172 találat a(z) ügyvédi iroda cimkére
Kedvezményes kölcsön ügyvédi irodáknak is Cikk
Az ügyvédi irodák ezentúl a vállalkozókkal azonos feltételek szerint jogosultak kedvezményes kölcsönökre.
Új rendelet: ügyvédi és közjegyzői iroda, közalapítvány számvitele Cikk
A cikk az egyéb szervezetek közül a köztestület és a közalapítvány, a különböző (ügyvédi, szabadalmi ügyvivő, végrehajtói, közjegyzői) irodák, az MRP szervezet, a víziközmű társulat, a közhasznú szervezetként működő felsőoktatási intézmény, az az európai területi együttműködési csoportosulás, és az európai kutatási infrastruktúráért felelős konzorcium számvitelibeszámoló-készítési szabályait mutatja be a 2017-től hatályos kormányrendelet alapján.
Evás ügyvédi iroda végelszámolása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Evás ügyvédi irodát végelszámolással meg kívánja szüntetni az alapító. Az evaalanyisága a végelszámolás kezdő időpontját megelőző nappal megszűnik a 2002. évi XLIII. számú evatörvény 3. § (1) g) pontja alapján. Tudomásom szerint az evaalanyiságból áfaalanyiságra visszatért adóalanynál nem kell vizsgálni az előző évi bevételi értékhatárt mint feltételt, mivel az evaalanyra nem terjed ki az áfatörvény hatálya, így esetében nem értelmezhető az adóalanykénti gazdasági tevékenységből származó bevétel mint fogalom. Ebből az következik, hogy az ügyvédi iroda akkor is választhat alanyi mentességet, ha a tárgyévben és a megelőző évben is – evaalanyként elért – bevétele kb. 15 millió forint volt. Helyesen gondolom? További kérdés, hogy az evaalanyiságát megelőzően – áfalevonás érvényesítésével – beszerzett tárgyi eszközt áfa felszámításával kell értékesítenie már a végelszámolás időszakában, akkor is, ha alanyi mentességet választott? Amennyiben olyan tárgyi eszközt értékesít, amelyre áfalevonással nem volt joga élni, akkor áfa felszámítása nélkül adhatja el? Köszönöm válaszát!
Egyéni vállalkozó ügyvéd átalakulása ügyvédi irodává Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyéni vállalkozó ügyvéd egyéni ügyvédi irodává alakul át. Mint egyéni vállalkozó ügyvéd 30 millió forint értékű ingatlannal, számítógépekkel rendelkezik. Ezeket az eszközöket az átalakulás során az ügyvédi irodájába át kívánja vinni, munkája során használni kívánja. Átalakulás során a tárgyi eszközökre vonatkoznak-e különleges szabályok? Az ügyvédi iroda tulajdonába kerülő eszközöket értékesítésként kell-e átadni az ügyvédi irodának? Az egyéni vállalkozó ügyvédnek az átalakulás előtt értékesítésként kell-e átadni a tárgyi eszközeit? A tárgyévi jövedelemadó-bevallásában, mint bevétel után le kell-e adóznia (szja, eho)? Tisztelettel: Kecskemétiné H Katalin
Személygépkocsi-értékesítés Kérdés
Ügyfelem – áfás ügyvédi iroda – 4 éve adásvételi szerződéssel vásárolt magánszemélytől személygépkocsit. Most értékesíteni szeretné. Kérdésem, hogy adómentesen értékesíthető-e a gépkocsi? Válaszukat köszönöm.
Ügyvédi iroda áthárított szolgáltatás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Több helyen eltérő álláspontokat olvastam a témában, ezért kérném állásfoglalásukat. Ügyvédi iroda tevékenysége során maga fizeti meg - általában átutalással - az ügyfeleit terhelő illetéket, díjakat (végrehajtási díj, fizetési meghagyásos eljárás díja, földhivatali eljárási díj stb.), amiről az iroda nevére állítanak ki számlát. Ez egyrészt az elektronikus ügyintézés miatt, másrészről az ügyvédi tevékenység gyorsabb ellátása érdekében szükséges. Ezen illetékek és díjak áfa területi hatályon kívüli tételek. Az ügyvédi iroda köteles továbbszámlázni vagy egyéb számviteli bizonylat kiállítására köteles csak? Mikor minősül mellékszolgáltatásnak és 27%-os áfával növelten számlázandó tovább (természetesen az ügyfél ügyvédi tevékenységet rendel meg az irodától)? Célszerűbb lenne az ügyfél nevére kérni a bizonylatok kiállítását és ekkor továbbszámlázás fel sem merülhet - az irodának ügyféllel szembeni követelésként kell kimutatnia? Köszönettel.
Ügyvédi iroda beszámolója 2016-2017 Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az ügyvédi iroda mint egyéb szervezet milyen típusú beszámoló készítésére kötelezett 2016. évben, és történt-e változás a könyvvezetési kötelezettségében 2017. évben? Válaszát köszönöm!
