adozona.hu
Kata után mikrogazdálkodói beszámoló? – 4. rész
//test-adozona.hu/adozas_rendje/Kata_utan_mikrogazdalkodoi_beszamolo__4_res_BEQCGN
Kata után mikrogazdálkodói beszámoló? – 4. rész
A korábban kisadózó és a bevételi nyilvántartás „kényelméhez” szokott társaságok számára számos előnyt, de hátrányt is hozhat, ha a mikrogazdálkodói beszámoló mellett döntenek. Cikksorozatunk befejező részében az Art. tükrében is megvizsgáljuk az e beszámolási forma melletti és elleni érveket.
A cikksorozat első részét itt, a másodikat itt, a harmadik részt pedig itt olvashatja el! |
Meglehet, hogy egy startup vállalkozás könnyedén megfelel a mikrogazdálkodói egyszerűsített beszámoló választására jogosító paramétereknek, tulajdonosai is az egyszerűség hívei a papírmunkában – elvileg ez e beszámoló forma egyik erénye –, mégsem lenne okos döntés részükről ennek választása.
A startup cégek egyik legfontosabb ismérve ugyanis, hogy innovatívak, törekszenek az újra, az újításra, akár egy termékről, egy szolgáltatásról vagy egy módszerről beszélünk.
Az innováció esetükben nem csupán egy-egy terméket határoz meg, hanem magának a vállalkozói tevékenységnek és szervezeti felépítésének jellemzője, meghatározó része a vállalati kultúrának is. Egy általános értelemben vett társasággal szemben, a startup olyan értékek megteremtésére törekszik, amelyek addig nem voltak elérhetőek, vagy nem nevezhetőek szokványosnak.
A folyamatos megújulásnak, kutatásoknak, fejlesztéseknek a számvitelben is lecsapódó költségei vannak, amelyek elszámolásának mikrogazdálkodói korlátai az innovátor cég ellen dolgoznak, ahogyan a kiegészítő melléklet hiánya is. A startup vállalkozások számára létfontosságú befektetők a társaság beszámolóiból is igyekeznek tájékozódni, mielőtt kihelyezni tervezett tőkéjük sorsáról döntenének.
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből megtudja, hogy milyen hátrányokkal járhat a vállalkozás számára a mikrogazdálkodói beszámoló!
Hozzászólások (1)
Az adóhatóságot - az Art. szerint - nem érdekelheti a számlarend léte, vagy nem léte, azért nem szabhat ki bírságot, más hatóság pedig nem rendelkezik hatáskörrel sem a témára, kivéve néhány speciális esetben az ÁSZ-t.
A mikrogazdálkodói beszámoló hebehurgya szabályozást kifogásoltam 2012-ben, válaszul kitettek az OSZB-ből.
A mikrogazdálkodói szabályozást azóta hajmeresztő banki gyakorlat, döbbenetes minisztériumi magyarázkodás, rések, igazságtalanságok, logikátlanságok és bazi nagy hézagok kísérik. Ez az egész elhibázott szabályozás felveti a Pénzügyminisztérium felelősségét.