376 találat a(z) személygépkocsi cimkére
Személygépkocsi problémakör Kérdés
Tisztelt Szakértő, kérem segítsenek a személygépkocsi cégautóadójával kapcsolatos bizonytalanságom megszüntetésében. Konkrét kérdéseim, kérem cáfoljanak meg, vagy erősítsenek meg a megjegyzéseimben: 1. A cégautóadó nem a magánhasználatot adóztatja, hisz az szja törvény szerint az adómentes, a cégautóadó fizetési kötelezettség pedig az elszámolt költségekhez köti a fizetést. Tehát téves az a kialakult hozzáállás, hogy a magánhasználat miatt fizetjük. Jól gondolom? 2. Ha az 1. pontot jól gondolom, akkor hiába számlázzuk ki a magánhasználatot, akkor is meg kell fizetni a cégautóadót, a személygépkocsi után? Jól gondolom ezt is? Korábban volt ilyen megközelítés, ha nincs magánhasználat, akkor nem kell fizetni, de lsd. 1. pont ez már nem áll, így azzal sincs összefüggésben, hogy ki van-e számlázva, avagy nincs. 3. A nyílt végű pénzügyi lízing keretében birtokolt személygépkocsival összefüggésben, semmilyen költséget nem számolunk el, csak a lízing díjat, akkor miért kell cégautóadót fizetni, amikor aktiválva van az eszköz és a lízingdíj lényegében egyfajta hitelfinanszírozás, tehát csak cash flow kérdés, nem költség... 4. Jól gondolom, hogy a személygépkocsi nyílt végű lízing keretében történő beszerzés esetén a fejlesztési tartalékot felhasználhatjuk? Ha jól értem, a Tao törvény az elszámolt écs-hez köti a fejlesztési tartalékot és nem a tulajdonszerzéshez. Jól gondolom?
Áfaszabály Kérdés
Tisztelt Szakértő, kérdésem az lenne, hogyha egy osztrák cégtől vásárolunk mint magánszemély egy gépkocsit, de nem mi megyünk el érte, hanem megrendeljük, és ők hozzák el Magyarországra, akkor az osztrák cégnek magyar vagy osztrák áfával növelten kell számláznia? Másik kérdés: ha az osztrák cég bérel egy telephelyet Magyarországon, akkor ebben az esetben a magánszemélynek eladott gépkocsit magyar vagy osztrák áfával növelten kell számláznia? Köszönöm!
Nyílt végű lízing Kérdés
Tisztelt Szakértők! Személygépjármű nyílt végű pénzügyi lízinggel kapcsolatban szeretnék érdeklődni. Számviteli szempontból ez az ügylet beruházásnak minősül a lízingbevevőnél. Áfa szempontjából pedig szolgáltatás történik, melynek az áfája visszaigényelhető. Kérdésem az lenne, milyen értéken kell a lízingbe vevőnek a járművet aktiválnia? A személygépjármű nettó értékén? Vagy személygépjármű nettó értéke+a maradványérték áfája? Ez utóbbi azért merült fel, mert maradványértéken megy át a jármű tulajdonjoga a lízingbe vevőre, vagyis áfa szempontjából ez már nem szolgáltatás, hanem személygépkocsi-vételár, melynek áfája nem igényelhető vissza. A lízingbe vevő döntése szerint a havi lízingdíjakban szereplő ÁFA-t nem igényli vissza, mert nem tudja megbontani a magán és a céges használatot, nem kíván útnyilvántartást vezetni. Ebben az esetben a havi díjakban szereplő Áfát közvetlenül a 867-es vissza nem igényelhető ÁFA számlára kell könyvelnie? Köszönettel: Kiss Mónika
