318 találat a(z) karbantartás cimkére
Telephelyvásárlás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban kérem szíves tájékoztatását. Egy kft. kivett major megnevezésű külterületi ingatlant vásárolt telephely céljából. Adásvételi előszerződést kötött, és foglalót fizetett. Ezen a területen van egy épület, melynek értékét külön meg tudjuk határozni. Egyik kérdésem az, hogy ebben az esetben külön kell aktiválni a telek árát és az épületet, mivel a telekre értékcsökkenést nem lehet elszámolni? A földhivatali bejegyzés vagy a végleges adásvételi szerződés megkötésének napjával lesz a kft. tulajdona? Másik kérdésem az, hogy az épületen már most kisebb festési munkát, egy-egy ajtócserét végzett a kft., ezek elszámolásával kapcsolatban lenne kérdésem. Mivel még nincs a kft. tulajdonában, ezeket felújításként vagy karbantartásként lehet elszámolni? Előre is köszönöm szíves válaszát!
Karbantartás miatt fennakadások lehetnek a kormányzati portálon Cikk
Fennakadások lehetnek a kormányzati portálon és az ügyfélkapun ma este – közölte a NAV.
NAV: átmeneti szünet lesz az internetes fizetésben Cikk
Karbantartás miatt üzemszünet lesz az internetes fizetési szolgáltatásban – közölte a NAV.
Üzemszünet lesz a NAV-nál Cikk
Karbantartás miatt üzemszünet lesz a NAV-nál.
Ingatlanon karbantartási munkálatok megtérítése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kft. önkormányzattól bérel ingatlant (az önkormányzat adómentesen számlázza a bérleti díjat a kft. felé). Mivel a bérelt ingatlan állagán a rendeltetésszerű működéshez karbantartási munkálatok szükségesek (festések, takarítások, burkolások), külön megállapodásban rögzítették, hogy az önkormányzat megtéríti a felmerült anyag- és munkaköltségeket. A kft. az ingatlan egy részét további bérletbe adja, a bérbeadási tevékenységét adómentesen végzi. Milyen jogcímen, és áfa nélkül vagy áfásan számlázza az önkormányzat felé ezeket a karbantartási munkálatokat? (Szükséges-e számlát kiállítani az önkormányzat felé?) Amennyiben áfa nélkül számlázza, akkor jól gondolom-e, hogy a beszerzéshez kapcsolódó áfa összegét sem helyezheti levonásba? A kft. áfaalany. Köszönöm válaszát.
Nem tud utalni a NAV-nak Cikk
Ha valaki húsvét vasárnap az éjszakai órákban interneten utalna a NAV-nak, átmenetileg nem lesz rá módja.
Védett műemlék megóvásának elmaradása, szankciók Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy tulajdonost a kormányhivatal kötelezi egy védett műemléki érték jó karbantartására. A tulajdonos egyedülálló idős, beteg személy, aki anyagilag sem tudja megoldani a munkálatokat. A hivatal örökségvédelmi bírság kiszabása mellett a munkákat a kötelezett költségére és felelősségére elvégeztetheti. Kérdésünk az, hogy ebben az esetben a nyugdíjából végrehajthatóvá válik esetleg ez a kötelezettség? Esetleg ráterhelhetik az ingatlanra is? Köszönettel
Átmenetileg nem fizethet interneten a NAV-nak Cikk
Pár óráig üzemszünet lesz az intertnetes fizetési szolgáltatásban – közölte a NAV.
Nem lesz elérhető a kormányzati portál és az Ügyfélkapu Cikk
Ma este 22:00 óra és holnap hajnali 02:00 között karbantartás miatt nem lesz elérhető a kormányzati portál és az Ügyfélkapu – közölte a NAV.
Karbantartás miatt üzemszünet lesz a kormányzati portálon Cikk
A jövő héten ismét karbantartás lesz a kormányzati portálon, ezért a honlap és az Ügyfélkapu nem lesz elérhető – közölte a NAV.
Figyelem! Nem lesz elérhető az ekáer Cikk
Karbantartási célú üzemszünet miatt az ekáer 2017.02.15-én (szerdán) 0:00 óra és 2017.02.15-én (szerdán) 04:00 óra között nem elérhető – közölte honlapján a NAV.
Ingatlan üzembe helyezése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. vásárolt egy ingatlant irodaépület céljából, melyen számos javítási, karbantartási (festés, falak bontása, járólapozás, villamosenergia-hálózat lecserélése...stb.) munkát hajtanak végre. Az irodába közben beköltözött a cég, a földhivatalba is bejegyezték a tulajdonjogot. Kisebb munkálatok még mindig folynak, de ez nem akadályozza a cég működését. Mikor kell aktiválnom az ingatlant? Amikor beköltöztünk, vagy amikor bejegyezték a földhivatalba, esetleg amikor teljesen végeztek a karbantartásokkal? Az aktiválási értékbe miket tehetünk bele: például egy gázkazán a részét képezi, vagy azt külön aktiváljuk, vagy egy még apróbb dolog: az ingatlan parkolójában elhelyezett "parkolni tilos" tábla? Mit aktiválhatunk az épületre ilyen szempontból, és mit nem? Ha mondjuk még nem aktiváljuk, akkor a közben már kiszámlázott közüzemi díjakat költségként számoljuk el? Válaszát előre is köszönöm!
Gépjárműjavító cég bizonylat-kiállítási kötelezettsége Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következő kérdésre kérném a válaszát. Egy szakmai előadáson említette az előadó, hogy a 45.20 Gépjárműjavítás, karbantartás tevékenységet végző cégekre vonatkozóan létezik egy rendelet, amely kötelezően előírja ezen cégek számlakiállítási kötelezettségét (minden értékesítésről számlát kell kiállítani). Ha valóban van ilyen rendelet, akkor megírnák a rendelet számát, és hogy azon belül melyik szakasz mondja ezt ki? 2017.01.01-től ezen cégekre vonatkozóan a 48/2013. NGM-rendelet előírja a kötelező pénztárgéphasználatot. Jelen esetben fennáll egy kis ellentmondás, vagy melyik rendelet az erősebb? Kérem, foglaljanak állást a témában. Köszönettel.
Karbantartás és üzemszünet lesz az eBEV portálon Cikk
Legközelebb pénteken délutántól lesz karbantartás az eBEV portálon – tájékoztatott a NAV.
Karbantartási munkák lesznek az eBEV portálon Cikk
Holnap, majd péntek délutántól hétfő reggelig karbantartási munkálatok miatt nem lesz elérhető az eBEV portál – közölte a NAV.