adozona.hu
Fontos levelet küldött a NAV
//test-adozona.hu/adozas_rendje/Fontos_levelet_kuldott_a_NAV_96PRSN
Fontos levelet küldött a NAV
Új lehetőséggel bővült a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere, a minősített adózók már telefonon is kérhetnek információt, illetve tehetnek észrevételt besorolásukkal kapcsolatban – hívta fel a figyelmet az adóhatóság.
A NAV az első adózói minősítés eredményéről mintegy 560 ezer cégbejegyzésre kötelezett, illetve áfaregisztrált adóalanynak küldött értesítést május elején.
A telefonos rendszer használatához csak egyedi ügyfél-azonosító szám (PIN-kód) szükséges, amelyet papíralapú nyomtatványon vagy elektronikusan, ügyfélkapun keresztül is lehet kérni.
A minősítéssel kapcsolatban a 06-40/20-21-22-es telefonszámon lehet érdeklődni, a PIN-kód megadása után.
A NAV tájékoztatása szerint május eleje óta csaknem kétezer adózói hívás érkezett, többségében a megbízható adózói minősítés feltételeiről, illetve korábbi végrehatási eljárásokról kértek információkat az adózók.
OLVASSON TÖBBET ARRÓL, milyen előnyei vannak a jó minősítésnek, és mit kell lépnie, ha nem kapta meg a NAV levelét!
Az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer lehetővé teszi, hogy az adózók egyedi azonosítás mellett intézhessék konkrét adóügyeiket. Jelenleg 17 ügycsoportban biztosított az ügyintézés, mód van például a bevallások telefonos javítására, a folyószámlaadatok lekérdezésére, egyeztetésére, az adóhatóságnál nyilvántartott adatok változásának bejelentésére – tájékoztatott a NAV.
Hozzászólások (0)