65 találat a(z) elektronikus számla cimkére
Elektronikus számla adattartalma Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az elektronikus számla adattartamára vonatkozóan melyik törvényben/rendeletben található információ? Válaszát előre is köszönöm?
E-számla Kérdés
Tisztelt Szakértő! Készpénzes számla esetében is kiállíthat a vállalkozás elektronikus számlát? Köszönettel: Égei Emese
Elektronikus számla tárolása Kérdés
Cégünket egyre gyakrabban keresik meg az ügyfeleink, hogy hozzájárulásunkat kérjék elektronikus számla kibocsátásához. Szeretnék egy kicsit többet tudni, milyen technikai feltételekkel kell rendelkeznünk ahhoz, hogy elektronikus számlát tudjunk befogadni és a NAV által előírt formátumban tárolni?
Elektronikus számlának vagy papír alapú számlának minősül? Kérdés
Egy társaság weboldalt üzemeltet, ahol a megrendelők különböző szolgáltatásokat tudnak rendelni és kifizetni. A megrendelés és számlázás menete az alábbiak szerint alakul: • A vásárló jelszó és e-mail megadásával regisztrálja magát a honlapon. • Elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket (továbbiakban ÁSZF). • A vásárló megrendeli és kifizeti a szolgáltatást. • A vásárló által előre megadott adatokkal a számla azonnal elkészül online számlázó programmal, amennyiben a fizetési tranzakció sikeres volt. • A sikeres vásárláshoz tartozó számla elérhetőségét egy linkkel biztosítja a szolgáltatás, melyet e-mailben kap meg a vásárló. A linkre klikkelve az Adobe readerben (böngészőben) megjelenik a nyomtatásra szánt számla, amelyet a vásárló maga nyomtat (Távnyomtatás). • Az ÁSZF tartalmazza: o Vevő a számlanyomtatási elérhetőségét (nem a számlát!) e-mailben is megkapja, így amennyiben fizetés után nincs lehetősége a számla kinyomtatására, azt később is elvégezheti. o A vásárló elfogadja, hogy a számla nyomtatása a vásárlóra hárul, azt a társaság nem postázza. o A vásárlónak egy gomblenyomással a pdf-et meg kell jelenítenie és ki kell nyomtatnia. Az így készült számla eredeti, a vásárló példánya (aláírás és pecsét nélkül is érvényes), könyvelésre alkalmas és eleget tesz a 23/2014 (VI. 30.) NGM rendelet követelményeinek. Tisztelettel kérem álláspontjuk ismertetését a fenti kérdésben.
Számlázás 2017.07.01-től Kérdés
Nyomtatványboltban vásárolt számlatömböt lehet-e használni számlázásra 100 ezer forint feletti áfát tartalmazó számlánál 2017.07.01. után, vagy kötelező elektronikus számla használata?
Elektronikus úton Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az egyesület a parkolóbérleteket elektronikus úton az NHSZ weboldalán ügyfélkapun keresztül váltja meg. Az egyesület nevére szól a számla, amit a rendelés, és bankkártyás kifizetés után ki tudunk nyomtatni. Kérdésünk az lenne, hogy elszámolható ez a számla, vagy papíralapon az NHSZ –től kell kérni? Válaszát előre is köszönöm!
Tényleg minden számlát lát jövőre a NAV? Cikk
Ugyan helyes célkitűzés az áfacsalások megakadályozása a tisztességes vállalkozások érdekében, de a számlázó programok bekötése a NAV-hoz nem jelenthet teljes körű megoldást. Ez ugyanis jogi és gyakorlati akadályokba ütközik, és továbbra is megkerülhető marad – véli Zara László, a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének elnöke.
Elektronikus számla Kérdés
Tisztelt Szakértő! Általános szabály-e, hogy egy adóalany cég (kft.) nem köteles az elektronikus számlát befogadni, ahhoz szükséges a hozzájárulása? Tehát a közműszolgáltatók sem kivételek, például FŐGÁZ, ELMŰ stb. szintén kötelesek papíralapú számlát kibocsátani, ha a befogadó ehhez ragaszkodik? Más: az elektronikus számla papíralapon kinyomtatva nem alkalmas áfa-visszaigénylésre, de költségelszámolásra sem? Köszönöm.
