45 találat a(z) fogyasztó cimkére
Ideje szigorítani a közösségi médiaplatformok szabályozásán Cikk
A német DIW gazdaságkutató intézet tanulmánya szerint a közösségi médiaplatformok az internetezők által látogatott oldalak több mint feléről tudomást szereznek, és olyan felhasználókról is fel tudnak állítani profilt, akik saját maguk nem jelentkeztek be hozzájuk. A kutatóintézet a szabályozás szigorítását javasolja.
KSH: 11,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak júniusban Cikk
2022. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 11,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább. A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan 1,5 százalékkal nőttek – tette közzé a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) honlapján.
Az infláció ellenére sem vásárlunk kevesebbet Cikk
A PwC 2022 tavaszán végzett globális felmérése szerint a fogyasztók továbbra is alkalmazkodnak az ellátási lánc zavaraihoz és a növekvő inflációhoz. A körülmények ellenére a vásárlók háromnegyede tervezi jelenlegi kiadási szintjének fenntartását vagy növelését a következő fél évben. A világjárvány alatt megjelenő fogyasztói szokások úgy tűnik, hogy hosszú távon is velünk maradnak: az online vásárlás, az otthoni főzés, illetve a lakáson belül végzett szabadidős tevékenységek is beépültek a mindennapokba.
Értem én a humort, csak nem szeretem – az üzleti vezetők nagy része fél a humor alkalmazásától a márkaépítésben Cikk
Bár az emberek 91 százaléka szereti, ha a márkák viccesek, és 72 százalékuk választana egy humoros márkát a konkurenciával szemben, az üzleti vezetők 95 százaléka tart a humor használatától az ügyfélkapcsolatokban egy felmérés szerint.
Magyar Energiaital Szövetség: megtévesztő lehet a cukormentes energiaital Cikk
Sokan gondoljuk, és néha nem is alaptalanul, hogy egy termék Magyarországon forgalmazott változata, eltér a külföldi változattól. A hazait mindig silányabbnak, gyengébb minőségűnek hisszük, ami néha jogos lehet, de nem minden esetben – tette közzé a Magyar Energiaital Szövetség honlapján.
Május 28-tól egységes szabályok vonatkoznak az akciós árakra Cikk
Az Európai Unió területén, így Magyarországon is 2022. május 28-tól egységes szabályok vonatkoznak az árcsökkentésre – olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelmi portálján.
Rendeletek jelentek meg a fogyasztónak nyújtott hitelekről Cikk
Február 18-án két, fogyasztónak nyújtott hitelről is új rendelet jelent meg a Magyar Közlönyben.
Gondok a weboldalakon közzétett fogyasztói értékelésekkel Cikk
A kereskedők által alkalmazott értékelési rendszerek nagy része nem tükrözi hitelesen a fogyasztói véleményeket az online térben – állapította meg az európai versenyhatóságok közös vizsgálata, amelyben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is részt vett – írja honlapján a GVH.
Erősödnek a fogyasztók jogai 2022-ben Cikk
Május végétől a kereskedelmi engedmények bejelentésekor minden esetben fel kell tüntetni a korábbi árat, amely kizárólag a megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet. Az ügyeskedő üzletek, webshopok a továbbiakban tehát nem kerekíthetik mutatósabbra kedvezményeiket úgy, hogy az akció előtt rövid időre feltornázzák áraikat – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.
Tisztességtelen ÁSZF az ingatlanközvetítőnél – pert nyert az ügyészség Cikk
Első fokon pert nyert egy ingatlanközvetítő cég ellen a fogyasztók jogainak védelmében fellépő, Fővárosi Főügyészség – tájékoztatta a fővárosi főügyész kedden az MTI-t.
Megütheti a bokáját a Google: szankciókra számíthat, ha nem változtat Cikk
Az Európai Bizottság arra szólította fel hétfőn a Google-t, hogy az uniós jogszabályoknak megfelelően tegye átláthatóvá keresőprogramja működési elvét a keresési találatok sorrendjének meghatározása terén; különben az amerikai internetes szolgáltató szankciók bevezetésével nézhet szembe – tájékoztatott az uniós bizottság hétfőn.
A GVH ismét hadat üzent a hamisan vírusellenes terméket kínáló weboldalaknak Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaszi gyorselemzéséhez hasonlóan újra áttekintette a vírusellenesként hirdetett termékek online kereskedelmét, immár a vírustesztelésre is kiterjedve. A vizsgálat ismét számos problémát talált.
Jobb Bécsben, mint Budapesten? Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatként szankcionálható lesz a kettős minőség Cikk
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatként lesz szankcionálható a kettős minőség – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a tárca törvénymódosítási javaslatát ismertetve kedden Budapesten.
Visszatérítés jár a fogyasztóknak, mégsem egészséges a Chocolate Brown szolárium Cikk
Megalapozatlanul állította szoláriumairól a Chocolate Brown hálózat, hogy azok egészségesek. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyebek mellett a fogyasztók kompenzációjára, valamint ismeretterjesztő kampányra kötelezte a franchise lánc üzemeltetőjét – írja honlapján a GVH.
Egyre árérzékennyebbek a vásárlók – háttérbe szorulnak a vezető márkák Cikk
Egyre árérzékenyebbé válnak a vevők az elhúzódó egészségügyi veszélyhelyzet hatására, akiknek megtartása emiatt már komoly kihívást jelent még a legnagyobb vállalatoknak is – mutat rá az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatása. Ez a trend elsősorban a kiskereskedelemben elterjedt saját márkás termékek népszerűségének kedvez. A vezető márkáknak azonnali lépéseket kell tenniük, ha meg akarják állítani vásárlóik elvándorlását.