adozona.hu
Költséghatékony, növeli a bevételt - érdemes belevágni a céges digitalizációba
//test-adozona.hu/BrandContent/cisco_webex_vallalatok_digitalis_transzform_X905JU
Költséghatékony, növeli a bevételt - érdemes belevágni a céges digitalizációba
Mostanában szinte a csapból is a vállalati, vállalkozói digitalizáció, illetve annak szükségessége folyik. De mit is nevezhetünk vállalati digitalizációnak? It-beruházások sorozata vagy céges kulturális irányváltás? Miért lenne szükség arra, hogy a kis- közép- és nagyvállalkozások pontosan meg tudják határozni a szükségleteiket és hogy miként induljanak el a digitalizáció útján? Miben segítheti a technológia fejlődése a kkv-kat, vállalkozókat, vállalatokat, miért érdemes a digitális megoldásokat választani, hogyan tudnak alkalmazkodni a megváltozott, vagy éppen bizonytalan helyzetekhez a digitalizáció segítségével?
A digitalizáció kapcsán számtalan definícióval találkozhatunk. A kifejezés maga arra utal, hogy az információkat digitális formába, azaz adattá alakítjuk át. A digitalizációval újragondolhatjuk az üzleti folyamatokat, az ügyfelek kiszolgálását vagy az üzleti modellt – mondja Dalos Ottó, a Cisco Systems Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. A cél sokféle lehet: a bevétel növelése új piacok vagy értékesítési csatornák feltárásával, a költségek csökkentése, vagy az ügyfélkapcsolatok, az ügyfélélmény megújítása.
Adódik a kérdés, hogy cél vagy eszköz a vállalatok számára a digitális transzformáció? Ugyancsak fontos kérdés, hogy technológiai vagy szemléletbeli változást jelent-e a digitális transzformáció? “A feladat technológiai része nem kis munka, mégis azt gondolom, hogy a szemléletváltás, illetve a vállalati folyamatok átgondolása, átalakítása az, ami igazán nehéz” – véli Dalos Ottó. Ugyanakkor pontosan az elmúlt hetek, hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy sok cég óriási előrelépést tett a digitalizáció felé.
A Cisco részeként működő AppDynamics végzett erről egy kutatást. A felmérésben részt vevő szervezetek háromnegyedénél (74 százalék) a digitális átalakulást célzó projekteket hetek alatt jóváhagyták (a korábbi akár egy év helyett), 71 százalékuk szerint pedig a végrehajtás ideje is jelentősen csökkent (évekről, hónapokról akár hetekre).
Nem csupán IT-beruházások sorozata
A digitalizáció nem csupán IT-beruházások sorozatának, hanem sokkal inkább céges kulturális irányváltásnak tekinthető. „A kiindulópont az üzleti célok és a stratégia. Ha ezek nem világosak, akkor az IT-beruházások esetlegesek lesznek” – véli a szakember. Ezt követhetik a főbb kérdések, amelyeket IT szempontból fel kell tennünk: rendelkezünk-e a megfelelő hálózati infrastruktúrával, hogyan védhetjük meg az adatokat, információkat az illetéktelenekkel szemben, milyen új alkalmazásokra van szükségünk, és hogyan tudjuk biztosítani a teamek közötti hatékony kommunikációt? Ezekre kell választ keresnünk.
„A digitális felületeken folytatott kommunikáció – legyen az alkalmazás, weboldal, vagy más – mára minden vállalkozás és szervezet életében kiemelten fontossá vált. Az egyszerűség és a felhasználói élmény lett meghatározó” – véli Dalos.