Elektronikus számla Kérdés
Tisztelt Szakértő! Elektronikus számlázással kapcsolatban lenne kérdésem. Minap találkoztam egy olyan esettel rendezvényen való részvételem alkalmával, hogy a szervező cég azt mondta, ő elektronikus számlát állít ki, fizessem ki a részvételi díjat, és elküldi a megadott email címre az erről elektronikusan kiállított készpénzes számlát. Pénztár bizonylatot sem kaptam a befizetésről. Lehet egyáltalán készpénzes számlát kiállítani elektronikus formában? Ha igen, akkor mi a feltétele? Megkaptam a számlát ugyan, de elgondolkodtam, ha véletlenül nem küldték volna el, mivel igazoltam volna egyáltalán a befizetést. Válaszukat előre is köszönöm Asbóth Istvánné
Elektronikus számla kinyomtatása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi témában kérem a hozzáértésüket, állásfoglalásukat. Adott egy gazdasági kft., amely igénybe veszi a könyvelési szolgáltatásunkat, és a számlázz.hu rendszerén keresztül állítja ki a kimenő számláit. A kérdésem – mivel nem találjuk a közös nevezőt – hogy a könyvelés felé ki kell-e nyomtatni a fent nevezett program által elkészített kimenő számlákat (ez egy elektronikus számla)? A kft.-nek több bevételi forrása is van, melyeket külön kell kontúrozni a 911-es tétel alá bontva, ebben az esetben – mivel a társaság számla készítéskor fogja ezt a lépést megtenni –, az ellenőrzését hogyan a legcélszerűbb elvégezni, amennyiben nem nyomtatják ki a kért kimenő számlát? Továbbá kié a felelősség, ha esetlegesen tényleg nem helyesen kerül kontírozunk? Gyors válaszukat nagyon köszönöm! Üdvözlettel: Bereczki Judit Edina
Elektronikus számla, vagy nem elektronikus Kérdés
Tisztelt Szakértő! Adott egy kft., ahol az ügyvezető a számlát számlázó programmal állítja elő, majd PDF formátumban is megküldi az ügyfelének és papíralapon is kinyomtatja. A számla kibocsájtója nem elektronikus számlaként tartja nyilván a számlát. Elektronikus számlának minősül ez a számla? Egyértelműen papíralapú számla kibocsájtásáról beszélnénk, ha a szerződésben fel lenne tüntetve, hogy a kibocsájtó a számlát PDF formátumban tájékoztató jelleggel megküldi a számlát befogadónak, de a számlát a számla kibocsájtója papíralapon is rendelkezésre bocsájtja. Köszönöm a válaszát.
Elektronikus számla iratőrzési címe Kérdés
Tisztelt Szakértő! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy ügyfelem aki trafikot üzemeltet november 1-jétől az OBDE Kft.-vel fog kapcsolatban állni. Elektronikus számlát küldenek neki, és meghatalmazta őket, hogy online tárolják a számláikat. Ezzel egy időben az OBDE tájékoztatta ügyfelemet, hogy az Art. 163. § g) pontja alapján jelentsük be a NAV részére, mint iratőrzési helyet. A számlákat nyomtatott formában is őrizzük, a könyvelésünkben lefűzve. Az lenne a kérdésünk, hogy ebben az esetben is be kell jelentenem iratőrzési címként az általuk megadott Számlaközpont Zrt.-t? Ebben az esetben azoknak az ügyfeleknek is van bejelentési kötelezettsége, akik a Vodafone-tól elektronikus számlát kapnak (jelszóval belépnek, letöltik), azt kinyomtatják, és a Vodafone felületén tudják tárolni a számlákat? Válaszukat köszönöm: Jakus Tünde
E-számla: itt vannak az új szabályok Cikk
Az egységesített, elektronikus adatszolgáltatás bevezetése új időszámítást jelent az adóvizsgálatokban, a dokumentumok szúrópróba jellegű ellenőrzését ugyanis felváltja a tranzakciók széles körére kiterjedő, automatizált adatelemzés. Az új szabályok jelentősen megnövelik a rendszerszintű hibák azonosításának lehetőségét. A Deloitte az alábbiakban összefoglalja a változásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.
E-számla kontírozása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Manapság már nincs olyan vállalkozás, amelyet ne érintene az e-számla kérdése, ha más miatt nem, akkor azért, mert a beszámoló közzétételi díjának megfizetéséről mindenképpen e-számlát kap a vállalkozás. Kicsit bizonytalan vagyok az e-számla kontírozásának gyakorlati alkalmazásában, és ebben szeretném a segítségét kérni. Egy beszállító hó végén küld egyhavi könyvelői csomagot, amiben benne van az összes, az adott hónapban kiállított bizonylat pdf formátumban, plusz számlánként egy xml file. Ehhez küldenek egy excel táblázatot, amiben minden számla fel van tüntetve számlaszámmal, kiállítási, teljesítési, fizetési dátummal, szerepelnek a nettó árak, áfa, bruttó árak, áfakulcsok, számla végösszege. A könyvelésbe a számlákat a táblázat alapján visszük fel, mert ez havonta többszáz számlát tesz ki, a számlákat természetesen nem nyomtatjuk. Elegendő-e, ha ebbe az excel táblába felvisszük számlánként a kontírozást külön oszlopokba? Ez megfelel-e egy esetleges ellenőrzéskor? Vagy egyesével, minden számlát külön ki kell kontírozni egy arra alkalmas programmal? Válaszát előre is köszönöm!
E-számla befogadása, archiválása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Mi az archiválási teendő befogadói oldalon, ha egy olyan e-számlát fogadunk be, ami csak egy pdf, és rá van irva, hogy elektronikus számla, azaz nem minősített elektronikus aláírással ellátott számlát, vagy nem EDI rendszerben továbbított számlát küldenek részünkre? Megfelelő-e áfalevonás tekintetében, ha a kapott pdf-et, emailt lementjük a könyvelő programba, s igy őrizzük meg? Vagy milyen teendőnk van az e-számla tekintetében az adattartalom sértetlensége és az eredet hitelessége követelményének történő megfelelés érdekében? Hogyan kell megőriznünk az e-számlát, hogy az áfalevonást a hatóság a számla formai hibájára hivatkozva ne utasítsa el? Köszönöm szépen a segítséget!