adozona.hu
Transzferárak: többeknek több papírmunkája lesz
//test-adozona.hu/2018_as_valtozasok/Uj_transzferar_rendelet_reszletesebb_nyilva_09UABF
Transzferárak: többeknek több papírmunkája lesz
A Magyar Közlöny 169. számában jelent meg a szokásos piaci ár meghatározásával összefüggő nyilvántartási kötelezettségről szóló rendelet. A legfontosabb változásokat ismertetjük.
A 32/2017 (X. 17.) NGM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) talán legfontosabb változása, hogy nyilvántartást a jelenleginél sokkal részletesebb információkat feltüntetve kell elkészíteni, továbbá tartalmaz a Rendelet más – kisebb nagyobb – módosításokat is.
A nyilvántartás szerkezete
A jelenlegi előírások alapján a nyilvántartás elkészíthető önálló vagy közös dokumentumként, amely utóbbi fődokumentumot és specifikus nyilvántartási részt tartalmaz. Az önálló és a közös nyilvántartás választásáról az adózó jogosult dönteni. A Rendelet szerint a nyilvántartás részei a fődokumentum és a helyi dokumentum, amely szerkezettől az adózó nem térhet el. Ezt kell követni minden esetben, függetlenül, attól, hogy a kapcsolt vállalkozások között vannak-e külföldi tulajdonosok.
A hatályos előírás szerint
Az önálló nyilvántartás tartalmazza az ellenőrzött ügyletben résztvevők adatait, az ügylet tartalmát, a szerződés főbb jellemzőit, a funkcionális elemzést, a piaci információkat, az összehasonlítást szolgáló adatokat, azok kiválasztását, az összehasonlított és az ellenőrzött ügylet közötti eltéréseket, a kiigazításokat, a szokásos piaci árat, árrést, ártartományt, a folyamatban lévő vagy lezárt bírósági, hatósági határozatokkal kapcsolatos adatokat.
A közös nyilvántartás fődokumentuma a vállalatcsoport egészére vonatkozó adatokat is tartalmaz. Ezek között szerepel az üzleti stratégia általános leírása, változása, a vállalatcsoport bemutatása, az ellenőrzött ügyletben résztvevők megnevezése és az ügylet általános leírása, az elvégzett feladatok vállalt kockázatok bemutatása, a transzferár képzési politika, az immateriális javak tulajdonlására vonatkozó információ, a díjfizetés, költséghozzájárulási megállapodások bemutatása, és a folyamatban lévő vagy lezárt bírósági, hatósági határozatokkal kapcsolatos adatok. A specifikus rész az ellenőrzött ügyletre és az abban résztvevőkre vonatkozóan lényegében az önálló nyilvántartásnál előírt információkat tartalmazza, akkor, ha az nem része a fődokumentumnak.
Az adózás rendjének 2018-as változásairól, és annak az adóellenőrzésre gyakorolt hatásáról bővebben olvashat a 2018. februárjában megjelent kiadványunkban, amelyet a HVG Kiadó webshopjában kiadói kedvezménnyel vásárolhat meg. |
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből megtudja, hogy az új rendelet szerint mit kell tartalmaznia a dokumentumoknak, s ezek elkészítése kiknek kötelező!
A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha email-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
A 2018-as változásokról további cikkeket itt olvashat!
Hozzászólások (0)