604 találat a(z) bejelentési kötelezettség cimkére
Közhasznúság elvesztésének bejelentése Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következőkben szeretném kérni a segítségüket. Egy korábban közhasznú alapítványként működő civil szervezet közhasznúságát törölték. Erről megkaptam a törvényszék végzését. Van-e ezzel kapcsolatban bejelentési kötelezettségem valamely hatóság felé, és ha igen, akkor milyen nyomtatványon? Köszönöm!
Így dolgozhatnak Magyarországon a harmadik országból érkezők Cikk
A harmadik országokból érkező állampolgárok magyarországi foglalkoztatása nehézkesebb, mint az unióban alkalmazandó jogszabályok és nemzetközi egyezmények alapján az Európai Unió állampolgáraié. Cikkünkben összefoglaljuk, mit kell tudni a harmadik országbeli munkavállalókra vonatkozó szabályozásról.
Egyéni vállalkozás megszüntetése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyéni vállalkozó vagyok. Tevékenységemet közel öt éve szüneteltetem. A szüneteltetésre rendelkezésre álló 5 év leteltét követően sem kívánom már a tevékenységemet folytatni. Kérdésem: a szüneteltetésre rendelkezésre álló 5 év elteltével az egyéni vállalkozók nyilvántartásából automatikusan törlésre kerülök-e, illetve van-e, ha igen, milyen bevallási, vagy egyéb kötelezettségem, és mely szervek felé (például NAV, önkormányzat...) Válaszát előre is köszönöm.
Külföldi magánszemély általi végleges pénzeszközátadás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk (belföldi kft.) részére egy külföldi magánszemély (nem kapcsolt vállalkozás) bankszámlánkra való utalással a költségek fedezetére nyújtott 2015-ben végleges átadási céllal pénzeszközt. Kérdésem, hogy rendkívüli bevételnek minősül-e az összeg, jár-e adóalap-korrekcióval és illetékfizetési kötelezettséggel, esetleg egyéb (bejelentési, adózási) kötelezettségeink is vannak? Van-e jelentősége, hogy a magánszemély kapcsolt vállalkozás vagy sem, illetve kötelesek vagyunk-e indokolni, hogy egy idegen magánszemély milyen indíttatásból nyújtott kölcsönt a társaságnak? Tisztelettel: Győri Erika
Jövedékiadó-köteles termékek Kérdés
Betéti társaság bérelt üzlethelyiségben (már építésnél azzá lett nyilvánítva) szeretne palackozott szeszesitalokat, bort, sört, égetett szeszesitalt értékesíteni édességek mellett, lakosság részére. Az a kérdésünk, hogy milyen engedélyekre van szüksége, és milyen hivatal állítja ki azokat? Egyáltalán kell-e engedély, vagy csak be kell jelenteni, de hova? Az árukészletéről nem vezet tételes nyílvántartást, ezekről a termékekről kell-e? Tevékenységi körében nem szerepel jelenleg ez a tevékenység, ha meg tudná adni, milyen számon kell bejelenteni, nagyon megköszönnénk. Egyébként is nagyon köszönöm megtisztelő válaszát. Üdvözlettel: Molnárné
Készpénzfizetési határ átlépése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy cég egy nagykereskedéstől árut vásárol heti rendszerességgel. A készpénzfizetéses számlák átlépték az 1,5 millió forintos határt. Kell jelentenem ezt a NAV felé, vagy minden vásárlás külön számít? És mi van akkor, ha átlépi a 2 millió forintos értékhatárt? Köszönettel.
Megbízási szerződés külföldi állampolgárral Kérdés
Egy vietnami állampolgárról beszélünk, akinek van tanulmányi ittlétre tartózkodási engedélye, van egészségügyi szolgáltatásra jogosultságról igazolása (taj szám), van adóazonosító jele. Kérdés, hogy ezzel a magánszeméllyel köthet-e egy magyar vállalkozás megbízási szerződést? Ha igen a válasz, akkor milyen bejelentési kötelezettségeink vannak a hatóságok felé? Nagyon köszönöm előre is a válaszukat!
Számlázó program bejelentése fordított számlázás esetén Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk több partnerrel is kapcsolatban áll, akik fordított számlázás alapján cégünk helyett állítják ki a számlát. Ebben az esetben cégünket terheli-e számlázóprogram-bejelentési kötelezettség a partnereink által használt számlázó programok tekintetében? Válaszát előre is köszönöm!
