adozona.hu
Kibukott az NGM az RTL-től – megy az adok-kapok
//test-adozona.hu/Reklamado/Kibukott_az_NGM_az_RTLtol__megy_az_adokkapo_ZF0KZL
Kibukott az NGM az RTL-től – megy az adok-kapok
Kiakadt a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az RTL Csoport viselkedésén – erről tanúskodik a tárca sajtóosztályának közleménye, amelyet szó szerint közlünk. Pénteken a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) kommentárt közölt a magyarországi reklámadóról.
„Az RTL Csoport megalapozatlan, a valóságtól messze elrugaszkodott kijelentésekre ragadtatta magát, hogy rossz színben tüntesse fel a magyar kormányt, és elriassza a magyarországi befektetőket.
Megdöbbenve tapasztaljuk, hogy egy nemzetközi vállalat, amely a magyar reklámpiac negyven százalékát birtokolja, fiktív veszteségekre hivatkozva éveken keresztül messze a törvényes mérték alatt fizet adót, megengedi magának, hogy megkérdőjelezze a magyar kormány jóhiszeműségét.
Minden választott kormány feladata, hogy a becsületes adófizetők érdekében valamennyi szereplőre, még a legnagyobbakra is kiterjessze a közteherviselést és betartassa a Parlament által szentesített adótörvényekben foglaltakat.
Javasoljuk az RTL Csoport vezetőinek, vizsgálják meg, hogy a magyar gazdaság egyik legfontosabb és legprofitábilisabb szereplőjeként – a tisztességgel adózó gazdasági szereplők többségével ellentétben - miért nem járulnak hozzá profitjukkal arányosan az ország működéséhez?
Milyen jogon gondolja normálisnak egy nemzetközi társaság, hogy miközben a világ más országaiban „good corporate citizen-ként”, felelős vállalati magatartást képvisel, addig ugyanezt nem kívánja Magyarországon gyakorolni?
Mindez egy olyan közép-európai országban történik, amely máig nem heverte ki azt a gazdasági hátrányt, amit idegen megszállók által évtizedekre rákényszerített diktatúra okozott.
Elfogadhatatlan egy gazdasági felzárkózásáért emberfeletti erőfeszítéseket tevő ország kormánya számára, hogy miután szabaddá tette médiapiacát a külföldi befektetők előtt, egy társaság holmi könnyen kifosztható gyarmatként tekintsen rá.
Az RTL Csoportnak nincs erkölcsi alapja politikai szempontokra hivatkozva, valójában önző profitérdeket szolgálva a magyar kormányt támadnia és Magyarországnak ártania.
A kormány kitart amellett, hogy minden gazdasági szereplőnek ki kell vennie a részét a kölcsönös közteherviselésből. Az ország működtetéséhez minden gazdasági szereplő kölcsönös tehervállalására szükség van. A reklámtörvényre pontosan azért van szükség, hogy senki ne tudja elkerülni az adófizetést Magyarországon. A törvénynek köszönhetően bezárul minden kiskapu az adóelkerülők előtt, megakadályozva, hogy nyereséges médiacégek fiktív veszteségekre hivatkozva kibújjanak az adózás alól” – fogalmaz a tárca a közleményben.
Előzőleg az MTI nyilvánosságra hozta a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című konzervatív német lap a reklámadóval kapcsolatban közölt pénteki kommentárját.
A televízió mint az állam ellensége című írásban a szerző, Johannes Ritter kiemelte, hogy német cégeket nem csak Kínában veszélyezteti az "állami önkény", és "Európa közepén is történnek olyan dolgok, amelyeknek semmi közük a jól működő gazdasági rendhez". Ezt a jelenséget tapasztalja meg "fájdalmasan" az RTL vállalatcsoport - tette hozzá, ismertetve, hogy "a magyar kormány egyetlen tollvonással drasztikus adót vezetett be: a tévécsatorna-hálózatnak ezentúl a bevétel (és nem a nyereség!) 40 százalékát kell befizetnie az államnak".
A FAZ szerzője úgy vélekedett, hogy az intézkedés mögött "tisztán politikai számítás" húzódik meg. Kifejtette: az RTL ugyan "nem a kritikus politikai újságírás zászlóvivője", a kormány mégis azt akarja elérni, hogy távozzon az országból, és a piacvezető csatorna kerüljön "nemzeti védnökség alá". A "politikai önkény" miatt az RTL virágzó magyarországi leányvállalatából egy csapásra a csoport "problémás gyereke" lett. Mindezt azonban "a befektetők világszerte pontosan regisztrálják majd, és a jövőben elkerülik Magyarországot" - vélekedett a FAZ kommentátora.
Hozzászólások (0)