Személygépkocsi bérleti díja karambolos saját gépkocsi miatt Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyéni vállalkozó ügyfelem, aki tevékenységét 36 órás munkaviszony mellett végzi, évente 500 kilométer futásteljesítményre számol el személygépkocsi-költségtérítést, hogy a cégautóadó-fizetést elkerülhesse. A múlt hónapban összetörte a gépkocsit, amit a munkavégzéshez használt. A javítás idejére (kb.1-1,5 hónap) személygépkocsit bérelt napi 5 ezer forint összegű bérleti díjért. Mivel az szja-törvény 1. mellékletében sem a "I. Jellemzően előforduló költségek" sem pedig a "IV. Járművek költségei" között nevesítve nem találom, hogy ez a költség elszámolható lenne, ezért szeretném megkérdezni,hogy ilyen esetben a gépkocsibérleti díj elszámolható-e költségként, illetve a számlán szereplő áfa levonásba helyezhető-e? Válaszát nagyon szépen köszönöm. Tisztelettel: Bocskay Endréné
2015-ben taoalap-kedvezmény/beruházás Kérdés
Tisztelt Szakértő! A kft. vásárolt 2015-ben egy személygépkocsit. A kft. számviteli szolgáltatással/könyvvizsgálattal foglalkozik, és a taotörvény 7. paragrafus zs) pontjának megfelel. Igénybe vehető-e személygépkocsi után a kedvezmény? Lásd még Sztv. 26. paragrafus 4. bekezdése. Autó nélkül mozdulni sem lehet, papírok és távolságok. Válaszukat a közeli május 31-ére való tekintettel, megköszönöm!
Személygépkocsi-szerviz áfája Kérdés
Gazdasági társaság tulajdonában lévő, az szja szempontjából személygépkocsinak minősülő gépkocsi szervizköltségének áfájából mekkora összeg érvényesíthető, mint levonható áfa?
Személygépkocsi-javítás áfája Kérdés
Ügyfelem céges személygépkocsijában motort cseréltek szervizben. Áfás számlát kapott, és az áfának az 50 %-át vontam le, amit az ügyfelem kifogásol. Ő a 100 %-ot szeretné, ha levonnám. Továbbá a motorcserét minek könyveljem: javítás vagy felújítás, és aktiváljam rá az autóra? Az autót használtan vette három éve, a cégautóadót pedig fizetjük.
Személygépkocsi értékesítése piaci érték alatt Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy társaság személygépjárművének könyv szerinti értéke 2,5 millió forint. A gépjármű elromlott (káresemény nem történt), és a szerviztől kapott ajánlat alapján 1,5 millió forint a szerelési költség. A társaság ezt a költséget nem tudja vállalni, ezért eladni kényszerül a személygépkocsit 500 ezer forintért. Fenti esetben a szerviztől kapott ajánlat alapján elszámolható-e terven felüli értékcsökkenés, és a gépjárművet át kell-e sorolni a forgó eszközök közé (a szerviz ajánlata és az értékesítés között eltelt két hónap tárgyév közben)? Továbbá fenti esemény hogyan érinti a társaságiadó-alapot? Segítségét előre is köszönöm!
Személygépkocsi-vásárlás, -felújítás, -eladás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdés megválaszolásában szeretném a segítségüket kérni: gépkocsifényezéssel foglalkozó cég vásárolna cégtől totálkáros személygépkocsit (áfásan), majd felújítás után eladná. Az autó ki lesz vonva a forgalomból. Kérdésem, hogy át kell-e íratni a cég nevére az autót, hogyan kell a beszerzéshez kapcsolódó áfát, a felújításhoz kapcsolódó áfát és az eladáshoz kapcsolódó áfát kezelni? Számvitelben hogyan kell kezelni ezt az autót? Készletre kell venni? Válaszukat előre is köszönöm: Ballai Erika
Cégautóadó Kérdés
Tisztelt Szakértő! Van egy gépjármű, amely a forgalmi engedélye szerint M1 kategóriába (azaz személygépkocsi) tartozik, 7 fő szállítására alkalmas a vezetővel együtt, valamint 3080 kilogramm az együttes tömege. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez az autó a cégautóadó hatálya alá tartozik-e? Köszönöm válaszukat. Üdvözlettel.
Közösségen belüli, használt személygépkocsi vásárlásának áfavonzata Kérdés
Egy magyar jogi személy (normál áfaalany) egy másik, közösségen belüli országban magánszemélytől (nem adóalany) kíván használt (nem új) személygépjárművet beszerezni, saját használatra. A cég nem rendelkezik közösségi adószámmal. A beszerzés után itthon nem kell áfát bevallania, mert az autó nem számít újnak, vagy áfát kell fizetnie?
Személygépkocsi külföldi bérlése Kérdés
Magyarországi kft. külföldi cégtől bérel személygépkocsit, a bérlet elején nagyobb összeget, kauciót kellett fizetnie, melyet a bérlet végén vagy visszakap, vagy amennyiben megvásárolja a személygépkocsit akkor a vételárba beszámítják. Ezen ügylet számviteli elszámolásával, kaució könyvelésével kapcsolatban szeretnék tájékoztatást kérni, illetve hogy tárgyi eszközként ki kell-e mutatni a bérlet ideje alatt? A havonta kiszámlázott összeg tartalmazza a bérleti díjat, cascót és egyéb adókat, ezek együttesen bérleti díjként könyvelendők vagy pedig megbontva? Az áfabevallásban csak a bérleti díjat kell szerepeltetni vagy a többi járulékos költséget is?
Áfa muzeális jellegű gépjármű értékesítésekor Kérdés
Társaságunk Magyarországon bejegyzett, áfa tekintetében az általános szabályok szerint adózó kft. Fő tevékenysége TEAOR 6810. Emellett 50-60 éve gyártott, és először ugyanakkor forgalomba helyezett személygépkocsik restaurálásával is foglalkozunk. A restaurálás alapját képező (új korukban értékes) személygépkocsikat részben Németországból, részben az USA-ból szereztük be. Ezek beszerzéskor rendkívül leromlott, üzemképtelen, hiányos, használhatatlan roncsok voltak. A roncsokat nem az áfatörvény szerinti viszonteladóként, nem az áfatörvény szerinti továbbértékesítési céllal szereztük be, hanem nagy anyagi és munkaráfordítással az 1991. évi LXXXII. törvényben meghatározott muzeális jellegű gépjárművekké restauráltuk őket. A roncsokat nem személygépkocsiként, hanem alapanyagként kezeltük, a restaurálás során vásárolt anyagok, alkatrészek áfáját visszaigényeltük. (Az adóellenőrzés ezt rendjén valónak is találta.) Restaurálás után a járművek muzeális minősítéssel és magyar forgalmi engedéllyel rendelkeznek, eredeti rendeltetésüknek megfelelően használhatók. (Vagyis 50-60 éves, de újszerű állapotú személygépkocsik.) Kérdésünk: Hogyan kell a számlában az áfát kezelnünk akkor, ha közösségen belüli, de nem magyar áfaalanynak, illetve akkor, ha közösségen belüli, de nem magyar magánszemélynek értékesítjük a személygépkocsikat? Válaszukat köszönöm.
Személygépkocsi EU-ból Kérdés
Cégünk használt személygépkocsit szerez be EU-ból, autókereskedőtől. Áfakötelezettsége van a kft-nek? A választ előre is köszönöm!
Személygépkocsi üzemanyag, biztosítási költség elszámolása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az egyéni vállalkozó havi 500 kilométerig üzemanyagköltséget számolhat el számla nélkül. Megteheti ezt abban az esetben is, ha nincs a tulajdonában személygépkocsi? Másik kérdésem az, hogy egyéni vállalkozó elszámolhat-e el kockázati életbiztosítást, rokkantságra szóló kiegészítő biztosítást, nőknek szóló műtéti térítést nyújtó biztosítást, kritikus betegségekre szóló kiegészítő biztosítást, csonttörés esetén térítést nyújtó kiegészítő biztosítást? Köszönöm a válaszát.