10 találat a(z) megszűnt vállalkozás cimkére
Egyéni vállalkozás, megszűnés napja utáni számla Kérdés
Egészségügyi szolgáltatási járulék megszűnt vállalkozás után Kérdés
Adótúlfizetés átvezetése, kiutalása megszűnt adózónál Cikk
Egyszerűsített végelszámolással megszűnt bt.-t törölt a nyilvántartásból a cégbíróság, az adóhatóságnál technikai megszűnt státuszú, adófolyószámláján viszont túlfizetés van. A volt tagok, tulajdonosok milyen nyomtatványon, mi módon kérhetik mint magánszemélyek a bt. túlfizetésének átvezetését a saját adószámlájukra? – kérdezte olvasónk. Szipszer Tamás adószakértő válaszolt.
Megszűnt egyéni vállalkozótól származó elszámolt számlák: hogyan vonható le az áfa? Cikk
Egy társaság egyéni vállalkozó által rendszeresen kiállított szolgáltatás jellegű számlákat fogadott be. Utóbb kiderült, hogy időközben az egyéni vállalkozó adószámát törölte a NAV, az egyéni vállalkozás pedig megszűnt. Hogyan járjon el a társaság a befogadott számlák tekintetében, ha a szerződő fél ténylegesen elvégezte a tevékenységet? – kérdezte olvasónk. Dr. Verbai Tamás, a HÍD Adószakértő és Pénzügyi Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója válaszolt.
Megszűnt egyéni vállalkozótól származó elszámolt számlák Kérdés
Fiktív számla befogadása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyesületünk szerződött egy egyéni vállalkozóval, akit szerződéskötéskor ellenőriztünk: vállalkozása működő volt. A mai napon, egy szúrópróbaszerű ellenőrzéskor vált ismertté, hogy 2018. december hónapban megszűnt a vállalkozás. A vállalkozó a megszűnés időpontjától a mai nappal bezárólag több számlát állított ki az egyesület felé, amelyeket befogadtunk és kifizettünk. A számlák mögött valódi, tényleges, igazolható teljesítés van (edzői feladatokat látott el a vállalkozó). A szerződést a fenti tényre hivatkozással a mai nappal megszüntettük. Kérdésem, hogy a már befogadott számlákkal kapcsolatosan mi a teendője az egyesületnek? Egy későbbi adóhatósági ellenőrzés esetén várható-e elmarasztalás, bírság a befogadott számlák következtében? Válaszát előre is köszönöm!
Ki fizeti az szja-t, ha megszűnt vállalkozás osztalékot fizet? Cikk
Június 30-án befejezte tevékenységét egy kft., ezt a cégbíróságnak is bejelentette, beadta a bevallásait, és elkészítette a zárómérlegét. A mérlegben a jegyzett tőkén kívül még van eredménytartalékban pénze, amit osztalékként ki tudna fizetni. A pénz nem áll rendelkezésére, mert a NAV-nál van túlfizetésként. Kifizetni csak akkor tudja, ha visszakapta a pénzét. Ha ez megvalósul, az osztalék utáni szja-t mint magánszemély fizeti be az adóhivatalnak, vagy a kft.-nek kell leadni pótlólag egy 1708-ast, és a vállalkozás utalja az adót? – kérdezte olvasónk. Pölöskei Pálné okleveles könyvvizsgáló válaszolt.
Veszteség-elhatárolás Kérdés
Egy építőipari kft. 2012-ben és 2013-ban is veszteséges volt. Idén megszűnt a cég. A meglévő lakások értékesítésével ebben az évben nyeresége lesz. Kérdezem, hogy az előző évek veszteségét teljes mértékben elszámolhatja-e ebben az esetben a társaságiadó-alap megállapításánál? Előre is köszönöm válaszukat!
Elmaradt bérkövetelés kifizetésének járulékai Kérdés
Egy egyéni vállalkozó volt alkalmazottja a munkaviszony megszűnését követően munkaügyi bíróságon pert indított a vállalkozó ellen. A munkaügyi bíróság többéves pereskedés után – a munkaviszonya jogellenes megszüntetése miatt – kártérítést és hathavi elmaradt bér kifizetését ítélte meg számára. A pereskedés közben a vállalkozó már megszüntette egyéni vállalkozását, és nem fizette ki az alkalmazottnak járó összeget. Az alkalmazott végrehajtást indított a volt vállalkozó ellen, aki aztán ismét több év elteltével a végrehajtón keresztül kifizette a volt alkalmazott követelését, és annak kamatait. Ebben az esetben a volt egyéni vállalkozónak kell-e járulékbevallást benyújtania, illetve kell-e járulékokat levonnia az alkalmazottnak kifizetett kártérítésből, valamint az elmaradt bérköveteléséből? Amennyiben igen, úgy hogyan kell bevallania a '08-as járulékbevalláson, ha a vállalkozását már több éve megszüntette, és az adószáma már nem él? A kifizetés napján vagy a munkaügyi bíróság határozatának évében érvényben lévő járulékokat kell-e levonni? Mi lesz a járulék alapja? Ha a kifizetett összegből kellett volna járulékot levonni, de azt nem tették meg a kifizetéskor, akkor azt hogyan lehet követelni a munkavállalótól? Kérem a fenti kérdésekre szíves állásfoglalásukat!
Tízezrek a NAV célkeresztjében Cikk
Több tízezer olyan vállalkozás ellenőrzését kezdte meg az adóhivatal, amelyek nem igényeltek online pénztárgépet arra hivatkozva, hogy megszüntetik a működésüket - mondta az InfoRádiónak a NAV sajtóreferense. Aszalós Andrea példaként említett egy céget, amely adószám nélkül is folytatta élelmiszerboltjában az értékesítést.