adozona.hu
Így változott a NAV hozzáállása
//test-adozona.hu/2018_as_valtozasok/Igy_valtozott_a_NAV_hozzaallasa_DDB851
Így változott a NAV hozzáállása
Számos új szolgáltatást nyújt ügyfeleinek az adóhivatal 2016-tól – tájékoztatta a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára az MTI-t.
2016. január 1-jétől megváltozott az ügyfelekhez való hozzáállás a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV), Tállai András szerint a hivatal szolgáltatóként segíti az adózókat abban, hogy az előírásoknak megfelelően és a lehető legkönnyebben teljesíthessék adókötelezettségeiket.
Idén a NAV 5 091 987 magánszemélynek készítette el az szja bevallási tervezetét, amelyek ügyfélkapun keresztül akár okostelefonról is elérhetőek.
A NAV bevallás-kitöltési repertoárja 2018-ban tovább bővült, idén már harmadszor, márciusban is elkészítette mintegy 700 vállalkozásnak a jövedéki adóbevallás tervezetét.
2018-ban indult az adóhivatal egyik legkreatívabb vállalkozásfejlesztési programja, a mentorálás, amely fél éven keresztül a kezdő vállalkozásoknak nyújt speciális, akár személyre szabott segítséget. Március 23-áig már 27 ezer vállalkozás meg is kapta a NAV-tól az általános adózási tudnivalókról szóló levelét.
Tállai emlékeztetett, hogy 2016-tól minősíti adózói életútjuk alapján a cégeket a NAV. A megbízható minősítés számos előnnyel jár, esetükben többek között az áfa kiutalási ideje 45 nappal rövidebb.
A családokat, illetve a lakosságot segíti az úgynevezett automatikus részletfizetés, amellyel eddig mintegy tízezren éltek. Hozzátette: félmillió forintos tartozásig csak kérni kell, és a NAV automatikusan 12 havi pótlékmentes részletfizetést engedélyez.
Az ügyintézést teszi könnyebbé a tavaly július 1-jén indult úgynevezett NAV-ablak program, amelynek köszönhetően az adóhivatal 64 olyan településen is megjelenik, ahol a korábbiakban nem volt lehetőség a személyes ügyintézésre. Február 28-áig már 98 ezren keresték fel a kormányhivatalban a NAV-ablakot.
Beváltotta a hozzá fűzött reményeket a szemléletváltás a végrehajtási szakterületen is – szögezte le Tállai András. A NAV 1 millió forintos tartozásig előzetesen figyelmeztet, lehetőséget adva a tartozás rendezésére.
2016-tól 2018. március 23-áig mintegy 782 ezer fizetési felhívást küldött ki a hivatal, melynek hatására több mint 78 milliárd forintot fizettek be önkéntesen az érintettek.
A segítő, támogató szemlélet még a vámeljárásban is kifizetődő – hangsúlyozta a NAV vezetője. Egyre több kereskedő dönt úgy, hogy Magyarországon vámkezeltet, amely a munkahelyteremtés, és a logisztikai iparág ugrásszerű fejlődése mellett a költségvetésre is jótékonyan hat. Március 20-áig az előző év azonos időszakához képest 30 százalékkal nőtt a vámbevétel.
Mintegy 16 milliárd forintnyi vámbevétel keletkezett itthon, amelynek húsz százaléka – 3,2 milliárd forint – gazdagította a magyar költségvetést, a többi az unió büdzséjébe került.
Az ellenőrzés átszervezése igazolta, hogy az állam, a hatóság és az adófizetők is akkor járnak a legjobban, ha a NAV több erőforrást fordíthat a segítségnyújtásra, mint a szankcionálásra.
Tavaly az úgynevezett támogató jellegű ellenőrzések száma 160 ezret tett ki, a hagyományos revízióké viszont csak 130 ezret.
Az új rendszerben a hivatal előre bejelenti: hol, mikor és mit vizsgál. Csak idén március 23-áig 153 adótraffipax volt. Sikeresnek nevezte a papírmentes, online ellenőrzési rendszert is, hiszen másfél hónap alatt majd 9 ezer dokumentum érkezett "egy kattintással" elektronikusan a hivatalba.
Hozzászólások (0)