztárgép rendelések leadása kapcsán a minisztérium felhívja a pénztárgépcserére kötelezettek figyelmét arra, hogy a NAV a feltételek teljesítésének igazolására olyan szerződést vagy visszaigazolt megrendelést fogad el, amelyben szerepel az online pénztárgép leszállítására (vagy beüzemelésére) vonatkozó teljesítési határidő. A NAV a szerződésben vagy a visszaigazolt megrendelésben meghatározott időpontig tekinti igazoltnak azokat a feltételeket, amelyek mellett üzemeltethető a hagyományos, elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgép.

A hatályos szabályok szerint az online pénztárgép cseréjéhez nyújtott állami támogatás érvényesítésének feltétele, hogy az online pénztárgép üzembe helyezése 2013. december 31-éig megtörténjen.
A témáról itt olvashat még.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink