27 találat a(z) költségek cimkére
Lakásvásárlás: eladói és vevői oldalon is bőven vannak költségek Cikk
A lakás vagy lakóház vételárán felül jelentős többletköltséggel is számolniuk kell a vásárlóknak, mindemellett egy adásvétel során eladóként is keletkeznek kiadásaink. A Bankmonitor.hu honlapján összegyűjtötte ezeket, valamint megnézte, kinek mit kell fizetnie belőlük.
Heuréka! Az Adózóna podcastsorozata – 7. rész: egyensúly a járulékalap és költségek között Cikk
Górcső alatt az egyéni és társas vállalkozók esete: bérkivét vagy osztalékkivét lehet „kifizetődőbb” a járulékalap szempontjából? Van-e arany középút?
Öt év alatt megduplázódott a felújítások költsége Cikk
Kifejezetten jól jártak azok, akik a korábbi években újították fel a lakásukat vagy házukat, ugyanis az elmúlt öt évben megduplázódtak a költségek, így a munkálatokat akár hitelből is megérhette megfinanszírozni. De most, az otthonfelújítási támogatás 2022 végi kivezetését követően pénzügyileg jó döntés lehet belevágni egy felújításba, akár hitelből? – írja a Bankmonitor.hu.
A költségek megugrásával ismét előtérbe került a gépi bérmunka az agráriumban Cikk
Az Agrárminisztérium adatai szerint a gazdálkodók 2022-ben is 680 milliárd forintot fordítottak beruházásokra. Ugyanakkor a gazdálkodók 63 százaléka számolt be arról, hogy a beszerzési költségek megugrása és a finanszírozási feltételek romlása miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania – derül ki az Agroinform.hu legutóbbi felméréséből. Ebben a helyzetben megnőtt a gépi bérmunka jelentősége, amely tevékenység jellemzőit a mezőgazdasági portál alábbi elemzése mutatja be.
Külföldi kiküldetés költségének továbbszámlázása Cikk
Olvasónk a következőt kérdezte: Cégünk egy nemzetközi vállalatcsoport tagja. A csoporton belül van olyan telephely ahol munkaerőtöbblet, illetve van ahol -hiány lépett fel. Így, hogy senkit ne kelljen elküldeni, EU-n belüli országba küldenénk ki munkavállalókat várhatóan 30 napnál nem hosszabb időtartamra munkavégzésre, A1-es nyomtatvánnyal. Milyen jogszabályok vonatkoznak ennek a költségnek az áthárítására? Horváthné Szabó Beáta adószakértő válaszolt.
Alapítvány szakmai rendezvényeken való részvétele Kérdés
K+F támogatás Kérdés
Ingatlanforgalmazó kft. lakásbérbeadása Kérdés
Munkahelyi étkező felújítása – gépek elszámolása Kérdés
Kft. tulajdonában lévő tehergépkocsi, az üzembentartó idegen magánszemély Kérdés
Tanács kérése Kérdés
Tisztelt Adózóna! Tanácsukat szeretném kérni az alábbi esetben: egy építőipari cégünk van, fő profilunk társasházak építése értékesítés céljából. 2018 márciusában vásároltunk egy lakóház és udvar elnevezésű ingatlant, 18,5 millió forintért. (Áfamentesen, magánszemélytől, a 4 százalékos illetéket megfizettük.) Szeretnénk fiúnknak építeni egy családi házat a telekre, ahol egy kozmetika is helyet kap külön épületben. Mivel a kft. nevén van az ingatlan, úgy gondoltuk, hogy az építési engedélyt is a kft. nevére kérjük ki. Építési engedélyt kérünk rá, mivel a lakóépület több, mint 300 nm, kozmetika is lesz Abban kérnénk az Önök tanácsát, hogy mikor vegyük ki a cégből az ingatlant a saját nevünkre? (Férjemre és rám, mindketten tagok és ügyvezetők vagyunk.) A, vagy B verzió lenne a jobb megoldás? Az a kérdés is felmerült bennünk, hogy ezt adásvételi szerződéssel vagy osztalékként tegyük meg. A verzió: most, a legelején, még az építkezés megkezdése előtt: - A vételár 18,5 millió forint volt, ehhez hozzáadnánk azokat a költségeket, amelyeket már elszámoltunk erre az ingatlanra (épület részleges bontásának költsége, tervezési díj) + 27 százalék áfát rá kell tennünk. Ezt a NAV elfogadhatónak tartaná-e? B verzió: nem teljesen szerkezetkész eljutásnál, tehát csak a falak állnának: - Ebben az esetben a kft. építi, mintha magának építené, majd szerkezetkészen a kft. két tulajdonosa nevére kerül. Itt már érdekesebb lehet a vételár + 27 százalék áfa összege. Mi az az összeg, amit a NAV elfogadhatóak tart? Illeték mindkét esetben 4 százalék.
