hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Minden, amit tudni kell a számlák online adatszolgáltatásáról – 5. rész

  • dr. Kelemen László adószakértő, jogász

Az idei év legjelentősebb változása, hogy 2018. július elsejétől a 100 ezer forint áfatartalmat elérő (vagy ilyen számlákat módosító) számlákról online adatot kell szolgáltatni az adóhatóság részére. Cikksorozatunk befejező részében a technikai problémák esetén előírt eljárásokat foglaljuk össze.

A számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet elkülöníti egyrészről a (1) a hibás adatszolgáltatást [13/A §], valamint (2) a külső technikai probléma miatt felmerült adatszolgáltatási elégtelenséget [13/B §].

Hibás adatszolgáltatás esetén az adóalany kötelezettsége, hogy az adatszolgáltatást a hiba elhárítását követően megismételje. Az ismételt adatszolgáltatást az adatszolgáltatásra kötelezett adóalanynak az állami adó- és vámhatóság rendszerében jóvá kell hagynia. Itt a jogszabály különbséget tesz a három munkanapon belüli- és a három munkanapon túli hiba javítása között. Ha hiba három munkanapon belül javítható, akkor gép-gép interfészen keresztül lehetséges megismételni a helyesbített adatszolgáltatást, ha viszont a hiba három munkanapon belül nem javítható, vagy az adózó még a három munkanapon belül úgy dönt, akkor az adatszolgáltatásra kötelezett adóalany a javított adatszolgáltatást a kiállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat kötelező adattartalmának manuális rögzítésével is megteheti. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy – hasonlóan a számlatömb nyomtatványból kibocsátott számlák rögzítéséhez – az adóalanynak a NAV webes felületén kézzel kell rögzítenie a kibocsátott számlák adattartalmát.

OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből megtudja, mi a teendő, ha az adóhatóság érdekkörében volt üzemzavar, s mi akkor, ha az adóalanyok érdekkörében merült fel!

A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.

A cikksorozat előző részét itt olvashatja el, s onnan eléri a korábbi három részt is!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink