adozona.hu
Kósa a reklámadó mértékéről, az érintettek tiltakoznak
//test-adozona.hu/Reklamado/Kosa_a_reklamado_mertekerol_az_erintettek_t_IRLA80
Kósa a reklámadó mértékéről, az érintettek tiltakoznak
A törvényjavaslatban szereplő 9 százalék helyett 7,5 százalék lesz a reklámadó mértéke – közölte Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője szerdai budapesti sajtótájékoztatóján, jelezve, hogy erről megegyeztek a nemzetgazdasági tárcával. A Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete nehezményezi a korábbi 5,3 százalékról történő emelést.
A kormánypárti politikus azt mondta: addig akarják fenntartani a 7,5 százalékos szintet, amíg nem teljesítik azt az európai uniós kötelezettséget, amely a korábban a költségvetésbe befolyt reklámadóbevétel visszafizetését írja elő. Arra a kérdésre, hogy ez meddig tarthat, azt válaszolta, hogy körülbelül négy évig. Ha a visszafizetés megtörtént, utána „újra lehet gondolni” – jelezte.
A Magyar Lapkiadók Egyesülete és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete állásfoglalást jutatott el az MTI-hez a reklámadótörvény tervezett módosításával kapcsolatban. Az egyesületek továbbra is hiányolják a szakmai ágazati egyeztetést, és nehezményezik a piaci szereplőkkel való párbeszéd teljes hiányát.
Az iparág nyereségrátája továbbra sem haladja meg az évi 2-3 százalékot, a reklámadó mértékének további növelése gyakorlatilag teljesen eltünteti a szektorban esetleg még termelődő nyereséget, ami további termékek megszűnéséhez, a szektorban működő vállalkozások számának csökkenéséhez, újabb létszámleépítésekhez vezet, hangsúlyozzák az egyesületek.
A médiapiac hazai résztvevőire rendkívül negatív hatást gyakorol az adókötelezettség tervezett új mértéke, tovább csökkentve a médiaszektor munkahelyteremtő képességét, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységét. A megemelt adómérték szerint kiszámolt és befizetendő adó döntően a tartalom előállítástól von el majd újabb forrásokat: az eddigi 100 millió forintos határ feletti 5,3 százalékos adómérték tervezett 7,5 százalékra történő emelésének következménye, hogy 2018-ban már másfélszer annyi reklámadót kell fizetniük az érintett médiavállalkozásoknak.
Hozzászólások (0)