adozona.hu
Orbitális büntetések jöhetnek a reklámadóban
//test-adozona.hu/2017_es_valtozasok/Orbitalis_buntetesek_johetnek_a_reklamadoba_306E6A
Orbitális büntetések jöhetnek a reklámadóban
A reklámadó idei tervezett változása kizárólag a törvény korábbi módosításainak kikényszeríthetőségét segíti elő, hatalmas összegű büntetések kivetésével. A reklámadótörvény (2014. évi XXII. törvény) ambiciózus célkitűzése már korábban is az volt, hogy adóztatás alá vonja a Magyarországon le nem telepedett internetes reklámközzétevőket, illetve a nyilatkozatot nem adókat. A jogalkotó idén bekeményített.
A parlament elé terjesztett törvényjavaslat szerint amennyiben a reklámadó alanya, akit egyébként adózóként nem vettek Magyarországon nyilvántartásba (értsd például Google és hasonlók) nem jelentkezik be az első reklámközzétételt követő 15. napon, akkor 500 ezer forint mulasztási bírsággal sújtható. Amennyiben később sem teszi meg, akkor az adóhatóság legközelebb 10 millió forintot, majd minden egyes újabb bejelentkezésre történő felhívással egyidejűleg az előző bírságösszeg háromszorosát veti ki a vétkesre.
Nem kell sokat számolni ahhoz, hogy kijöjjön, az összesen kivetett bírság már fél év után eléri a törvénytervezet által javasolt 1 milliárd forintos plafont.
OLVASSA EL cikkünket, amelyből kiderül, azért is büntetés jár, ha a reklám közzézétevője nem teljesíti a megrendelő számára a nyilatkozattételi kötelezettségét!
A teljes cikkhez előfizetőink és az oldalunkon próbaregisztrálók (korlátozott ideig) férnek hozzá, ha email-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
Hozzászólások (0)