adozona.hu
Pénztárgépcsere: ellenőrizhetnek, büntethetnek
//test-adozona.hu/adozas_rendje/Penztargepcsere_ellenorizhetnek_buntethetne_HTSAUS
Pénztárgépcsere: ellenőrizhetnek, büntethetnek
Október 1-jétől már ellenőrizheti és azokat büntetheti is a NAV, akik a határidő lejártáig nem rendelték meg az adóhivatallal online adatkapcsolatra alkalmas pénztárgépeket.
Harminc nap türelmi időt kaptak az augusztus 31-éig az átállásra kötelezett kereskedők a megfelelő pénztárgépek beszerzésére, ugyanis a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szeptember elsejétől 30-áig csak azt ellenőrizte, hogy az üzembehelyezési kódot igényelték-e az adóhatóságtól a kereskedők. Ez a türelmi idő lejárt és 2013. október 1-jétől az elektronikus naplóval nem rendelkező hagyományos pénztárgép üzemeltetésének további feltétele, hogy az adóalany új típusú, online kapcsolatra képes pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződéssel, vagy a pénztárgép forgalmazója által visszaigazolt megrendeléssel is rendelkezzen. Tekintettel arra, hogy a folyamat már régebben tart, annak jártunk utána, hol is tartunk ma közel egy év után.
A kötelező pénztárgép-csere már egy évvel ezelőtt meghirdetett koncepciója arra épült, hogy Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz bekötött pénztárgépekkel hatékonyabban ellenőrizhetőek az adózók és boltok, s nehezebbé válna az adóelkerülés. Ugyanakkor a végrehajtás üteme most érkezett az ellenőrizhetőség és szankcionálhatóság fázisába.
2013. januári határidőre még engedéllyel rendelkező pénztárgépgyártó sem volt, az átállás határidejét így áprilisra, májusra, júliusra, majd szeptemberre halasztották, ugyanakkor – szeptember végén – is csak öt pénztárgép üzemelt az országban, a csere valószínűleg 2014 elejéig is eltart. Ez például a kereskedők 70 százalékát – főként kiskasszás kereskedőket és vendéglátósokat – érinti.
A pénztárgép-csere egyszeri költségein kívül felmerül még az online pénztárgépek kommunikációjával kapcsolatos havi adatátviteli díj, amit a kereskedelmi kamara javasolt hatósági árassá tenni, és a NAV által finanszíroztatni a NAV által indított adatátvitelt. Ezen kívül számolni kell a szervizelés költségeivel, illetve a régi pénztárgépek selejtezésével.
Olvassa tovább cikkünket, hogy megtudja, milyen következményei lehetnek a késedelemnek!
Hozzászólások (3)
Tisztelt Hozzászóló!
A bírságnál igaza van, a bírság 1 millió forintig terjedhet nem magánszemély kötelezettnél. Az ART a következőképpen szól:
(20g)Az állami adóhatóság a 176/F. § szerinti ellenőrzés során
a) pénztárgép, taxaméter forgalmazási engedély nélküli forgalmazása, a forgalmazási engedély visszavonását követő továbbforgalmazása, továbbá engedélyezettől eltérő pénztárgép, taxaméter forgalmazása esetén 10 millió forintig terjedő mulasztási bírságot szab ki,
b) a pénztárgép, taxaméter forgalmazásával, üzemeltetésével, szervizelésével kapcsolatos, jogszabályban meghatározott kötelezettségek egyéb módon történő megszegése esetén a magánszemély kötelezettet (forgalmazót, üzemeltetőt, szervizt, műszerészt) 500 ezer forintig, nem magánszemély kötelezettet 1 millió forintig terjedő mulasztási bírsággal sújthatja.
Sz.B.
Én úgy tudtam, hogyha a gyógyszertárban is az azonos hatóanyagú, de olcsóbb készítményre jogom van. Tessék mondani, ha karácsonyra 100 eFt alá esik egy online pénztárgép ára, akkor a forgalmazók is az új gépet fogják felajánlani? Ha mégsem, akkor ugye minisztérium nem nézi mindezt majd tétlenül, igaz?...
Az Art. 172.§ (20g) bekezdése szerint "csak" 1 millió forintig terjedhet a mulasztási bírság, ellenben a cikkben legalább 1 millió forint mulasztási bírságról írnak. Ez véletlen elírás, vagy a jogszabály változott?