Használt gépkocsi értékesítése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk az USA-ból hoz be törött személygépkocsikat és azokat felújítja, majd értékesíti. Eladásnál áfás számlát állít ki. Kérdésünk az lenne, hogy a javításra fordított költségek pl. lakatos munka, fényezés, és alkatrészek áfáját levonhatja-e, ha a járművet áfásan adja el? Illetve a költségeiről kell-e gépkocsinkénti nyilvántartást vezetnie. Előre is köszönöm válaszát!
Tartós bérlet Kérdés
Tisztelt Cím! Tisztelt Szakértő! Cégünk bérleti szerződéssel tartós bérletre (48 hónap) bérel személygépkocsit, melynek bérletét előre kell meg fizetni. A bérleti díj tartalmazza a gépjármű teljesítményadóját, cégautóadóját, finanszírozását, kötelező biztosítását, casco biztosítását, amortizációját. Cégünk a bérleti díjat költségként elszámolja (5 számlaosztály), melynek áfáját arányosítva (80 százalék) visszaigényli, útnyilvántartást vezet a gépkocsi használatról. Kérdésem, hogy cégünknek is meg kell-e fizetni a cégautóadót, mivel költséget számol el (üzemanyag, fenntartási költségek, téli gumi, alkatrészek stb.) ezen autó után, hiszen a a bérbeadó megfizeti a cégautó adót. Válaszát köszönöm!
Belföldi kiküldetés elszámolása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Előfordul, hogy területi képviselőink a kiküldetés során a parkolásról vagy az étkezésről csak parkolójegyet, illetve nyugtát – áfás számlát nem – adnak le a havi elszámoláskor (sok helyen nem tudnak a kollégák számlát kérni, például, ahol parkolóautomata van). Ezt elfogadhatjuk, kifizethetjük, a parkolást parkolási költségként az étkezésről szóló számlát pedig egyéb meghatározott juttatásként elszámolhatjuk-e? Válaszát előre köszönöm: Andrea
Ingatlankiadás magánszemélynek Kérdés
Tisztelt Szakértő! Szeretném a szíves segítségét kérni magánszemélynek ingatlan-bérbeadással kapcsolatos kérdésben. Az édesanyám az idén nyáron elhunyt, és a lakását 1/1-ben megöröklöm, de még nem volt meg a hivatalos hagyatéki tárgyalás. Az ingatlan tulajdoni lap ki lett kérve, amin édesanyám az egyszemélyben lévő tulajdonos, testvérem, egyéb hozzátartozom pedig nincsen, és végrendelet sem készült. Szeretném magánszemélynek a lakást hosszú távon lakásbérletként kiadni, ezért már megkezdtem a felújítását is. (Bejárati ajtó cseréje, új villanytűzhely vásárlása stb.) Elvileg meglenne már a magánszemély bérlő is, akivel bérbeadási szerződést fogok kötni. A kérdésem az lenne, hogy mely időponttól adhatom ki az lakást, és mikortól számolhatom el a felújításból származó költségeket (mely időszakban)? Válaszát előre is nagyon szépen köszönöm.