adozona.hu
Vevői követelés kivezetése
http://test-adozona.hu/kerdesek/2015_2_28_Vevoi_koveteles_kivezetese_scn
Vevői követelés kivezetése
Tisztelt Szakértő! A következő kérdésre szeretnék választ kapni: Egy cég termékeket értékesített egy magyar cégnek. Szerződés szerint az átvétel után 8 napon belül lehet reklamálni. A vevő csak később kezdett reklamálni, illetve visszaküldte a számlát. A szállító cég újra postázta, a vevő ismét visszaküldte. Megjegyzem, hogy közben már használt bizonyos termékeket. A szállító cég bíróságra vitte az ügyet. A számviteli törvény szerint csak elismert követelés szerepelhet a mérlegben. Véleményem szerint ezt a vevői követelést ki kell vezetni, mert nem elismert. Esetleg a nullás számlaosztályban nyilvántartjuk. Helyes-e az a megoldás, hogy a vevői követelésből kivezetjük a nettó árbevétel csökkentésével az áfát (amit bevallott, befizetett) átvezetjük egyéb követeléssorba. Ezt nem akarjuk visszaigényelni, mert nem tudható, hogy mi lesz a per vége! További kérdés, hogy az értékesített termékeket, melyek még mindig a vevőnél vannak, hogyan rendezzük a könyvelésben? Mert ha az árbevételt csökkentjük, az ELÁBÉ-val is kell valamit tenni. Esetleg készletre venni, mint idegen helyen tárolt árut az ELÁBÉ-val szemben? Kérném szépen válaszukat köszönettel: Sz.M.