hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Elfogadhatatlan sarcnak tartja a médiapiac a reklámadót

  • MTI/lapszemle

A TV2, az RTL Klub és a médiapiac tiltakozik a hétfőn L. Simon László fideszes képviselő által az Országgyűlés elé terjesztett reklámadó-tervezet ellen. A televíziós csatorna arra kéri a kormánypártokat, hogy álljanak el a reklámadó bevezetésétől.

Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint a médium elfogadhatatlannak tartja, hogy a múlt évben a napirendről lekerült tervezet most mindenfajta előzetes egyeztetés, a piac meghatározó szereplőinek megkérdezése nélkül került a parlament elé.

"Különösen aggályosnak tartjuk, hogy a mai napon benyújtott tervezet a korábbinál is nagyobb terheket róna a médiapiac szereplőire" - fűzték hozzá.
A TV2 úgy látja, ha a törvényt elfogadják, az beláthatatlan következményekkel járna a médiavállalkozások számára, különös tekintettel a legnagyobb befizetőre, a televíziós szektorra, így a TV2-re is.

Hozzátették, hogy az új adó körülbelül 1,6-1,8 milliárd forint bevételkiesést jelentene a "100 százalékban magyar tulajdonba került" TV2-nek. A 2013-as 10 milliárd forintos veszteség mellett ez a tétel a vállalat működését ellehetetlenítené. Így akár meg is szűnhetnek az olyan műsorok, mint például a Tények, a Mokka, a Napló és az Aktív, de a Jóban Rosszban is veszélybe kerülhet - hívták fel a figyelmet.

"A TV2 a fentiek alapján határozottan arra kéri a kormánypártokat, hogy álljanak el a reklámadó bevezetésétől" - jelentették ki.

Az RTL Magyarország korábban szintén közleményben tiltakozott a tervezet ellen. A társaság szerint a reklámadó bevezetése durva kísérlet arra, hogy a kormány ellehetetlenítse az ország legnagyobb médiumát, amely "az elmúlt 17 évben bizonyította a pártoktól, és így a kormánytól való függetlenségét".

A hétfőn beterjesztett javaslat különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, amelyeket fél milliárd forintos árbevételig 0 százalékos adó terhel, a 20 milliárd forintot meghaladókat azonban már 40 százalékos. A törvény, amely már 2014-re is megállapítana adófizetési kötelezettséget, a kihirdetése utáni 31. napon lépne hatályba.

Közös állásfoglalást adtak ki a szakmai szervezetek, amelyek a hétfőn benyújtott tervezet tartalma mellett az egyeztetés elmaradásával sem értenek egyet – írja a médiapiac.com.

A szakmai szövetségek egyöntetűen elutasítják az iparági párbeszéd nélkül benyújtott reklámadóra vonatkozó törvénytervezet tartalmát - olvasható az MRSZ által kiadott közleményben, amelyet a Reklámszövetség mellett 13 sajtószakmai, illetve kiadói szervezet jegyez.

Miután az MRSZ koordinálása mellett a kommunikációs iparág egyszer már tárgyalt az adóról, és az lekerült a napirendről, "meglepetésként érte az iparágat és annak meghatározó szakmai szervezeteit, hogy az elmúlt napokban a sajtó tényként kezelte a reklámadót tartalmazó törvénytervezet újbóli felvetését, majd ez az Országgyűlés honlapján a mai napon meg is jelent, lévén az iparágat erről a kormányzat semmilyen módon nem értesítette."

Mint írják, a tervezet a tavalyi javaslatnál súlyosabb terheket róna a hazai médiacégekre. "További versenyhátrányt jelent a kivetendő adó a magyar kommunikációs iparág számára az olyan globális szereplőkkel (például Google, Facebook) szemben, akik a magyar reklámpiaci bevételek jelentős részét képviselik." Felhívják a figyelmet: az adó miatt nő a médiavállalkozások költsége, amit szinte lehetetlen kigazdálkodni a jelen piaci viszonyok között. Nemcsak a magyar nyelvű tartalom mennyisége és minősége eshet vissza, hanem munkahelyek is megszűnhetnek, főleg, ha a vállalkozások átteszik a székhelyüket külföldre. Ahogyan az előző körben, most is a televíziós szektor lenne az adó legnagyobb vesztese, viszont az adó káros hatásai nemcsak őket és nem csupán a médiacégeket érintenék, hanem a hirdetőket és az ügynökségeket is.

"A Magyar Reklámszövetség tavalyi kutatása kimutatta, hogy minden reklámra költött 10 forint 47 forinttal járul hozzá a nemzetgazdaság növekedéséhez "– olvasható a médiapiac.com honlapon.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink