adozona.hu
Új elektronikus ügyintézési szabályok a NAV-nál dohánykiskereskedőknek
//test-adozona.hu/adozas_rendje/Dohanyboltosok_figyelem_Uj_ugyintezesi_szab_80ULWK
Új elektronikus ügyintézési szabályok a NAV-nál dohánykiskereskedőknek
Január 1-jétől kizárólag elektronikus úton nyújthatók be az állami adó- és vámhatósághoz dohánytermék-kiskereskedelemmel összefüggő tevékenységekhez kapcsolódó kérelmek a NAV által rendszeresített nyomtatványokon. Az elektronikus út azon beadványok esetében is megnyílt, melyeket korábban csak papíralapon lehetett benyújtani (például kötetlen formában előterjesztett kérelmek) – hívja fel a figyelmet tájékoztatójában a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben foglaltak alapján – figyelemmel a dohánytermék-kiskereskedelemmel kapcsolatos jogszabályok rendelkezéseire is – a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló 2012. évi CXXXIV. törvény hatálya alá tartozó személyek elektronikus ügyintézésre kötelezettek. Ennek okán a dohánytermék-kiskereskedelemmel összefüggő tevékenységekhez kapcsolódóan a NAV által rendszeresített
– NAV_DK01 Dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység engedélyezése iránti kérelem,
– NAV_DK02 Bejelentés dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység keretében forgalmazni kívánt egyéb termékek köréről, szolgáltatás nyújtásáról és
– NAV_DK03 Dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység szüneteltetésének engedélyezése iránti kérelem.
Elektronikus úton lehet eljuttatni az adóhatósághoz korábban csak papír alapon benyújtható beadványokat is, például kötetlen formában előterjesztett kérelmeket. Erre tekintettel új nyomtatvány készített az adóhivatal a NAV_DK05 Dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységgel összefüggő egyéb bejelentések, kérelmek címmel.
A nyomtatvány kizárólag dohánytermék-kiskereskedelemmel kapcsolatos ügyekben alkalmazható az alábbi bejelentések és kérelmek esetén:
1. A dohánybolt működésével összefüggő egyéb – jogszabályban nem nevesített – bejelentések:
– engedélyezési eljárás során figyelembe vett körülmények, tények, adatok megváltozásának bejelentése (amely az engedély módosítását nem eredményezi),
– alkalmi nyitvatartás bejelentése
– káresemény (tűz, víz, baleset), betörés miatti zárvatartás bejelentése
2. Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvényben szabályozott beadványok:
– Igazolási kérelem
– Hiteles másolat iránti kérelem
– Iratbetekintés iránti kérelem
– Kézbesítési kifogás
– Döntés kijavítása iránti kérelem
– Döntés kiegészítése iránti kérelem
Az adóhatóság felhívja a figyelmet arra, hogy – az elektronikus ügyintézésre vonatkozó szabályok értelmében – az Általános Célú Kérelem Űrlap szolgáltatás (úgynevezett e-Papír, amelyen keresztül szabadon szövegezett beadvány, illetve ahhoz csatolt dokumentum terjeszthető elő a NAV felé) azon ügyekben vehető igénybe, melyekre a NAV nem rendszeresített ÁNYK űrlapot.
Hozzászólások (0)