30 találat a(z) iratőrzés cimkére
Egyszerűsített foglalkoztatás – iratőrzés Kérdés
Az adatszolgáltatással összefüggő iratőrzési és bejelentési kötelezettség Kérdés
Munkaügyi iratok megőrzése, ingatlan-nyilvántartás, illetékek, új minisztérium – ezekről is tárgyal ma az Országgyűlés Cikk
Január 1-jétől létrejöhet a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium, az erről szóló törvényjavaslatot szerdán kezdi tárgyalni az Országgyűlés, amely foglalkozik a Magyar Honvédség iraki szerepvállalásával is. Általános vita lesz arról, miszerint 2025-től megszűnik a munkáltatók azon kötelezettsége, hogy a munkaügyi iratokat és foglalkoztatási igazolásokat a munkahelyet váltott, kilépett munkavállalóra vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig meg kell őrizniük. A munkaköri alkalmasság vizsgálata esetén általános jelleggel megszűnik a kötelező orvosi vizsgálat.
Iratőrzés Kérdés
Civilszervezet megszűnése egyszerűsített törlési eljárással Kérdés
A nap kérdése: mire ügyeljen az egyéni vállalkozó az iratok megsemmisítésekor? Cikk
Egyéni vállalkozó esetén milyen határidők vonatkoznak a korábbi évek könyvelési iratainak selejtezhetőségére, könyvelési bizonylatok, szerződések tekintetében elsősorban? – kérdezte olvasónk. Szipszer Tamás adószakértő válaszolt.
Munkaszerződés Kérdés
Iratőrzés: mennyi ideig, és miért kell tárolni a munkaügyi iratokat? Cikk
Számos esetben meglepetéssel veszi tudomásul egy-egy vállalkozás vagy szervezet, hogy a nyugdíjbiztosítási szerv nagyon-nagyon régi (akár 40 évvel ezelőtti) jogviszonyra, illetve díjazásra, valamint levont járulékra vonatkozó adatokat kér egy-egy volt (vagy jelenlegi) alkalmazottal kapcsolatban.
Munkaviszony adatainak megőrzési ideje Kérdés
Végelszámolás lezárásakor iratőrzés helye lehet-e külföld? Kérdés
Az ajánlat és a teljesítési igazolások megőrzési határideje Kérdés
Könyvelőnél felejtett könyvelési anyag Kérdés
Könyvelőként meddig kell őrizni az ügyfelek könyvelési anyagát? Kérdés
Iratőrzési gondok nyugdíj előtt Kérdés
Iratőrzés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Vállalatunk a könyvelése kiszervezése alatt áll indiai szolgáltatónak. Kérdésem az iratok őrzésével kapcsolatos. Számláink nagy része pdf-ben érkezik, azokat továbbítjuk Indiába e-mail-en, illetve közös tárhelyre mentjük, innen kerül feldolgozásra. A papír alapú számlákat scanneljük, és szintén továbbítjuk kinti kollégáiknak, ahol a könyvelés megtörténik. A számla könyvelés után, az integrált rendszerünkbe is becsatolásra kerül a könyvelési dokumentum mellé, onnan bármikor előkereshető. Kérdésem a következő: megfelel-e a követelményeknek az iratőrzés ezen módja, vagy szükséges a számlákat nyomtatnunk és fűznünk is manuálisan? A vámhatározatok esetében is ugyanígy járunk el. Egy esetleges ellenőrzés esetében elégséges-e, ha a bizonylatokat pdf-ben tudjuk előállítani? Ha elégséges elektronikusan tárolni a bizonylatokat, azokra a 8 év megőrzési idő vonatkozik? Válaszukat köszönöm!