A Cisco részeként működő AppDynamics pontosan erre a területre, az alkalmazások működésének elemzésére és optimalizálására fókuszál. Felmérésük eredményei szerint az emberek gyorsan elfordulnak azoktól a márkáktól, amelyek alkalmazásaival nincs jó tapasztalatuk. Ha a digitális szolgáltatás nem működik megfelelően, a fogyasztók szinte azonnal a versenytársak felé fordulnak (49 százalék), sőt akár aktívan megpróbálnak másokat is lebeszélni egy szolgáltatás vagy márka használatáról (63 százalék) anélkül, hogy esélyt adnának a vállalkozásnak a korrekcióra. |
A cégeknek tehát kiemelt figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy a fogyasztók nem tolerálják, sőt büntetik a bonyolult, lassú és átlagos digitális élményt. Ezért az alkalmazásokhoz kapcsolódó valós idejű adatelemzés, a szűk keresztmetszetek megtalálása és az azonnali beavatkozás kritikus fontosságú tényezők lesznek.
Social media, online ügyintézés, értékesítés
Elkerülhető-e a digitalizáció a cégek számára, vagy végzetesen lemarad, amely nem lép a digitalizáció útjára? Ezzel kapcsolatban számos gazdaságkutató készített előrejelzéseket, és a legtöbben úgy vélik, hogy a digitalizáció elkerülhetetlen, legyen szó bármilyen iparágról. Ennek ellenére sok cég nem rendelkezik digitális stratégiával, esetleg nem is terveztek ilyet létrehozni.
Ugyanakkor, ahogy erről már szó volt, a koronavírus járvány következtében a digitalizáció megítélése is változik. A legkézenfekvőbb példa erre, hogy a home office, vagy a távoli munkavégzés egyik napról a másikra elfogadottá vált.
„Ugyancsak évek óta beszélünk a digitális oktatásról, az élet most ezt is kikényszerítette. Persze érthető, hogy a távmunkára vagy a távoktatásra való átállás nem ment mindenhol zökkenőmentesen. De korábban elképzelhetetlen mértékű tapasztalatot szereztünk mindkét téren. Rá kellett jönnünk, hogy a digitalizáció az üzletmenet és mindennapi munka fenntarthatósága szempontjából is kulcsfontosságú” – mondta Dalos Ottó.
Egy egyelőre „analóg” módon működő vállalkozás, vállalat számára a digitalizáció első lépéseiként fel kell mérni az igényeket: mi az a változás, folyamatmódosítás, ami miatt az ügyfelek őket választják? Mik az üzleti céljai? A szakember szerint érdemes egy pilot területet kiválasztani, melyhez kiválogathatják a technológiai eszközök széles palettájáról azt, ami leginkább a céljaikat szolgálja.
A vállalati digitális átalakulást elemenként is végre lehet hajtani, sőt érdemes egy jól mérhető, elemezhető és áttekinthető pilot területet választani, hiszen ennek sikere jó alapot adhat a szélesebb körű stratégia kidolgozásához.
Számos vállalat először az ügyfelek felé építi ki a digitális jelenlétét: social media, online ügyintézés, értékesítés téren digitalizál, hiszen ahogy már említettem, ez meghatározó az ügyfélélmény szempontjából. Mások éppen fordítva, előbb a belső folyamatokat digitalizálják. Sokan mondják, hogy ők analóg vállalat, de azért egy-egy folyamat már mindenkinél digitálisan zajlik, még ha ez nem is egy átgondolt stratégia része. Az esetek legnagyobb részében valamifajta eredmény már mindenkinél felmutatható, hiszen az ügyféligények nagyon erősek és reagálni kellett rájuk már korábban is.
Digitalizációval könnyebb a váratlan helyzetekhez való alkalmazkodás
Bár a Cisco átfogó tudással és eszköztárral rendelkezik a távoli munkavégzés területén, arra azonban eddig még náluk sem volt példa, hogy az átlagosan 20 ezer távolról dolgozó munkatárs helyett a teljes globális szervezet, azaz 140 ezer munkatárs távoli munkavégzésére kelljen átállni mindössze 10 nap alatt.
„Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a magyarországi foglalkoztatottak jelentős része nem irodai munkát végez, így esetükben a távmunka nem lehetett valós alternatíva. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a digitalizáció felgyorsulása a gazdaság valamennyi szektorára hatással lesz, messze túlmutatva a távmunkán” – mondja az ügyvezető.
Azok a szervezetek, amelyek már korábban elkezdtek foglalkozni a digitalizációs stratégiával, működéssel, könnyebben alkalmazkodtak az elmúlt hónapok történéseihez. És ez nemcsak az otthoni munkavégzésre igaz, de számos más területre is: például online vásárlás, virtuális egészségügyi konzultáció, online ügyintézés az ügyfélkapun keresztül, robotizált gyártósorok.
„Hadd zárjam egy egészen kézzelfogható példával: amikor a vészhelyzet és a korlátozó intézkedések következtében számos étterem előbb a nyitva tartás korlátozására, majd a vendégfogadás teljes beszüntetésére kényszerült, sokan úgy döntöttek, hogy nyitva maradnak és elvitelre főznek. Ők a közösségi médián, digitális felületeken keresztül tudták tudatni a vendégeikkel, hogy ugyan más formában, de továbbra is várják őket, vagy házhoz jönnek az ételekkel.”
A Webex már magyarul is elérhető és egy sor fejlesztéssel támogatja a távmunkát |
A távoli munkavégzést támogató biztonságos együttműködési megoldások az elmúlt időszakban kiemelten fontossá váltak. A Cisco a világ egyik vezető technológiai vállalata, amely 1984 óta biztosítja az internet működését. Piacvezető együttműködési megoldása, a Webex idén áprilisban félmilliárd bejelentkezést regisztrált, a résztvevők pedig összesen 25 milliárd percet töltöttek a platformon. Ez a megszokott forgalom háromszorosa volt. A Cisco új fejlesztéseket jelentett be a - most már magyarul is elérhető - Webex platformhoz, amelyek között iparágvezető biztonsági megoldások, kapacitásnövelő innovációk, valamint a Box tartalomkezelő és az Epic egészségügyi platform integrációja is megtalálható:
A Cisco jelentősen növelte a Webex adatközponti kapacitását, ennek eredményeképpen a platform korábbi erőforrásai háromszorosával működik.
A távoli munkavégzés növekedésével a biztonság minden eddiginél fontosabbá vált. Az új biztonsági funkciók - az adatvesztés elleni védelem (DLP), a Legal Hold, valamint az eDiscovery to Webex Meetings megoldások - átfogó biztonságot nyújtanak a virtuális megbeszélések összes tartalmi eleme számára.
A Cisco felméréséből (CIO Perspectives 2020) kiderült, hogy az informatikai vezetők kétharmada számára jelenleg az IT rendszerek összetettsége jelenti a legnagyobb kihívást. A leggyakoribb kérdések a „hogyan tudjuk leghatékonyabban támogatni a távolról dolgozó munkatársakat”, illetve a „hogyan tudjuk biztonságosabbá tenni az irodai környezetet” témákhoz kapcsolódtak. Az IT-csoportok munkájának támogatására a Cisco továbbfejlesztette a Cisco Webex Control Hub megoldását, amelynek segítségével a szakemberek egyetlen egységes felületen kezelhetik az együttműködéssel kapcsolatos munkafolyamatokat az otthoni vagy irodai munkavégzés során. |
Az oldalon elhelyezett tartalom a Cisco Magyarország megbízásából, a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában az Adózóna.hu szerkesztősége nem vett részt.
Hozzászólások (2)
Стремись не к тому, чтобы добиться успеха, а к тому, чтобы твоя жизнь имела смысл. http://bit.do/fLc9r?h=8bfb36f43ec2ced39c246daa44a4eab2&
Стремись не к тому, чтобы добиться успеха, а к тому, чтобы твоя жизнь имела смысл. http://bit.do/fLc9r?h=8bfb36f43ec2ced39c246daa44a4eab2&