hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Szigorú szabályokat hoz a GDPR a panaszkezelésben is

  • dr. Kéri Ádám ügyvéd, adatvédelmi tisztviselő

Az adatvédelemmel összefüggő panaszkezelésre is új szabályokat vezet be a 2018. május 25-én hatályba lépő új adatvédelmi előírás. Az alábbiakban összefoglaljuk példákkal együtt mindazokat a rendelkezéseket, amelyek a GDPR-megfeleléshez panaszkezelés céljából szükségesek.

A panaszos azonosítása

A panaszkezelés kiemelt adatkezelési cél. Mielőtt azonban a panaszos által kért cselekményt elvégezzük, illetve a kívánt tájékoztatást megadjuk, szükséges a panaszost azonosítani. Ha ezt nem tesszük meg, ezzel is adatvédelmi incidens keletkezik, hiszen jogosulatlan személyhez kerülhetnek személyes adatok. Ezt tehát mindenképpen kerüljük el. Az azonosítás megfelelő módja az okirati ellenőrzés, azaz amikor az érintettet az okmányai segítségével azonosítjuk.

Ügyfél-azonosításra okmány általánosságban nem másolható le. Ezzel összefüggésben ugyanakkor ügyeljünk arra, hogy szükségtelen adatkezelésnek minősülhet az igazolványok lemásolása, kivéve, ha azt jogszabály írja elő. Amennyiben ezt jogszabály írja elő (pénzmosás megelőzése), abban az esetben is szigorúan tilos a fényképet eltérő célra használni.  

Ezen túlmenően nem érdemes sietni a minél fejlettebb technikák bevezetésével sem.

Készüljön fel velünk a GDPR-ra!
Rendelje meg kedvezményesen az ADATVÉDELEM A GYAKORLATBAN című kiadványt, vagy keresse az újságárusoknál.


OLVASSON TOVÁBB a panaszkezelési eljárásra, a panaszos tájékoztatására, a belső nyilvántartásra vonatkozó szabályokról!

A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink