318 találat a(z) karbantartás cimkére

Ingatlan/székhely karbantartásának áfája Kérdés

Karbantartás lesz az Online Számlarendszeren Cikk

Karbantartás miatti üzemszünetről közölt tájékoztatót honlapján a NAV.

Üzemszünet az Online Számla rendszerben Cikk

Karbantartási munkálatok miatt az Online Számla rendszer 2020. április 14-én 18 órától előreláthatólag 21 óráig nem lesz elérhető – közölte honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Az eSZJA alkalamazás ma nem lesz elérhető Cikk

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján tájékoztat mindenkit, hogy a portál karbantartása miatt, 2020. április 1-jén 20 órától 24 óráig az eSZJA alkalmazás nem lesz elérhető.

Elhalasztja áramszünettel járó munkái többségét az E.ON és az Elmű Cikk

Csak a feltétlenül szükséges esetekben végzi el karbantartási munkáit az E.ON, és az Elmű Hálózati Kft., az előre jelzett áramszünettel járó javítások többségét elhalasztja – közölték ma a cégek.

Órákig tartó áramszünet lesz 500-nál több helyen a következő napokban Cikk

Budapest mellett más városokban is hosszabb áramszünetre kell számítani az Elmű hálózatkarbantartási munkálatai miatt – írja a hvg.hu.

Adóbevallások: rövid üzemszünet lesz szerda este az elektronikus portálokon Cikk

A portálok tervezett karbantartása miatt 2020. március 18-án 20 órától 21 óra 30 percig az eSZJA, ONYA, eBEV, MOSS, ELEKÁFA alkalmazások nem lesznek elérhetők – közölte honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Anyagköltség elszámolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! A következő kérdés eldöntésében szeretném kérni az Ön álláspontját: egy termelő társaság karbantartásához vásárolt anyagok esetében az anyagköltséggel együtt számlázott szállítási díj vagy fuvarköltség az anyagköltség részeként elszámolható-e, vagy csak az igénybe vett szolgáltatások között. Várom válaszukat! köszönettel!

Karbantartásokra figyelmeztet a NAV Cikk

A péntek este és szombat reggel közötti időszakban – tervezett karbantartás miatt – több alkalmazás nem lesz elérhető – hívja fel a figyelmet honlapján a NAV.

NAV: karbantartás hétfő hajnalban Cikk

Az OTP Bank karbantartást tervez 2020. február 10-én hajnalban – olvasható a NAV honlapján.

Költségelszámolás Kérdés

Tisztelt Szakértők! Kérném szíves segítségüket az alábbiakban. Külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepe szerződést kötött egy munkásszállással dolgozók elszállásolására. A dolgozók számát tekintve, az egész munkásszállás kapacitása a fióktelep rendelkezésére áll. A szerződést átolvasva számomra egyértelmű, hogy a munkásszállónak kell állnia az olyan felmerült költségeket mint például ágynemű, közös helyiségek takarítása, berendezés, karbantartás stb., ezek a szerződésben meghatározott díj részét képezik. Azonban egyre több olyan számla érkezik a könyvelésre, amelyek például radiátor-karbantartást, ágyneműt, munkásszállásra tisztítószereket, bútorokat tartalmaznak. A szerződésben nincs olyan megállapodás, hogy bármi ilyen felmerült költséget a fióktelep átháríthatna a munkásszállásra, ezért nem is fogják. A kérdésem az, hogyan tudjuk elszámolni az ilyen, munkásszállás üzemeltetéshez kapcsolódó költségeket a fióktelepnél úgy, hogy nem a fióktelep az üzemeltető és nincs lehetősége (nincs ilyen megállapodás a szerződésben) áthárítani ezen költségeket. Ezek ettől függetlenül még vállalkozás érdekében felmerült költségeknek minősülnek és az áfát levonásba helyezhetjük? Köszönettel, Lázár Veronika

Karbantartás lesz pénteken a NAV egyes portáljain Cikk

Pénteken délutántól karbantartás lesz az adóhatóság egyes portáljain – olvasható a NAV honlapján.

Javítási költség áfájának levonása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az lenne a kérdésem, hogy járműkereskedő esetében az értékesítésre megvásárolt árura könyvelt javítási, karbatartási költség áfája 100 százalékban levonható? És az igénybevett szolgáltatások (szállítás, mosatás)?

Belépési nehézségek technikai hiba NAV-portálokon, ma még karbantartás is lesz Cikk

A NAV több portáljára egyes adózók technikai hiba miatt nem tudnak belépni, ma este pedig karbantartás is lesz, közölte honlapján a NAV.

Karbantartás, felújítás, beruházás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk ingatlant vásárolt, amelyben három iroda található. Elsődleges cél az volt, hogy az eddigi bérelt székhely helyett saját tulajdonú ingatlanban legyen a cég központja. A vásárolt ingatlanban két irodában bérlők is voltak, ők továbbra is bérlik ezeket a helyiségeket. A harmadik iroda évek óta használaton kívül van, hogy be tudjon költözni a cég, fel kell újítani a mai kor követelményeinek megfelelően, ami többmilliós kiadással jár. A kérdésünk az, hogy minek minősül a kiadás? Funkcióváltás, korszerűsítés nem történik, csak a mai kor ízlésének megfelelően új festés, új csempe, új nyílászárók, új szaniterek kerülnek az irodába. Jól gondoljuk, hogy ez elvileg nem minősül felújításnak csak karbantartásnak? A kiadások nagysága miatt a vezetés azonban a beruházásként való minősítés felé hajlik, főleg azért mert a cég a vásárlás eredeti céljának megfelelően csak az iroda rendbetétele után tudja rendeltetésszerűen használatba venni az ingatlant és beköltözni. Azonban a bérbeadás miatt már a tulajdonszerzés időpontjától úgymond használatban volt az ingatlan. Esetleg működhet az, hogy a saját irodánkat később aktiváljuk, azzal megnöveljük az eredeti bekerülési értéket és úgy folytatjuk tovább az amortizáció leírását? Válaszukat előre is köszönjük!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 January
H K Sze Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink