adozona.hu
Módosítások 2024. január 1-jétől az egészségbiztosítás végrehajtási szabályaiban
//test-adozona.hu/2024_es_adovaltozasok/Modositasok_2024_januar_1jetol_az_egeszegbi_E4XHBJ
Módosítások 2024. január 1-jétől az egészségbiztosítás végrehajtási szabályaiban
2013. június 30-án jelent meg 286/2023. kormányrendelet, amely többek között módosítja a 217/1997. kormányrendeletet. A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 217/1997. kormányrendelet változásai egyrészt 2023. július 1-jétől hatályosak, míg a módosítások másik csoportja 2024. január 1-jétől lép majd hatályba. Az előző cikkeinkben a júliusi változásokat foglaltuk össze, így ezen cikkben folytatásaként az alábbiakban 2024. január 1-jétől bekövetkező módosításokat ismertetjük.
Elsőként a „Foglalkoztatói igazolás”, majd a méltányosságból engedélyezhető pénzbeli ellátások kapcsán mutatom be, hogy melyek a 217/1997. kormányrendelet azon szabályait, amelyeket még idén alkalmaznunk kell, de jövő január elsejétől már más szabályok lépnek a helyükbe.
Foglalkoztatói igazolásra vonatkozó módosítások
A hatályos szabály alapján, ha a foglalkoztatónál kifizetőhely nincs, a foglalkoztató a pénzbeli egészségbiztosítási ellátásaira és a baleseti táppénzre vonatkozó kérelem elbírálásához „Foglalkoztatói igazolás”-t köteles kiállítani. A foglalkoztató ezt a „Foglalkoztatói igazolás”-t a biztosított által benyújtott igazolásokkal, és a csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, örökbefogadói díj iránti kérelemmel/nyomtatvánnyal együtt 5 napon belül megküldi a székhelye szerint illetékes kormányhivatalnak. A foglalkoztató további kötelezettsége, hogy a kérelem, valamint az igazolások átvételét, beérkezését hitelt érdemlő módon köteles igazolni.
A 217/1997. kormányrendelet módosítása alapján 2024. január 1-jétől személyre szabott ügyintézési felületen közzétett elektronikus űrlapot kell majd kitölteni. Azaz, a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztató 2024. január 1-jétől a pénzbeli egészségbiztosítási ellátásra és a baleseti táppénzre vonatkozó kérelem elbírálásához kiállítja a személyre szabott ügyintézési felületen közzétett elektronikus űrlapot. A kitöltött elektronikus űrlapot a biztosított által benyújtott igazolásokkal, továbbá a táppénz és a baleseti táppénz kivételével a Kincstár által a kérelem benyújtására rendszeresített – a biztosított által kitöltött és aláírt – elektronikus űrlappal együtt 5 napon belül, a személyre szabott ügyintézési felületen elektronikus úton megküldi a székhelye szerint illetékes kormányhivatalnak.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, hogy megtudja, milyen további szabályok változnak 2024. január 1-jétől az egészégbiztosítás végrehajtási szabályaiban!
Hozzászólások (0)