12 találat a(z) szén-dioxid-kibocsátás cimkére
Szén-dioxid-kibocsátási szabványrendszer létrehozását tervezi Kína Cikk
Kína szén-dioxid-kibocsátást kezelő rendszert hoz létre 2027-ig, ezzel átfogóbb és egységesebb szabványrendszert kíván teremteni az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának mérésére – közölte a kínai ökológiai és környezetvédelmi minisztérium szerdán.
Kulcsfontosságú nyersanyagok kerülhetnek veszélybe Cikk
A nettó nulla kibocsátású energiára való átálláshoz nélkülözhetetlen kritikus ásványok több mint 70 százalékát veszélyezteti az éghajlatváltozás – áll a PwC kilenc fontos nyersanyagot vizsgáló, éghajlati kockázatokról szóló jelentésében.
Szigorodnak a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírások Cikk
Az EU Tanács a mai napon hivatalosan elfogadta a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási előírásokról, valamint a hatályos uniós szabályok módosításáról és szigorításáról szóló rendeletet. A naprakésszé tett szabályok révén tovább csökken majd a közúti közlekedési ágazat szén-dioxid-kibocsátása, valamint 2030-ra, 2035-re és 2040-re vonatkozóan új célértékek kerülnek megállapításra, olvasható a Tanács hivatalos honlapján.
Kiket érint az új szén-dioxid-kibocsátókat terhelő adó és tranzakciós díj? Cikk
A szén-dioxid kibocsátásban érintett társaságokat terhelő két új fizetési kötelezettség került bevezetésre a kormány júliusi rendelete alapján. Amennyiben egy társaság a rendelet hatálya alá tartozik, a szén-dioxid kvóta adó és a tranzakciós díj elnevezésű fizetési kötelezettsége lesz a továbbiakban. A Deloitte szakértői annak jártak utána, pontosan kiket érint az új adó és díj – derül ki a Deloitte sajtóközleményéből.
100 milliárd forintos adóteher a nagy szén-dioxid-kibocsátók nyakában Cikk
Akár a 100 milliárd forintot is elérheti az újonnan bevezetett szén-dioxid-adóból származó bevétel a Niveus Consulting Group elemzése szerint. Az új közterhet már az idei évre is fizetniük kell az ETS rendszer alá tartozó közepes és nagy szennyező létesítményeknek – hívja fel a figyelmet Bagdi Lajos, a Niveus Consulting Group partnere.
Nincs egyhangú megállapodás a globális minimumadó EU-s bevezetéséről Cikk
Nem tudtak egyhangúlag megállapodni a 27 uniós tagállam pénzügyminiszterei az Európai Unió Tanácsának március közepén tartott ülésén az OECD globális minimumadó szabályainak uniós bevezetéséről. Ugyanakkor előrelépés történt a magas szén-dioxid kibocsátással járó termékek EU-s importjának szabályozása terén.
Kína teljes mértékben eleget fog tenni a környezetvédelemi ígéreteinek Cikk
Kína az új koronavírus-járvány ellenére tartani fogja magát a párizsi klímaegyezményben foglalt vállalásaihoz – közölte a kínai környezetvédelmi minisztérium kedden.
Magyarország 2050-re klímasemlegessé válhat Cikk
A klímasemlegesség kialakításában fontos szerepet játszik a paksi atomerőművi új blokkjának felépítése, a közlekedés zöldítése, az ipari termelés átalakítása és a folyamatos erdőtelepítés – tudósít az MTI Áder János köztársasági elnök keddi, Budapesten tartott előadásáról.
Jelentősen csökkent a szén-dioxid-kibocsátás a németeknél Cikk
Az év első felében a Németországban előállított energia csaknem felét megújuló energiaforrásokból nyerték, és január elejétől június végéig 15 százalékkal csökkent az ország szén-dioxid-kibocsátása az előző év azonos időszakához képest – közölte csütörtökön a BDEW energiaipari szövetség.
Szén-dioxid-kibocsátási adó bevezetését fontolgatja Németország Cikk
A német kormány a koalíció vezető politikusai között létrejött megállapodás alapján megvizsgálja egy szén-dioxid-kibocsátási adó bevezetésének a lehetőségét a gazdaság széles területein – számolt be vasárnap a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Megállapodás az új nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátásáról Cikk
Harminc százalékkal mérsékelni kell az új nehézgépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra az idei szinthez képest az Európai Unió társjogalkotó intézményei között létrejött megállapodás értelmében.
35 százalékkal le kell szorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását az EU-ban Cikk
Hosszú vita után kompromisszum született a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek keddi tanácsülésén, amelynek értelmében 2030-ra 35 százalékkal kellene leszorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-re előirányzott értékekhez képest, az egyezség azonban bizonyos kivételeket is tartalmaz.