adozona.hu
Gyakorlati teendők a reklámadó módosítása miatt
//test-adozona.hu/2017_es_valtozasok/Gyakorlati_teendok_a_reklamado_modosulasa_m_EMUHH1
Gyakorlati teendők a reklámadó módosítása miatt
A korábbi években megfizetett reklámadó túlfizetésnek minősül, megszűnik a saját célú reklámok utáni adókötelezettség, nő a reklámadó mértéke. Mindez számos kötelezettséget keletkeztet az érintett adózóknál.
2017. július 1-jétől új időszámítás kezdődik a reklámadó rendszerében a 2016. május 26-án kihirdetett, a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvényt (Ratv.) módosító jogszabály rendelkezéseinek megfelelően, mely elsődlegesen az Európai Bizottság elmarasztaló határozatában foglaltaknak való megfelelést szolgálja.
Az Európai Bizottság 2016. novemberi határozata egyértelmű volt: a reklámadó rendszerét oly módon kell átalakítani, hogy az ne valósítson meg tiltott állami támogatást, illetve megszűnjön a rendszerben foglalt diszkrimináció, ellenkező esetben a reklámadó eltörlésére lett volna szükség. Magyarország kormánya az átalakítás mellett döntött, melynek legfontosabb eleme a korábban megfizetett reklámadó túlfizetéssé minősítése lett.
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből egyebek között megtudja, hogy hogyan számolható el a túlfizetés, továbbá milyen átmeneti szabályokra kell ügyelni!
A teljes cikkhez előfizetőink illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha email-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
A 2017-es változásokról itt, a 2018-asokról itt olvashatja el korábbi cikkeinket!
Hozzászólások (0)