• Névtelen kérdező
Hozzászólások 0

Az adatszolgáltatással összefüggő iratőrzési és bejelentési kötelezettség

Tisztelt Szakértő! 2024. január 1-jétől, ha a foglalkoztató jogutód nélkül megszűnik, gondoskodnia kell a nyugdíj-megállapítás szempontjából releváns munkaügyi iratok további biztonságos őrzéséről, és ennek helyét be kell jelentenie a székhelye, telephelye szerint illetékes nyugdíjbiztosítási igazgatási szervként eljáró fővárosi és vármegyei kormányhivatalnak. A MÁK oldalán ez szerepel: a foglalkoztató jogutód nélküli megszűnése esetén az iratőrzés helyére vonatkozó bejelentést a www.magyarorszag.hu > Nyugdíj > Foglalkoztatói ügyintézés menüpontból elérhető, az adatszolgáltatás teljesítéséről szóló igazolás kiadására szolgáló űrlapon, vagy a kapcsolódó nyomtatványoknál letölthető „Nyilatkozat iratőrzés helyének bejelentéséről” szóló nyomtatvány használatával lehet teljesíteni. A nyomtatványt magát pdf formában megtaláltam, de a jelzett útvonalon én nem látom, hogy hogyan kellene a nyilatkozatot beküldeni. Kérném segítségüket a nyomtatvány beküldésére vonatkozóan. Ha e-papíron kellene beküldeni, akkor például egy budapesti végelszámolással megszűnő cég esetében mit kell jelölni (címzett, ügytípus, témacsoport)? Köszönettel: TSGY


A folytatáshoz előfizetés szükséges.
Szakértőnk válaszát előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink érhetik el! Emellett többek között feliratkozhatnak mások által feltett kérdésekre, és elolvashatják a cikkek teljes szövegét is.

 

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
VIDEÓ
2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1