122 találat a(z) külföldi munkavégzés cimkére
Németországi munkák cég esetében, adózás
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Van egy építőipari cégünk, ők Németországban dolgoznak, és egy német cég alvállalkozói, egy éves vállalkozói szerződést kötöttek velük. A kft.-nek 8 embere van, ebből 4 a cég tagja és 4 munkaviszonyos alkalmazott. Ezek az emberek dolgoznak Németországban több helyen, megszakítással 3 hetet kint vannak, 2 hetet Magyarországon. A magyar és a német cégnek is van EU-adószáma. A számlázás nettó áron euróban történik, az áfa területi hatályán kívüli fordított adózás alapján. Kérdéseink: 1.) A magyar cégnek kell-e német adószám, német telephely, német bankszámlaszám? 2.) Hol adózik a cég, Magyarországon vagy Németországban, és mi alapján? 3.) Az embereknek mivel kell rendelkezniük, hogy Németországban dolgozhassanak, és hogy történik a díjazásuk, hol adóznak és mi alapján? Válaszát előre is köszönöm, ha lehetne még a héten szeretnénk valami információt kapni! Köszönettel: Széles Edina
Külföldön történő munkavégzés szabályai
Kérdés
Magyarországi székhelyű cég alkalmaz egy munkavállalót, akinek a feladata a szomszédos országokban van. Amikor kint dolgozik külföldön akkor napidíjat kell neki fizetni. Ennek a szabályairól szeretnék bővebben érdeklődni: milyen jogszabályok vonatkoznak a külföldi munkavégzésre (napidíjra, elszámolásokra). Mennyi napidíjat ill. egyéb költségeket kell a munkáltatónak fizetni a munkavállaló felé a külföldi munkavégzése után. Szíves válaszukat várva: Köszönettel: Rémai Mária