Biztosítotti bejelentés 2016.01.01-től Kérdés
Tisztelt Szakértő! 2016. január 1-jétől a munkáltatónak, kifizetőnek be kell jelentenie a biztosított végzettségét, szakképzettségét, szakképesítését, továbbá az ezt igazoló okiratot kibocsátó intézmény nevét és az okirat számát. Mindez azt jelenti generálisan, hogy aki biztosítási kötelezettséggel járó jogviszonyt létesít, azzal kapcsolatban kötelezően be kell jelenteni a fenti adatokat még akkor is, ha az adott munkaköre és a korábban megszerzett végzettsége(i) között nem áll fenn tartalmi kapcsolat? Például (egy életszerűtlennek tűnő, de nem feltétlenül elrugaszkodott esetben): adott egy fizikusi diplomával (és csak azzal) rendelkező biztosított, akit londíner (FEOR: 9234) munkakörben kívánnak munkajogviszonyban foglalkoztatni. Be kell jelenteni a hivatkozott adatokat fizikusi végzettségére tekintettel? Vagy! Adott szintén a példabeli fizikus, akit tehergépjármű-vezetőként kívánnak alkalmazni (FEOR: 8417). A jogszabály által előírt vezetői engedéllyel rendelkezik A kérdés ugyanaz. Vagy! Adott egy bolti eladó (FEOR: 5113), akinek ehhez a munkakörhöz megvan a jogszabály által előírt végzettsége, azonban emellett fizikusi diplomával is rendelkezik. Kérdés: a bolti eladói végzettséget igazoló bizonyítvány adatain túl a fizikusi oklevelének adatait is meg kell adni? "Sejteni vélem" a jogalkotó szándékát, azonban a normaszöveg alapján eléggé homályos előttem az új előírás gyakorlati alkalmazása. Várom megtisztelő válaszát a fentiekkel kapcsolatban. Tisztelettel: Papp István
Különbözeti áfa Kérdés
Tisztelt Szakértő! Normál adózás (áfa) hatálya alá tartozó, autójavítással foglalkozó társaság alkalmanként személygépkocsit vásárol magánszemélytől. Ezen felújítást, karbantartást végez, majd továbbértékesíti, szintén magánszemély részére. Alkalmazhatja ezekben az esetekben a különbözet szerinti adózást? Külön bejelentési kötelezettség terheli ez esetben a NAV felé a kft.-t? Köszönöm.
Kft. elmaradt könyveléssel Kérdés
Tisztelt Szakértő! 2014-ben alapítottak egy egyszemélyes kft.-t. Eddig nem kerestek könyvelőt. A cég könyvelő és bejelentkezések nélkül nullásan működött. Hogy kezdjek neki a rendbe rakásának? Milyen nyomtatványokon tudok 2016-ban bejelentkezni a NAV felé? Elmaradt bevallásokat, mérlegeket hogyan lehet szabályszerűen pótolni? Kérdésem összetett, több témakört érintő, kérem, mégis segítsenek választ kapni. Tisztelettel.
Lakásvásárlási támogatás Kérdés
Kft. munkaviszonyos ügyvezetője lakásvásárlásához a pénzintézetben megkötötte a megállapodást a hitel törlesztéséhez. Hogyan kell könyvelni a havi törlesztőrészleteket, hol kell ezt jelenteni a NAV felé?
Induló őstermelő adminisztrációs kötelezettségei Kérdés
Tisztelt Szakértő! Magánszemély napokban váltja ki az őstermelői igazolványát. Szeretném megkérdezni, hogy ezzel kapcsolatban mikor, milyen nyomtatványokat kell benyújtani, milyen bejelentéseket kell megtenni? Az adóhatóságokon kívül (NAV, önkormányzat) kell-e még valahová bármilyen papírt beadni? Szja-, járulék-, áfafizetési kötelezettségeit átolvastam, most az induláshoz szeretnék segítséget kérni, hogy semmilyen bejelentést ne mulasszak el. Köszönöm a segítséget! Vágner Emília
Ügyvezető bejelentése Kérdés
Amennyiben: 1. NEM tag ügyvezető 0 forint megbízási díjért, megbízási szerződés keretében látja el a kft. ügyvezetését, be kell-e jelenteni a XXT1041 jelű nyomtatványon? 2. TAG ügyvezető más társaságnál heti 36 órát elérő jogviszony mellett a minimálbért el nem érő megbízási díj ellenében látja el az ügyvezetést. Be kell-e jelenteni az XXT1041 jelű nyomtatványon? 3. EU-tagállamban igazoltan biztosított ügyvezetőt be kell-e jelenteni az XXT1041 jelű nyomtatványon, ha minimálbért meghaladó a megbízási jogviszonyára tekintettel kifizetett összeg? Válaszát előre is köszönöm.
Szakképzettség bejelentése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Szeretném megkérdezni, hogy a régi dolgozókat újra kell jelenteni amiatt, hogy a "munkavállalók bejelentésébe négy új adat került 2016-tól" a szakképesítésükre vonatkozóan? Vagy csak az újonnan belépőkre vonatkozik a kötelezettség? Köszönettel: Deméné