adozona.hu
Minden, amit tudni kell a számlák online adatszolgáltatásáról – 4. rész
//test-adozona.hu/2018_as_valtozasok/Minden_amit_tudni_kell_a_szamlak_online_ada_OFX54J
Minden, amit tudni kell a számlák online adatszolgáltatásáról – 4. rész
Az idei év egyik legjelentősebb változása az, hogy 2018. július elsejétől a 100 ezer forint áfatartalmat elérő (vagy ilyen számlákat módosító) számlákról online adatot kell szolgáltatni az adóhatóság részére. Cikksorozatunk negyedik részében az adatszolgáltatás folyamatát ismertetjük.
Az adatszolgáltatás folyamatát nem az áfatörvény, hanem a 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet fogja tartalmazni. A folyamat négy részből áll:
(1) előzetes regisztráció,
(2) számla kiállítása,
(3) automatikus adatszolgáltatás indulása,
(4) válaszüzenet fogadása.
Vizsgáljuk meg a fenti lépéseket kicsit részletesebben!
(1) Előzetes regisztráció
A regisztráció folyamata részletesen bemutatásra került a NAV honlapján. Itt azt érdemes kiemelni, hogy mivel a számlázóprogramból teljesítendő adatszolgáltatás automatikus, és gép-gép kapcsolat útján történhet, így az adóhatóságnak azonosítania kell tudnia a vele kapcsolatban álló gépet (számlázóprogramot), és tudnia kell azt, hogy az adott gépről érkező adatszolgáltatás mely adóalanyhoz tartozik. A többszintű regisztrációs tehát azt a célt szolgálja, hogy a regisztrációt követően automatikusan történhessen az adatszolgáltatás.
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, hogy megtudja, mit kell tudni az adatszolgáltatási folyamat további állomásairól!
A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
A cikksorozat előző részét itt olvashatja el, s onnan eléri a korábbi két részt is!
Hozzászólások (0)