adozona.hu
Áderben reménykedik a reklámszakma
//test-adozona.hu/Reklamado/Aderben_remenykedik_a_reklamszakma_8ET223
Áderben reménykedik a reklámszakma
Több kommunikációs iparági szövetség kérte közös közleményben Áder János köztársasági elnököt arra, hogy ne írja alá a reklámadóról szóló törvényt – írja a napigazdaság.hu.
A társadalmi egyeztetés nélkül, kivételes sürgősséggel, az adó valós, érvekkel alátámasztható céljának megnevezése nélkül elfogadott jogszabály beláthatatlan következményekkel jár a teljes kommunikációs iparág számára - olvasható a Magyar Reklámszövetség által kiadott, de a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség, az Interactive Advertising Bureau Hungary, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Marketing Szövetség, a Professzionális Piackutatók Társasága és a Reklám Világszövetsége Magyar Tagozata által is aláírt közleményben. Ebben arra kérik Áder János államfőt, hogy az elfogadott törvényt ne írja alá, hanem küldje vissza az Országgyűlésnek megfontolásra – írja a napigazdaság.hu.
Aggályosnak tartják, hogy a jogszabály egyes részletei nem eléggé világosak, így például az önreklám adóztatása esetében nem egyértelmű a fizetendő teher összegének meghatározása.
A reklámadó napirendre kerülése óta többször megfogalmazódott az, hogy az új adónem az igazságosabb közös teherviselést szolgálja. A szakmai szervezetek álláspontja az, hogy semmiképpen nem mutat az igazságos közteherviselés irányába az a koncepció, amely alapján az összes befizetendő adó nagyobb részét egyetlen vállalkozás fizetné meg. Nem egyértelmű az sem, hogy a reklámadó, amelyet a nyilatkozatok különadóként definiálnak, mennyi ideig lesz hatályban, és kivezetése milyen módon fog megtörténni – áll a közleményben.
Hozzászólások (0)