hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

NAV-tájékoztató: mi a teendő, ha blokkolja a pénztárgépet az adóhatóság?

  • adozona.hu

Ha a hírközlési szolgáltató szünetelteti vagy korlátozza a pénztárgép üzemeltetőjének biztosított adatkapcsolati szolgáltatást, akkor a NAV a hírközlési szolgáltató erről szóló jelzése alapján blokkolja a pénztárgépet. Az adóhivatal tájékoztatót tett közzé honlapján arról, hogy mi a teendője az üzemeltetőnek, ha pénztárgépét az adatkapcsolat szüneteltetése vagy korlátozása miatt blokkolta a NAV.

A pénztárgépek adatait a NAV online, közvetlen lekérdezéssel éri el, amihez online adatkapcsolat szükséges. Ehhez az üzemeltetőnek előfizetői szerződést kell kötni egy hírközlési szolgáltatóval, amely biztosítani tudja a pénztárgép-adatszolgáltatáshoz szükséges kapcsolatot.

Azt, hogy a NAV milyen esetekben blokkolja a pénztárgépet, a 48/2013. NGM-rendelet 50/B paragrafusa határozza meg. Az egyik ilyen eset, amikor a hírközlési szolgáltató szünetelteti vagy korlátozza a pénztárgép üzemeltetőjének biztosított adatkapcsolati szolgáltatást. Ekkor a NAV a hírközlési szolgáltató erről szóló jelzése alapján blokkolja a pénztárgépet.

A NAV nem vizsgálja, hogy a szolgáltatást milyen okból szüneteltették vagy korlátozták (például díjtartozás, egyéb szerződéses kötelezettség nem teljesítése stb.), ez kizárólag az üzemeltető és a szolgáltató közötti szerződéses jogviszony tárgya, ami nem tartozik a NAV hatáskörébe.

Blokkoláskor a NAV szervere egy "elektronikus üzenetet" küld a pénztárgépnek, aminek eredményeként a pénztárgép blokkolt állapotba kerül. Blokkolt állapotban a gép nem alkalmas üzemszerű használatra, így például nyugta sem állítható ki vele.

A pénztárgépet használók onnan tudják meg, hogy a NAV blokkolta a berendezést, hogy úgynevezett technikai tájékoztatás bizonylatot nyomtat a gép, amelyre az adóhatóság utasította. A kinyomtatott bizonylaton szerepel, hogy a NAV blokkolta a pénztárgépet. A pénztárgép a tájékoztató bizonylatot automatikusan nyomtatja ki, a nyomtatási utasítás fogadását követő első napi zárás végrehajtása után.

További részleteket ITT olvashat arról, hogy mit tehet az üzemeltető a pénztárgép blokkolásakor.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink