14 találat a(z) reklamáció cimkére
Reklamációs visszatérítés Kérdés
Reklamáció rendezése Kérdés
Kisadózó betéti társaság megszűnésével kapcsolatos ügymenet Kérdés
A fogyasztóknak kétmilliárdot, a központi költségvetésnek további 3,7 milliárd forintot hozott a versenyhivatal 2022-ben Cikk
Összesen 2 milliárd forint fogyasztói jóvátételt hajtott be, valamint mintegy 3,7 milliárd forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2022-ben. A nemzeti versenyhatóság idén 101 vállalkozást vont eljárás alá, ebből 57-et bírságolt meg, amelyek közül csak 5 élt a jogorvoslat lehetőségével, ami a GVH új stratégiájának eredménye – olvasható a hivatal honlapján.
Energiafogyasztás: tudnivalók a számlázásról és a reklamálási lehetőségekről Cikk
A közüzemi számlák folyamatos figyelemmel kísérését javasolja a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a fogyasztóknak, és azt tanácsolja, hogy a megszokottnál magasabb összegű számla esetén érdeklődjenek a szolgáltatónál, mi okozhatta az eltérést.
Reklamációs visszáru közösségi magánszemélytől Kérdés
Reklamációs levásárolható összeg Kérdés
Számlareklamáció Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégem rendszeres beszállítója egy nagy áruházláncnak. Az értékesítés az áruház megrendelése, pontos ár és mennyiség egyeztetése alapján történik. Megrendelőnk most szeretne reklamálni két-három évvel ezelőtti számlázott és fizetett értékesítéseket. Állítása szerint nem a megállapodott egységárral történt a számlázás, és ehhez táblázatot is csatolt. Meddig lehet kifogással élni a már több éve (2015-ben) számlázott és fizetett értékesítéssel kapcsolatban? Tisztelettel: Vné
Termékvisszaküldés Kérdés
Vevőnk a 2017. májusban szállított termékből októberben visszaküldött pár darabot minőségi reklamáció miatt. Milyen teljesítési dátummal kell a jóváíró számlát kiállítani, a visszaérkezés napjával vagy az eredeti teljesítési dátummal?
Reklamáció nem közvetlen vevőtől Kérdés
Tisztelt Szakértő! Nagykereskedelmi cég vagyunk. Az egyik vevőnk vevője most közvetlenül hozzánk nyújtott be reklamációt. Kérdésem, hogy ezt simán lekönyvelhetjük reklamációs költségként így is, hogy az értékesítés nem kapcsolható közvetlenül hozzánk? Segítségét előre is köszönöm.
Utánvét Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ügyfelem utánvéttel vásárolt alkatrészeket, de sajnos a futárszolgálattól kapott papírt, amin a kifizetés tényét igazolni tudja, elveszett. A tétel, amit az ügyfelemtől követelnek, 2016. évi. Érdeklődni szeretnék, hogy az utánvétes számla nem úgy müködik mint a készpénzes számla, hogy az utánvét után már nem lehet reklamálni, főleg fél évre, hogy nem kapta meg a pénzt? Köszönettel: Anita
Számlareklamáció Kérdés
Tisztelt Szakértő! Mennyi ideig küldheti vissza a számlát befogadó fél a számlát mennyiségi vagy minőségi (akármilyen más) okra hivatkozva? Van erre határidő? A számlát kiállító fél ugye nem szerepeltethet a beszámolóban olyan számlát, melyet nem ismer el a partner, de mi van akkor, ha a partner hónapokkal később ébred arra, hogy mégsem megfelelő az általa eddig befogadott számla?
Minőségi reklamáció Kérdés
Egy EU-s partnernek terméket (alkatrészt) értékesít egy kft. A partner minőségi reklamációval él, de mivel azokat már saját termékébe beépítette, az árut nem küldi vissza az eladó részére, nem keletkezik visszáru. A partner minőségi kifogásról számlát állít ki áfa nélkül a kft. részére. Hogyan kell ezt a tételt könyvelni, és mi ennek az ügyletnek a közösségi, uniós megítélése (A60-as bevallás)?
Vevői követelés kivezetése Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következő kérdésre szeretnék választ kapni: Egy cég termékeket értékesített egy magyar cégnek. Szerződés szerint az átvétel után 8 napon belül lehet reklamálni. A vevő csak később kezdett reklamálni, illetve visszaküldte a számlát. A szállító cég újra postázta, a vevő ismét visszaküldte. Megjegyzem, hogy közben már használt bizonyos termékeket. A szállító cég bíróságra vitte az ügyet. A számviteli törvény szerint csak elismert követelés szerepelhet a mérlegben. Véleményem szerint ezt a vevői követelést ki kell vezetni, mert nem elismert. Esetleg a nullás számlaosztályban nyilvántartjuk. Helyes-e az a megoldás, hogy a vevői követelésből kivezetjük a nettó árbevétel csökkentésével az áfát (amit bevallott, befizetett) átvezetjük egyéb követeléssorba. Ezt nem akarjuk visszaigényelni, mert nem tudható, hogy mi lesz a per vége! További kérdés, hogy az értékesített termékeket, melyek még mindig a vevőnél vannak, hogyan rendezzük a könyvelésben? Mert ha az árbevételt csökkentjük, az ELÁBÉ-val is kell valamit tenni. Esetleg készletre venni, mint idegen helyen tárolt árut az ELÁBÉ-val szemben? Kérném szépen válaszukat köszönettel: Sz.M.