adozona.hu
Így módosul a reklámadó
//test-adozona.hu/Reklamado/Igy_modosul_a_reklamado_HOFOEG
Így módosul a reklámadó
Csökkenne a reklámadó progressziója, nem minden kapcsolt vállalkozásnak kellene összeszámítani a reklámadó alapját – egyebek közt ezt tartalmazza a reklámadóról szóló törvény módosításának tervezete.
Az Európai Bizottság két szervezeti egysége is vizsgálja a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény (a továbbiakban: Rtv.) egyes szabályait. A kormány – mérlegelve egy esetleges jogvita elhúzódásának következményét, a jogvita lezárása érdekében – indokoltnak látja az Rtv. kifogásolt rendelkezéseinek módosítását, olvasható a törvénytervezet indokolásában.
A javaslat célja az volt, hogy az Rtv. a módosítást követően – uniós jogi aggályok nélkül, az adózási költségek minimalizálásával – továbbra is ugyanakkora nagyságú államháztartási forrást biztosítson a reklám-közzétételi tevékenység adóztatásával, mint a tavaly elfogadott törvényi szabályozás.
A javaslat értelmében változik a reklámadó mértéke. A 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után – figyelemmel az adóadminisztrációs költségekre – az adó mértéke valamennyi adóalany esetén továbbra is 0 százalék marad, ugyanakkor az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után 5,3 százalék lesz az adó.
A reklám-közzétételre vonatkozó adómérték-csökkentéssel összhangban a reklám-közzététel adóköteles megrendelése után alkalmazandó 20 százalékos adómértéket is indokoltnak látta a kormány felülvizsgálni. A javaslat szerint ezen adótényállás esetén is csökken az adó mértéke, mégpedig 5 százalékra.
Az adómérték-változás az elfogadott törvény kihirdetését követő 31. napon lép hatályba. Ezzel együtt azonban külön átmeneti szabály teszi lehetővé, hogy a reklám-közzétételi adókötelezettségre vonatkozó adómérték-szabályt az adóalany alkalmazhassa a 2014. évi és a 2015. évben kezdődő adóéve adókötelezettsége megállapítása során.
Az adómérték és a progresszió mértékének jelentős mérséklésére tekintettel ugyanakkor alacsony a kockázata annak, hogy az adóalanyok szervezeti-szerkezeti változással darabolják (porlasztják) szét a reklám-közzétételből származó adóalapot. Ezért nem indokolt jelenlegi formájában fenntartani a kapcsolt vállalkozás reklámadó-alanyokra vonatkozó, adóalap-összeszámítást előíró rendelkezést. A javaslat szerinti változtatás eredményeként ezen, adóoptimalizálást kizáró szabályt csak akkor kell alkalmazni, ha a reklám-közzétevők közti kapcsolt vállalkozási viszony 2014. augusztus 15-ét követő szétválás (kiválás, különválás) miatt jött létre.
A hatályos Rtv. szabályozás [Rtv. 10. §] szerint – átmeneti szabályként – a 2014. évben kezdődő adóévi adóalapot az előző évek elhatárolt veszteségének 50 százalékával lehet csökkenteni, ha a 2013. évi adózás előtti eredmény nulla vagy negatív volt. A javaslat – az általános indokolásban említett megfontolások alapján – akként módosítja az Rtv. 10. §-át, hogy az a vállalkozás is élhet az adóalap-csökkentéssel, amelynek 2013. üzleti évi adózás előtti eredménye pozitív volt.
Hozzászólások (0)