adozona.hu
Költségelszámolás
http://test-adozona.hu/kerdesek/2020_1_28_Koltseg_elszamolas_pya
Költségelszámolás
Tisztelt Szakértők! Kérném szíves segítségüket az alábbiakban. Külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepe szerződést kötött egy munkásszállással dolgozók elszállásolására. A dolgozók számát tekintve, az egész munkásszállás kapacitása a fióktelep rendelkezésére áll. A szerződést átolvasva számomra egyértelmű, hogy a munkásszállónak kell állnia az olyan felmerült költségeket mint például ágynemű, közös helyiségek takarítása, berendezés, karbantartás stb., ezek a szerződésben meghatározott díj részét képezik. Azonban egyre több olyan számla érkezik a könyvelésre, amelyek például radiátor-karbantartást, ágyneműt, munkásszállásra tisztítószereket, bútorokat tartalmaznak. A szerződésben nincs olyan megállapodás, hogy bármi ilyen felmerült költséget a fióktelep átháríthatna a munkásszállásra, ezért nem is fogják. A kérdésem az, hogyan tudjuk elszámolni az ilyen, munkásszállás üzemeltetéshez kapcsolódó költségeket a fióktelepnél úgy, hogy nem a fióktelep az üzemeltető és nincs lehetősége (nincs ilyen megállapodás a szerződésben) áthárítani ezen költségeket. Ezek ettől függetlenül még vállalkozás érdekében felmerült költségeknek minősülnek és az áfát levonásba helyezhetjük? Köszönettel, Lázár Veronika