Ügyvédi iroda megszűnése Kérdés
Evás (kettős könyvvezetésű) ügyvédi iroda 2016. 12. 01-én elhatározza, hogy tevékenységét jogutód nélkül megszünteti. Tevékenységét az iroda törlését követően egyéni ügyvédként kívánja folytatni. A tevékenység megszüntetésével kapcsolatban az alábbi kérdéseim vannak: – Milyen bevallásokat és milyen határidővel kell leadni? – Átkerül-e az iroda az elhatározás után a tao hatálya alá?
Akik csak társas vállalkozóként működhetnek közre Cikk
Nem egyszerű meghatározni egy társas vállalkozás tagjának társadalombiztosítási jogviszonyát attól függően, hogy társas vállalkozónak minősül-e, személyesen közreműködik-e. Vannak ráadásul speciális formációk is, amelyekre sajátos szabályok vonatkoznak; cikkünkben utóbbi rendelkezéseket részletezzük.
Lehet-e kapcsolt vállalkozás ügyvédi iroda? Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérem, legyen kedves álláspontját megadni arra vonatkozólag, hogy egy kft.-nek lehet-e ügyvédi iroda a kapcsolt vállalkozása? Egyéni vállalkozás nem lehet, és így számomra nagyjából egyértelmű, hogy egyéni ügyvéd sem. Viszont az ügyvédi iroda közelebb áll a kft.-khez mint az egyéni vállalkozásokhoz, de mégsem teljesen egyértelmű a jogállása, ezért merült fel bennem a kérdés. Válaszát előre is köszönöm!
Ügyvédi iroda 2015. évi mérlegének közzététele Kérdés
Úgy hallottam, hogy a 2015. évi mérleget nem kell közzétenni az ügyvédi irodáknak. Igaz ez?
Áfakulcs Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy általános szabályok szerint adózó ügyvédi iroda áfamentes és áfa területi hatályán kívüli szolgáltatást számláz tovább ügyfelének. Milyen áfakulcsot kell használnia, ha az ügyvédi díjjal együtt számlázza, vagy, ha csak magát a mentes szolgáltatást? Mikor tekinthető járulékos szolgáltatásnak, tovább számlázható áfamentesen? Köszönettel.
Németek az offshore-botrányban Cikk
Németországban legkevesebb ezer ember és 28 bank vette igénybe az offshore-botrány főszereplője, a Mossack Fonseca panamai ügyvédi iroda szolgáltatásait – jelentette a Süddeutsche Zeitung című német lap és a Nordeutscher Rundfunk (NDR) regionális közszolgálati műsorszolgáltató társaság kedden.
Lakáscélú munkáltatói támogatás folyósításának módja Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ügyvédi iroda lakáshitellel rendelkező munkavállalójának adómentes munkáltatói lakáscélú támogatást adna, amelyet a lakáscélú hitel visszafizetése, törlesztése céljából adná. A munkavállaló a férjével közösen fizeti a lakáshitelt a hitelintézet részére. A hitelintézettel a lakáshitel törlesztéséhez használt bankszámlát csak a férj nevére kötöttek. A hitelintézet nem hajlandó a feleség nevét is hozzácsatolni ehhez a hiteltörlesztő bankszámlához, vagyis hogy közös bankszámla legyen. A feleségnek ugyanennél a hitelintézetnél van nyitva egy másik bankszámlája, ami nem kapcsolódik közvetlenül a hiteltörlesztéshez, nem szerepel a hitelszerződésben. Azt olvasom ki a törvényből, hogy az adómentes lakáscélú munkáltatói támogatást kizárólag a munkavállaló nevére szóló folyószámlájára utalhatja. Az a kérdésem, hogy az ügyvédi iroda havonta melyik bankszámlára utalhatja a munkáltatói támogatás összegét jogszerűen? Az megfelelő megoldás lenne, ha a munkáltató a munkavállaló nevére szóló folyószámlára utalná a támogatást, a munkavállaló pedig továbbutalná a hitel törlesztésére nyitott férje nevén lévő bankszámlára? A támogatás hiteltörlesztés céljára történő felhasználását pedig bankszámla kivonatokkal tudná igazolni. Köszönöm előre is a válaszát!
Egyéni vállalkozásból ügyvédi iroda Kérdés
Tisztelt Szakértő! Működő egyéni ügyvéd (egyéni vállalkozás keretei közt működő) ügyvédi irodává alakult 2016. 01. 01-jével. Erről van egy, az ügyvédi kamara által kiadott határozat, mely leírja, hogy az XY egyéni ügyvéd jogutódja az XY Ügyvédi Iroda és a változás időpontja 2016. 01. 01. Azt tudom, hogy az egyéni vállalkozásra záró bevallásokat kell beadni, és jogutódként az ügyvédi irodára már a taotörvény és a számviteli törvény vonatkozik. Viszont a NAV-törzset nézve az adószám nem változott, az adóalanyok közti lekérdezésnél is azt látom. Az egyéni vállalkozók nyilvántartásában azonban már nem látok nyilvántartási számot. Kérdéseim a következők: Milyen induló nyomtatványokat kell benyújtanom az ügyvédi irodára? Az esetlegesen új adószámot honnan tudom meg? Ha az adószám változik, akkor feltételezem, hogy a már meglévő dolgozókat újként be kell jelentenem (nekik a jogviszony kezdő időpontja 2016. 01. 01-je lesz?) Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel: Kriszti