318 találat a(z) karbantartás cimkére
Ingatlan/székhely karbantartásának áfája Kérdés
Karbantartás lesz az Online Számlarendszeren Cikk
Karbantartás miatti üzemszünetről közölt tájékoztatót honlapján a NAV.
Üzemszünet az Online Számla rendszerben Cikk
Karbantartási munkálatok miatt az Online Számla rendszer 2020. április 14-én 18 órától előreláthatólag 21 óráig nem lesz elérhető – közölte honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.
Az eSZJA alkalamazás ma nem lesz elérhető Cikk
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján tájékoztat mindenkit, hogy a portál karbantartása miatt, 2020. április 1-jén 20 órától 24 óráig az eSZJA alkalmazás nem lesz elérhető.
Elhalasztja áramszünettel járó munkái többségét az E.ON és az Elmű Cikk
Csak a feltétlenül szükséges esetekben végzi el karbantartási munkáit az E.ON, és az Elmű Hálózati Kft., az előre jelzett áramszünettel járó javítások többségét elhalasztja – közölték ma a cégek.
Órákig tartó áramszünet lesz 500-nál több helyen a következő napokban Cikk
Budapest mellett más városokban is hosszabb áramszünetre kell számítani az Elmű hálózatkarbantartási munkálatai miatt – írja a hvg.hu.
Adóbevallások: rövid üzemszünet lesz szerda este az elektronikus portálokon Cikk
A portálok tervezett karbantartása miatt 2020. március 18-án 20 órától 21 óra 30 percig az eSZJA, ONYA, eBEV, MOSS, ELEKÁFA alkalmazások nem lesznek elérhetők – közölte honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.
Anyagköltség elszámolása Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következő kérdés eldöntésében szeretném kérni az Ön álláspontját: egy termelő társaság karbantartásához vásárolt anyagok esetében az anyagköltséggel együtt számlázott szállítási díj vagy fuvarköltség az anyagköltség részeként elszámolható-e, vagy csak az igénybe vett szolgáltatások között. Várom válaszukat! köszönettel!
Karbantartásokra figyelmeztet a NAV Cikk
A péntek este és szombat reggel közötti időszakban – tervezett karbantartás miatt – több alkalmazás nem lesz elérhető – hívja fel a figyelmet honlapján a NAV.
NAV: karbantartás hétfő hajnalban Cikk
Az OTP Bank karbantartást tervez 2020. február 10-én hajnalban – olvasható a NAV honlapján.
Költségelszámolás Kérdés
Tisztelt Szakértők! Kérném szíves segítségüket az alábbiakban. Külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepe szerződést kötött egy munkásszállással dolgozók elszállásolására. A dolgozók számát tekintve, az egész munkásszállás kapacitása a fióktelep rendelkezésére áll. A szerződést átolvasva számomra egyértelmű, hogy a munkásszállónak kell állnia az olyan felmerült költségeket mint például ágynemű, közös helyiségek takarítása, berendezés, karbantartás stb., ezek a szerződésben meghatározott díj részét képezik. Azonban egyre több olyan számla érkezik a könyvelésre, amelyek például radiátor-karbantartást, ágyneműt, munkásszállásra tisztítószereket, bútorokat tartalmaznak. A szerződésben nincs olyan megállapodás, hogy bármi ilyen felmerült költséget a fióktelep átháríthatna a munkásszállásra, ezért nem is fogják. A kérdésem az, hogyan tudjuk elszámolni az ilyen, munkásszállás üzemeltetéshez kapcsolódó költségeket a fióktelepnél úgy, hogy nem a fióktelep az üzemeltető és nincs lehetősége (nincs ilyen megállapodás a szerződésben) áthárítani ezen költségeket. Ezek ettől függetlenül még vállalkozás érdekében felmerült költségeknek minősülnek és az áfát levonásba helyezhetjük? Köszönettel, Lázár Veronika
Karbantartás lesz pénteken a NAV egyes portáljain Cikk
Pénteken délutántól karbantartás lesz az adóhatóság egyes portáljain – olvasható a NAV honlapján.
Javítási költség áfájának levonása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az lenne a kérdésem, hogy járműkereskedő esetében az értékesítésre megvásárolt árura könyvelt javítási, karbatartási költség áfája 100 százalékban levonható? És az igénybevett szolgáltatások (szállítás, mosatás)?
Belépési nehézségek technikai hiba NAV-portálokon, ma még karbantartás is lesz Cikk
A NAV több portáljára egyes adózók technikai hiba miatt nem tudnak belépni, ma este pedig karbantartás is lesz, közölte honlapján a NAV.
Karbantartás, felújítás, beruházás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk ingatlant vásárolt, amelyben három iroda található. Elsődleges cél az volt, hogy az eddigi bérelt székhely helyett saját tulajdonú ingatlanban legyen a cég központja. A vásárolt ingatlanban két irodában bérlők is voltak, ők továbbra is bérlik ezeket a helyiségeket. A harmadik iroda évek óta használaton kívül van, hogy be tudjon költözni a cég, fel kell újítani a mai kor követelményeinek megfelelően, ami többmilliós kiadással jár. A kérdésünk az, hogy minek minősül a kiadás? Funkcióváltás, korszerűsítés nem történik, csak a mai kor ízlésének megfelelően új festés, új csempe, új nyílászárók, új szaniterek kerülnek az irodába. Jól gondoljuk, hogy ez elvileg nem minősül felújításnak csak karbantartásnak? A kiadások nagysága miatt a vezetés azonban a beruházásként való minősítés felé hajlik, főleg azért mert a cég a vásárlás eredeti céljának megfelelően csak az iroda rendbetétele után tudja rendeltetésszerűen használatba venni az ingatlant és beköltözni. Azonban a bérbeadás miatt már a tulajdonszerzés időpontjától úgymond használatban volt az ingatlan. Esetleg működhet az, hogy a saját irodánkat később aktiváljuk, azzal megnöveljük az eredeti bekerülési értéket és úgy folytatjuk tovább az amortizáció leírását? Válaszukat előre is köszönjük!